Örülhettek a britek pénteken Silverstone-ban, hiszen mindkét szabadedzést hazai pilóta zárta az élen: a korábbi gyakorláson Lewis Hamilton, a későbbin Lando Norris volt a leggyorsabb. Nem kérdés, hogy melyik okozta a nagyobb meglepetést, hiszen a McLarentől várható volt, hogy ismét ütőképesek lesznek, a Ferrari viszont szokatlan erősnek tűnt.
Egy hete az F1-es Osztrák Nagydíjon új padlólemezt vetett be a Ferrari, és Spielbergben határozottan a második erőnek tűntek a vörösök – és úgy fest egyelőre, hogy az alapjaiban más karakterisztikájú silverstone-i aszfaltcsíkon is működnek a fejlesztések, ami mindenképp bizakodásra adhat okot, mielőtt Spában a várakozások szerint érkezik még egy új hátsó futómű is.

Ami szembetűnő volt a pénteki szabadedzéseken a Scuderia oldaláról, hogy nem egy-egy megvillanásról volt szó, hanem mind Charles Leclerc, mind Lewis Hamilton következetesen a legjobbak között szerepelt, tulajdonképpen a mindig favorit McLarenekkel adogatták egymásnak a gyors köröket a szeles, mégis viszonylag meleg pályán.
De mit mutatnak az FP2 hajrájában teljesített versenyszimulációk? Nos, a hosszabb etapokon sem volt messze egymástól a McLaren és a Ferrari – persze ilyenkor mindig számításba kell venni, hogy eltérhettek a motorüzemmódon és az üzemanyagmennyiségek. A The Race összegzése alapján így néztek ki a szimulációk a négy élcsapat hét versenyzője esetén:
| Max Verstappen | Red Bull | 1:32,02 | 7 kör |
| Charles Leclerc | Ferrari | 1:32,06 | 9 kör |
| Lando Norris | McLaren | 1:32,22 | 6 kör |
| Oscar Piastri | McLaren | 1:32,33 | 6 kör |
| Lewis Hamilton | Ferrari | 1:32,49 | 5 kör |
| Kimi Antonelli | Mercedes | 1:32,74 | 12 kör |
| George Russell | Mercedes | 1:32,86 | 11 kör |
Az említett szaklap azt is megjegyezte, hogy eltérő hozzáállással futották a hosszabb etapjaikat a McLarenek és a Ferrarik: Hamiltonék viszonylag agresszíven kezdtek, emiatt hamarabb is jelentkezett náluk a gumikopás (mindannyian egyébként a C3-es közepes keveréken futották a szimulációikat), míg Norrisék konzervatívabban indítottak.
A számok alapján nem lehet kizárni, hogy a Ferrari tényleg valós fenyegetést jelentsen a Formula-1-es Brit Nagydíjon akár a győzelemre is: a McLaren részéről a pilóták is meglepődtek, míg Zak Brown egyértelműen a maranellóiakat nevezte meg mostani fő ellenfelüknek a hétvégére.

Az óvatosság ugyanakkor nem árt. Mint arra Leclerc rámutatott, az idei trendeknek megfelelően egy körön és az időmérőn gyengébbek lehetnek, a vasárnapi tempóban jobban bíznak, de egy gyenge kvalifikáció már megpecsételhetné az igazi esélyüket.
Nem beszélve arról, hogy a McLarennek pedig tulajdonképpen nincs gyenge pontja – jól jelzi amúgy a magabiztosságukat, hogy a második edzésen már nem rakták fel Norris és Oscar Piastri autójára az új padlólemezüket –, szóval minimum a közelükből kell startolni ahhoz, hogy a hosszabb etapokon is a legkiválóbb gumikezeléssel rendelkező wokingiakat egyáltalán megszorongathassák.
Amit pedig nem tudhatunk, hogy hogyan reagál majd a két várt fő esélyes istálló versenygépe arra, hogy az előrejelzések szerint szombaton és vasárnap némileg hűvösebb és esetenként akár csapadékosabb is lehet az idő.
Mi a helyzet a Mercedesszel és a Red Bull-lal?

Ebben a bizonyos lehűlésben reménykedik nagyon a Mercedes, amely halovány pénteken van túl: egy körön és versenytempóban is az élcsapatok közül a leggyengébbnek tűnt. George Russellék elmondták, hogy nagyban függ a versenyképességük az időjárástól azon a helyszínen, ahol tavaly még Hamilton révén győzelmet arattak.
A Mercedes gumitúlmelegítési problémái egyébként annyira látványosak voltak, hogy még egy körön is nehezen tartották életben az abroncsaikat. A hosszú etapokat illetően azonban jegyezzük meg, hogy árnyalja a képet, hogy ők futották egyben a legtöbb kört, ami ronthatott az átlagukon – de az biztos, hogy nekik van leginkább szükségük valami égi beavatkozásra a fordulathoz.

Ami pedig a Red Bullt illeti: többé-kevésbé klasszikus pénteket hoztak, sok-sok szenvedéssel, de meg-megvillantott potenciállal. Max Verstappen például az átlagok alapján végül a legerősebb versenyszimulációt produkálta, emiatt sem érzi elveszettnek a helyzetüket Christian Horner, a címvédő ugyanakkor figyelmeztetett, hogy szerinte félrevezetők lehetnek az adatok, mivel a leginkább talán a holland találta meg a legjobb egyensúlyt abban, hogyan építse fel a hosszú etapját.
Verstappen a rossz balanszra és a nehézkes fordulásra is panaszkodott pénteken, de az energiaitalosoktól megszokhattuk, hogy sokszor képesek nagy feltámadásra a szombati időmérőig – és természetesen őket is jobban visszahozhatja a meccsbe, ha változnak a körülmények.
Az F1-es Brit Nagydíj programja 12:30-kor folytatódik a harmadik, utolsó szabadedzéssel, majd 16 órakor jön az időmérő, míg a futam magyar idő szerint vasárnap 16 órakor startol.