Max Verstappen karrierje 58. futamgyőzelmét szerezte, ebből 31. alkalommal nyert a pole-ból, amivel utolérte Sebastian Vettel a vonatkozó örökranglista 3. helyén. Hamilton vezet 61-gyel, Schumacher a második 40-nel
Ez volt Verstappen első sikere Kínában, Sanghaj már a 26. F1-es pálya, ahol nyerni tud a holland klasszis. A rekordot Lewis Hamilton tartja 31-gyel, s egyhamar nincs is esélye beérni őt a Red Bull versenyzőjének, ugyanis a jelenlegi helyszínek közül már csak Szingapúrban nem nyert Verstappen, azaz komolyabb változásokra van szükség a naptárban ahhoz, hogy legyen esélye erre. Verstappen egyébként második a vonatkozó örökranglistán, az aktív versenyzők közül Fernando Alonso van még előkelő helyen, méghozzá a hatodikon 19 pályával.
Az F1 történetében ötödször, és 1999 (és Mika Hakkinen) óta először fordult elő, hogy ugyanaz a versenyző szerzi meg a szezon első öt rajtelsőségét. Verstappen összesen már hatnál jár zsinórban, ami 13. alkalommal fordul elő a sportág történetében – előbbiben Prost a rekorder 7-tel (1993), utóbbiban Senna 8-cal (1988–1989), Verstappen mindkettőt Imolában állíthatja be.
Ez volt a Red Bull 100. rajtelsősége, 15 évvel és egy nappal azt követően, hogy ugyanitt megszerezték az elsőt. A Ferrari, a Lotus, a Williams, a McLaren és a Mercedes után a Red Bull a hatodik csapat mely eléri ezt a számot – a százból 81-et Vettel és Verstappen raktak össze, rajtuk kívül Webber, Ricciardo és Perez szerzett még rajtelsőséget az istálló színeiben.
Tizenkettedik alkalommal fordult elő az F1 történetében, hogy valaki tizenkét egymást követő versenyen egyaránt élen töltsön egy kört. A rekorder Hamilton 18-cal (2014–15), a második Jackie Stewart 17-tel (1968–70), a harmadik Schumacher 15-tel (2004).
Lando Norris már Melbourne-ben megdöntötte Nick Heidfeld rekordját a legtöbb győzelem nélküli dobogós helyet illetően, most pedig egy másik mérföldkövet elért, hiszen nyolcadszor lett második, amivel szintén beérte Heidfeldet a győzelem nélküli versenyzők között.
Norrisnak ez volt a 15. pódiuma, ami a valaha volt legtöbb, amit valaki győzelem nélkül szerzett – Jean Alesi, Mika Hakkinen, Eddie Irvine és Patrick Depailler ugyanis épp ennyi után szerezték meg első győzelmüket.
Sergio Perez a 2023-as szezon első két futama óta először kvalifikálta magát két egymás utáni nagydíjon a rajtrács első sorába. Másnap a mexikói karrierje 39. dobogóját szerezte, ebből 16. alkalommal lett harmadik – azaz épp annyi harmadik helye van, mint csapattársának.
Carlos Sainz ötödik helye idei legrosszabb eredménye volt, ellenben a legjobb, amit Kínában valaha elért – csapattársa, Leclerc viszont továbbra is az első négy között zárt minden idei futamot.
Sainz és Alonso pontjainak köszönhetően Spanyolország megelőzte Brazíliát a nemzetek pontversenyében – s immár az ötödik helyen állnak, 162 ponttal a franciák mögött. Tegyük hozzá, hogy ezt erősen befolyásolja a pontrendszer változása, hogy mást ne mondjunk, Brazília mind a 101 futamgyőzelme a 9, illetve 10 pontos érában született, míg a 35 spanyol győzelemből 14 a 25 pontos érában. A dobogókat illetően az arány a brazilok esetében 293-ból 13, a spanyoloknál 129-ből 74 az új pontrendszer korszakában.
Perez, Leclerc, Norris, Piastri és Alonso is pontot szereztek minden idei versenyen – közülük Norris és Alonso mindig különböző pozíciókban zártak, Piastri pedig kizárólag néggyel osztható helyen, negyedikként vagy nyolcadikként.
