Interlagosban Verstappen a 17. helyről aratott futamgyőzelmet, ami Kimi Raikkönen 2005-ös suzukai sikere óta a legrosszabb rajthelyről elért győzelem – és összesen az ötödik alkalom az F1 történetében, hogy a győztes nem az első 16 hely valamelyikéről indul.
A holland ezt megelőzően sorozatban 10 alkalommal nem tudott nyerni, ennél hosszabb győzelem nélküli sorozata 2017 ősze, azaz karrierje második futamsikere óta csak egyszer volt – méghozzá 2020-ban, amikor 11 versenyen maradt győzelem nélkül.
Verstappen lett az első versenyző az F1 történetében, aki 10 különböző rajthelyről indulva nyer futamot, egyúttal már 30. alkalommal győzött úgy, hogy nem az övé volt a pole – korábban Prost, Schumacher és Hamilton jutott 30-ig ebben a mutatóban.
És még mindig Verstappen: a holland a brazil versenynapon immár 897 napja vezette folyamatosan a világbajnokságot, amivel felülírta Michael Schumacher 2000 vége és 2003 között elért rekordját.
Esteban Ocon negyedszer, Pierre Gasly pedig ötödször állhatott dobogóra karrierje során, az enstone-i csapat pedig 2013 óta először szerzett kettős dobogót, amikor Lotusként Koreában ünnepelhették Raikkönent és Grosjeant.
Az első három helyről induló Norris, Russell és Tsunoda is lemaradt a dobogóról, ezzel a 2021-es bakui futam óta először fordult elő, hogy az első rajtkockákból senki nem ér oda a pódiumra – az pedig a 2019-es Német Nagydíj óta először történt meg, hogy Verstappen és Gasly személyében ketten is dobogóra álltak úgy, hogy nem az első tízből rajtoltak.
Brazíliában Norris lett a hatodik versenyző, aki sprintet tud nyerni, míg Piastri a harmadik olyan pilóta lett Verstappen és Norris után, aki egynél többször kezdhetett meg az élről egy sprintet.
Miután Tsunoda és Lawson is pontot szerzett az esőkáoszban, a Red Bull kisebbik csapata a 2021-es szezonzáró óta első kettős pontszerzését ünnepelte –azóta ez csak sprinten jött össze nekik, méghozzá idén Miamiban.
A VCARB mindkét versenyzője az első ötből indult a Sao Pauló-i Nagydíjon, amire a 2008-as Olasz Nagydíj után mindössze másodszor volt példa a Red Bull juniorcsapatának történetében.
A nagycsapatnak viszont rosszul alakult az időmérője, hiszen a tavalyi szingapúri hétvége óta először egyik autójuk sem került be a Q3-ba – Brazíliában 15 éve nem jártak így.
Verstappen Q2-es kiesése azt is jelentette, hogy véget ért a holland 27 időmérőn át tartó sorozata, s már nincs versenyző, aki minden egyes idei Q3-ban ott lett volna.
Ez volt a 2014-es Magyar Nagydíj óta az első időmérő, ahol se Verstappen, se Hamilton nem érte el a Q3-at – azaz Verstappen karrierjének kezdete óta nem volt arra példa, hogy egyikük se legyen ott a harmadik szakaszban.
Sergio Perez 2015 óta először nem szerzett pontot Brazíliában – egyúttal az elmúlt tizenöt versenyen csak egyszer fért be az első hat közé.
Brazíliában Hülkenberg lett a 2007-es Kanadai Nagydíj óta az első pilóta, akit fekete zászlóval kiintenek egy versenyből – egyúttal ő a 29. versenyző, akit egynél többször zártak ki futamról. Rajta kívül a jelenlegi mezőnyből Hamilton az egyetlen, akinek egynél több DSQ szerepel a neve mellett.
Az interlagosi időmérőn ötször lengették be a piros zászlót, amivel beállították a 2022-es imolai rekordot – egyúttal ez volt a hatodik időmérő, amit vasárnapra mozdítottak szombatról, s az első, ahol nem egy német pilóta szerezte meg a rajtelsőséget.
Sőt, ha minden igaz, soha nem kezdtek még ennyire korán időmérő edzést: egészen pontosan reggel fél nyolckor indult neki a mezőny helyi idő szerint.
Mexikói statisztikák
Mivel a múltheti statisztikai összegzés elmarad, következzen az öt legérdekesebb statisztika a Mexikóvárosi Nagydíjról:
Sainz sikerének köszönhetően az 1981-es szezon után másodszor fordult elő az F1 történetében, hogy hat versenyző is legalább két nagydíjat tud nyerni.
Mióta az F1 2015-ben visszatért Mexikóba, ez mindössze a második alkalom (2018 után), hogy a Mercedes egyik autója sem ér fel a dobogóra – akárcsak akkor, most is a 4-5. helyen végzett a két autójuk.
A Red Bull a 2022-es Ausztrál Nagydíj óta először nem áll a konstruktőri bajnokság első két helyének valamelyikén.
Tsunoda az első versenyző a Mexikói (vagy Mexikóvárosi) Nagydíjak történetében, aki egynél többször esik ki az első körben.
A 400. versenyhétvégéjén szereplő Fernando Alonso idén először esett ki – utoljára ez tavaly épp Mexikóban történt meg vele.