DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Az F1-es Magyar Nagydíj győztesei és vesztesei

Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a nyári szünetet megelőző utolsó futamból? Négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki a hungaroringi hétvégéből.

Győztes: Lando Norris

Egész hétvégén hullámzott, hogy vajon melyik kategóriába fog kerülni ezúttal Lando Norris. Pénteken egyértelműen úgy tűnt, hogy tud válaszolni az egyértelműen gyengébb belgiumi produkcióra, szombatra viszont ismét Oscar Piastri vette át tőle a kezdeményezést házon belül, s a futamon is ő állt jobban.

1



Végül mégis a brit nyert, a csapata remek taktikai húzásának köszönhetően. Nem önmagában a hungaroringi győzelem ténye adhat igazán lendületet Norris számára a vakációra fordulva, hanem az, hogy egy olyan futamon tudta megelőzni Piastrit és csökkenteni vele szemben a lemaradását, amely nagyon nem neki állt addig, amíg nem váltottak egy kiállásra.

 

Vesztes: Oscar Piastri

A mérleg másik nyelvében természetesen ott van Piastri, aki annak ellenére szenvedett vereségét csapattársától és egyetlen vb-riválisától, hogy ő mindent jól csinált – erről Gobodics Tamás már szólt bővebben egy külön véleménycikkben.

2

Ahogy a silverstone-i ki nem kényszerített hiba után, az ausztrál megint csak nehezen tudta leplezni a csalódottságát. Néhány héten belül a második pofon ez, a második olyan nagydíj, amelyet úgy bukott el, hogy neki kellett volna előrébb végeznie papíron – a nyári szünet utáni egyik legfőbb kérdés lesz, hogy miként tud ebből felállni a vb-éllovas.

 

Győztes: Mercedes

Andrea Kimi Antonelli Q2-es kiesésével és épp csak pontszerzése ellenére is a hétvége nagy győztesei közé kell sorolni a Mercedest – és nem elsősorban azért, mert George Russell révén a kanadai győzelmük óta először szereztek dobogós helyezést.

3

Hanem azért, mert úgy tűnik, bejött a lépés, miszerint visszahozzák az Imola előtti hátsó futóművet. Nézhetjük persze onnan is, hogy két hónapot elvesztegettek vele, a montreali siker is félrevitte őket, de legalább talán megvan az irány. Még ha amúgy Charles Leclerc visszaesése nélkül még mindig a Ferrari mögött kullogtak volna a Magyar Nagydíjon is.

 

Vesztes: Lewis Hamilton

A Ferraritól akár Leclerc-t is ide lehetne sorolni, hiszen a pole és a verseny korai vezetése után dobogóra sem fért fel, és alighanem igaza van a monacóinak abban, hogy idei egyetlen győzelmi esélyüket szalasztották el egy rejtélyes, a hivatalos kommunikáció szerint karosszéria-probléma, de Russell gyanúja szerint inkább egy kizárást megelőző lépés miatt.

4

De még Leclerc-nél is nagyobb ütést kapott a Hungaroringen a csapattárs Lewis Hamilton, aki talán minden eddiginél mélypontra került. Az időmérőn és a futamon sem fért be a top 10-be egyik legjobb pályáján, de még beszédesebb volt az, amit a pályán kívül mutatott: a korábbiaknál is letörtebb, reményvesztettebb, kiábrándultabb néhány szavas válaszok a „haszontalanságról” és arról, hogy le kellene őt cserélnie a Scuderiának… Ha valakire, hát Hamiltonra nagyon ráfér most a nyári szünet.

 

Győztes: Aston Martin

A 40. Magyar Nagydíj talán legváratlanabb feltámadását produkálta az Aston Martin, amely azok után, hogy egy hete Spában a sereghajtók között tanyázott, a Hungaroringen hirtelen az élboly közelében találta magát, bő egy tizedre a pole-tól, a futamon pedig erős kettős pontszerzést elkönyvelve – egy fájós hátú Fernando Alonsóval.

5

Mindennek köszönhetően az Aston a konstruktőri vb-értékelésben is előrejött a hatodik pozícióba, és bizakodva tekinthetnek a szezon második felére, különösen a hasonló karakterisztikájú helyszíneken rendezendő versenyekre. Ám ahogy Alonso is rámutatott: azért ehhez az sem ártana, ha rájönnének és megértenék, mégis mitől működött ennyire jól az AMR25-ös Mogyoródon…

 

Vesztes: Red Bull

Nemcsak Hamilton jutott mélypontra Magyarországon, hanem ha csak az idei esztendőt nézzük, akkor a Red Bull is. Már pénteken érződött, hogy nagy a baj, Max Verstappen a tapadás és a balansz hiányára is panaszkodott – és ezúttal a Nagy Szombati Feltámadás sem történt meg az energiaitalosoknál.

6

Ennek eredménye pedig mindössze egy kilencedik hely a regnáló világbajnoktól is, aki elé nemcsak McLaren, Ferrari és Mercedes fért be, hanem Aston Martinok és egy-egy Sauber és Racing Bulls.

Mindezek után pedig nagyjából értelme sincs arról beszélni, hogy közben Yuki Tsunoda megint a Q1-ben kiszállt az időmérőn és a futamon is csupán a két Alpine-t tudta maga mögé utasítani.

 

Győztes: Gabriel Bortoleto

7

Az a bizonyos Verstappen elé beférő Sauber: Gabriel Bortoleto volt az Aston Martinok mellett a hungaroringi forduló fénypontja, egészen parádés hatodik helyet szállított vasárnap – és ehhez semmiféle káosz nem kellett, erőből hozta ezt a brazil újonc.

Amíg a Stake a sereghajtók között kullogott, a tavalyi F2-es bajnok teljesítménye is kissé radar alatt volt, de a csapata előretörésével nyilvánvalóvá vált, hogy Bortoleto az egyik legerősebb produkciót teszi le az asztalra az idei újoncfelhozatalból: az utóbbi négy futamból három pontszerzés és most karrierje legjobb helyezése az ékes példája ennek.

 

Vesztes: Alpine

8

Míg Hamiltonnál és a Red Bullnál legalább az a reménysugár ott marad, hogy előbbi mégiscsak egy hétszeres világbajnok, míg utóbbinál vezet a mezőny talán legjobb pilótája, az Alpine egész egyszerűen csak borzalmasan gyenge, és ilyen tekintetben ők is lejutottak a gödör aljára nálunk.

Franco Colapinto és Pierre Gasly ugyanis konkrétan az utolsó két helyen futottak be vasárnap, és ellentétben az alsóház többi csapataival, náluk még csak pillanatnyi felvillásra sem látunk egyelőre olyan jeleket, amely miatt bizakodhatna az enstone-i istálló abban, hogy elmozdul majd egyszer a konstruktőri vb-összetett utolsó pozíciójából.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: