Győztes: McLaren
Több rivális is abban reménykedett, hogy talán a Formula-1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjén bevezetendő szigorítás az első szárnyak rugalmasságát illetően majd visszaveti valamelyest a szezont eddig többé-kevésbé domináló McLaren teljesítményét. Hát, akik így voltak ezzel, azoknak csalódniuk kellett.

A wokingiak ugyanis relatíve simán húzták be a kettős győzelmet Barcelonában: az időmérőn még nagyobbnak is tűnt a fórjuk, mint korábban, s a futamon sem tudott mit kezdeni velük Max Verstappen és a Red Bull. Szigorodó technikai direktíva ide vagy oda, maradt a McLaren az etalon – házon belül pedig Oscar Piastri is visszavágott a két haloványabb hétvége után.
Vesztes: Max Verstappen
Nem csak a (szerinte eleve halovány) világbajnoki reményei kaptak egy gyomrost Verstappen futam végi ámokfutása miatt azzal, hogy a negyedik-ötödik helyért járó pontok helyett csupán egyet vihetett haza, hanem a holland extraklasszis megítélése is.

Túlzók voltak ugyan a (brit) riporterek és szakértők reakciói, de az kétségtelen, hogy Verstappen reputációját aláásta a George Russell-lel történt incidens – még azzal együtt is, hogy nem ő az első az F1 legnagyobbjai közül, akinek hasonló ügye van.
A négyszeres világbajnok ismét megmutatta rosszabbik oldalát, miközben persze a frusztrációja is érthető, hiszen nem elég, hogy a verseny vége teljesen szétesett számára, a Red Bull ismét határozottan lassabb volt a fő riválisnál.
Győztes: Charles Leclerc

Monaco után és ellenére is visszafogott várakozásokkal érkezett meg a Ferrari Spanyolországba, s az időmérőt követően úgy tűnt, igazuk is lesz, hiszen csupán egy ötödik és hetedik rajthelyet szereztek a másnapi versenyre – igaz, Charles Leclerc már akkor is jelezte, hogy némileg beáldoztak a kvalifikációt a futamért.
Vasárnap aztán magára talált a Ferrari, ismét bebizonyosodott, hogy versenytempó terén sokkal ütőképesebb az SF-25-ös, mint egy körön. Leclerc idei harmadik dobogójához persze kellett a szerencse is a biztonsági autóval és Verstappen kényszerű gumiválasztásával, de a Mercedeseket erőből nyomta le a monacói (ismét).
Vesztes: Lewis Hamilton

Mindeközben a garázs másik oldalán már nem lehetett olyan sok ok az örömre: Lewis Hamilton ismét alulmaradt Leclerc-rel szemben – feltehetően az időmérőn is csak a csapattárs versenyt előtérbe helyező gondolkodása okán –, a futamon ráadásul még egy Sauber is megelőzte őt a hajrában, még ha ehhez kellett a körülmények szerencsés együttállása is.
Ami viszont igazán aggasztó a Hamilton–Ferrari házasság szempontjából, hogy nem látszik a fény az alagút végén: a hétszeres világbajnok pontosan ugyanazt a hullámzást éli meg a pályán és azon kívül is, mint azt láthattuk tavaly a Mercedesnél. Szombaton még optimistán a dobogót vette célba, vasárnap pedig már élete egyik legrosszabb versenyét emlegette. Igaza van ebben Nico Rosbergnek: fájdalmas ezt látni.
Győztes: Nico Hülkenberg

Az a bizonyos Sauber, amely megelőzte Hamiltont is… Nem kétséges, hogy Nico Hülkenberg szállította a legnagyobb bravúrt a barcelonai futamon, hiszen egy Q1-es kiesés után kapaszkodott fel a top 10-be, majd a hajrában némi szerencsével és Verstappen büntetésével az ötödik pozíció lett az övé.
Ezzel pedig egyrészt saját maga is hatalmasat lépett előre az egyéni vb-tabellán, de még fontosabb, hogy a Stake is feljött a nyolcadik pozícióba a konstruktőri összetettben. Az a Stake, amely egyébként egy árnyalattal amúgy is ütőképesebbnek tűnt a katalán helyszínen, mint a korábbi fordulókon – lehet, hogy ők azért nyertek valamit a szárnyas szigorítással?
Vesztes: Williams

