Charles Leclerc karrierje 7. nagydíjgyőzelmét aratta, ezzel ő lett a 42. versenyző, aki eljut eddig a számig, egyúttal a monzai lett az első pálya, ahol egynél több győzelmet arat karrierje során.
A Ferrari 20. monzai győzelmével az első csapat lett az F1 történetében, akik 20 alkalommal tudtak F1-es futamot nyerni ugyanazon a pályán, ráadásul épp Monzában érték el ezt a történelmi sikert.
Nincs egyetlen másik csapat sem, akik 15-nél többször nyertek volna valamelyik helyszínen, Monacóban a McLarennek, Silverstone-ban a Ferrarinak van ennyi sikere. Csak a wokingiak és a maranellóiak tudtak legalább tízszer nyerni egy pályán, rajtuk kívül a Williamsé és a Mercedesé a legmagasabb szám kilenc hockenheimi, illetve silverstone-i sikerükkel.
A McLaren sorozatban 12 versenyen szerzett dobogót, ami a negyedik leghosszabb sorozat a csapat történetében. Saját rekordjuk 19 (2007 és 2008 között), az abszolút csúcs 53 a Ferraritól 1999 és 2002 között.
Ami a versenyzőket illeti, Piastri sorozatban hatodszor végzett az első négy között, s az előző négy versenyből háromszor is az első kettő között volt, míg Norris az előző 12 futamon kilencedik dobogóját szerezte.
Oscar Piastri az előző hat futam mindegyikén az élen töltött legalább egy kört, ami leghosszabb ilyen sorozat aktuálisan. Ez nem annyira ritka dolog, 53. alkalommal fordul elő az F1 történetében, viszont csak három nem-világbajnok versenyző van, aki ezt elmondhatja magáról: Jacky Ickx, Ronnie Peterson és David Coulthard.
Lando Norris továbbra sem tudta egyetlen alkalommal sem megtartani a vezetést az első kör végén, miután a pole-ból rajtolt – ez volt pályafutása során a 7. alkalom, ötször nagydíjon, kétszer pedig sprinten. Ezzel az öt rajtelsőséggel egyébként a brit az 53. F1-es pilóta lett, aki eléri ezt a számot.
Sorozatban ötödik alkalommal nem a pole-ból induló versenyző nyerte az Olasz Nagydíjat, ez utoljára Leclerc-nek sikerült első monzai győzelme alkalmával, még 2019-ben.
Carlos Sainz a 30. születésnapján a 4. helyen ért célba, ami a születésnapos versenyzők legjobb eredménye az elmúlt 20 évben, Rubens Barrichello 2004-es monacói 3. helye óta.
Az ötödik helyezett Lewis Hamilton lett a második versenyző az F1 történetében Fernando Alonso után, aki átlépte a 100 ezer versenykilométert.
A hatodikként beérő Max Verstappen a 7. helyről rajtolhatott, ami a legrosszabb rajthelye volt tavalyi szingapúri Q2-es kiesése óta.
A nyolcadikként célba érő Sergio Perez idén először töltött az élen egy versenykört.
A kilencedik helyen befutó Alexander Albonnak köszönhetően a Williams immár negyedik éve szerez pontot minden egyes alkalommal az Olasz Nagydíjon, Albon pedig mind a négy itteni fellépésén Q3-ba jutott – kétszer a Red Bull, kétszer a Williams színeiben.
Kevin Magnussen a Haas történetének első monzai pontját szerezte – a csapat egyébként mindössze harmadszor jutott a Q3-ba Monzában –, s ő maga sem gazdagodott itt bajnoki ponttal 2014-es debütáló szezonja óta.
A 12. büntetőpont begyűjtése azt jelentette, hogy Magnussen lett az első pilóta, akit a büntetőpontok miatt eltiltanak, s Romain Grosjean 2012-es szankcionálása óta az első, akit bármilyen okból eltiltanak.
Franco Colapinto az F1 történetének 777. rajthoz álló versenyzője lett, egyúttal a 23. argentin. Ha végigcsinálja a szezont, hazája pilótái közül máris feljön az első tízbe.
Esteban Oconnak nem nagyon megy Monzában: sorozatban ötödször nem jut a Q3-ba és sorozatban ötödször kap ki az időmérőn aktuális csapattársától.
Valtteri Bottas sorozatban 200. nagydíján állt rajthoz, ő az 5. versenyző az F1 történetében, aki egymás után 200 versenyen részt vesz – legutóbb egy héttel korábban Verstappen érte el ezt a bűvös határt, melyet korábban Hamilton, Ricciardo és Rosberg lépett át.
Lance Stroll karrierje során először lett 19. helyezett, ezzel a 3. és a 20. között már minden pozícióban befejezett legalább egy futamot.
Guanyu Zhou sorozatban harmadszor zárt utolsó helyen egy időmérő edzést.
Az idei Olasz Nagydíj volt a harmadik legnagyobb átlagsebességű (246,431 km/h), egyúttal a harmadik legrövidebb teljes versenytávú (1 óra 14 perc 40,727 másodperc) futam az F1 történetében a 2003-as és a 2005-ös monzai futamok után.
Norris leggyorsabb köre csak 386 ezredre volt Rubens Barrichello 2004-es monzai körrekordjától.