A Williams az az alakulat, amely viszont lehet, hogy veszített az új technikai direktívával: a legtöbbször a középmezőny (egyik) legjobbjának tűnő istálló meglehetősen haloványan szerepelt a Spanyol Nagydíjon, Bahrein után mindössze második alkalommal nullázott az Alexander Albon, Carlos Sainz páros.
A vészharangokat azért korai lenne még kongatni a vb-pontversenyben így is magabiztosan ötödik grove-i gárdánál, ugyanis Sainzék eleve arra számítottak már a hétvége előtt, hogy a Circuit de Catalunya az egyik leggyengébb pályájuk lehet. Ez beigazolódott, Montrealban derül majd ki, hogy egyszeri kisiklás volt-e az amúgy roppant erős idei produkciójukban.
Győztes: Isack Hadjar

Lassan már fölösleges lesz külön kiemelni, annyira gyakorivá váltak az erős teljesítmények Isack Hadjarnál: sorozatban harmadik nagydíján futott erős pontszerző helyen, s ennek köszönhetően most már a világbajnoki táblázaton is feljött az első tízbe, sőt Albon mögött már a középcsapatok versenyzői között a második legjobbnak számít.
De ismét azt érdemes kiemelni, hogy a Red Bull két csapatának négy pilótája közül mennyire egyértelműen a második legjobb Verstappen mögött: Liam Lawsont nagyon egyértelműen veri a Racing Bullsnál házon belül, és lassan tényleg felmerülhet akár Yuki Tsunoda helyén is a neve – bár ezzel nem feltétlenül járna jól…
Vesztes: Yuki Tsunoda

Az említett Tsunoda eközben rövid Red Bull-os karrierje legnagyobb pofonját gyűjtötte be Barcelonában. Eddig ugyan hajszállal meggyőzőbb volt, mint Lawson az első két futamon, most azonban a szombati időmérőt a legutolsó helyen zárta – még az a Franco Colapinto is megelőzte, aki a Q1 legvégén pályára sem tudott gurulni
A japán kapcsán egyelőre érződik még a türelem a Red Bull vezetősége irányából, de nagy kérdés, hogy meddig. A probléma pedig Tsunoda szavaiból olvasható ki igazán, hiszen a Q1-es búcsú után is elmondta: egyszerűen nem érti, miért ennyivel lassabb Verstappennél, miközben úgy érzi, nem hibázott a gyorskörein.
Győztes: Fernando Alonso

Szinte hihetetlen, hogy a kilencedik fordulóig kellett várni, de végre megszakadt Fernando Alonso 2025-ös pechszériája és begyűjtötte első világbajnoki pontjait azok után, hogy szombaton befért a Q3-ba, vasárnap pedig a kilencedik helyen intették le.
Persze azért jegyezzük, hogy most sem sok híja volt, hogy újfent nullázzon, és ezúttal saját maga gondoskodhatott volna a pocsék sorozat folytatásáról, hiszen egy ízben a sóderágyat is meglátogatta.
Vesztes: Lance Stroll

Mindeközben vasárnap délután az Aston Martin garázsának túloldala már üresen állt, hiszen Lance Stroll el sem tudott indulni a futamon. A csapat közleménye szerint csuklófájdalmak miatt lépett vissza, amelyek vélhetően a 2023-as kerékpárbalesetére vezethetők vissza
A paddockban azonban terjednek más pletykák is ennek kapcsán: Stroll állítólag tombolt a Q2-es kiesése után szombaton, utazó tudósítónk, Mészáros Sándor pedig arról is beszélt a Formula Podcast friss adásában, hogy olyan teória is létezik, hogy így kezdték meg a kanadai pilóta kivonását a forgalomból…