Lewis Hamilton karrierje során 11. alkalommal esett ki a Q1-ben, a két évvel ezelőtti dzsiddai hétvége óta először történt meg ez vele – és utoljára a 2017-es interlagosi futamon indult ennyire hátulról, akkor balesete miatt nem kvalifikálta magát a versenyre, és végül a bokszból rajtolt el.
A brit versenyző az utóbbi három befejezett versenyén egyaránt kilencedikként ért célba – ezt megelőzően karrierje során mindössze ötször lett kilencedik. Először fordul elő pályafutása során, hogy az első öt versenyen egyszer sem zár az első hat között, az eddigi legkevesebb 2009-ben volt kettővel.
Nico Hülkenberg 208. F1-es nagydíján vett részt, amivel beérte Andrea de Cesarist az örökranglista 18. helyén. Azonban ez egyúttal rekordbeállítást is jelent, hiszen eddig De Cesaris indult a legtöbb versenyen futamgyőzelem nélkül, immáron Hülkenberggel ketten tartják a rekordot. A jelenlegi mezőny tagjai közül Magnussen az 5., Stroll a 7., Norris pedig a 16. ezen a listán.
A német karrierje során már 19. alkalommal lett 10., eggyel kevesebbszer mint a „csúcstartó” Barrichello és Perez.
Esteban Ocon 11. helyével saját maga és csapata idei legjobb eredményét jegyezte, egyúttal ő a mezőny egyetlen tagja, aki ugyanabban a pozícióban végzett, mint 2019-ben, amikor Kína utoljára szerepelt az F1-es programban.
Valtteri Bottas és csapata a tavalyi Las Vegas-i Nagydíj óta először jutott be a Q3-ba, ezzel az Alpine és a Williams maradt azon két istálló, akik még nem szerepeltek idén az időmérő harmadik szakaszában. Az Alpine legalább egy apró részsikert elkönyvelhetett azzal, hogy idén először mindkét autójuk a Q2-be jutott – míg Albon továbbra is minden hétvégén a Q2-ben fejezi be a kvalifikációt.
Pierre Gasly idén először bejutott a Q2-be, ezzel immár csak Guanyu Zhou és Logan Saergeant maradtak azok, akik sosem jutottak túl az időmérő első szakaszán – igaz, mind a ketten csak négyszer próbálhatták meg ezt, hiszen Zhou dzsiddai balesete, Sargeant pedig Albon melbourne-i balesete miatt hagyott ki egy kvalifikációt.
A biztonsági autós újraindítás után mindkét RB kiesett, méghozzá önhibájukon kívüli okok miatt. Hosszú évek óta ez volt a faenzai csapat első kettős kiesése: utoljára 2021-ben Monzában, AlphaTauri néven fordult elő, hogy egyik autójuk sem ért célba, igaz akkor Tsunoda el sem indult, míg az utolsó tényleges kettős kiesés hat éve, a 2018-as Orosz Nagydíjon történt meg velük még Toro Rossóként.
Jelen pillanatban a Red Bullnak van a leghosszabb szériája kettős kiesés nélkül: a 2022-es Bahreini Nagydíjon történt meg, hogy egyik autójuk sem látta meg a kockás zászlót, viszont ekkor mindkettőjüket célba érőként értékelték, az utolsó kettős DNF-ig egészen a 2018-as bakui futamig kell visszamenni, amikor Ricciardo és Verstappen egymással ütköztek.
Sprintes statisztikák
Lando Norris sorozatban másodszor szerzett pole-t a sprintet megelőző időmérőn, s ő lett Max Verstappen után a második versenyző, aki egynél több sprintet kezd meg az első rajthelyről.
Lewis Hamilton és Fernando Alonso eddig legjobb sprintkvalifikációs eredményüket érték el a 2. és a 3. hellyel, mióta külön időmérőt rendeznek a sprintet megelőzően – Max Verstappen pedig a legrosszabbat a 4. hellyel.
Max Verstappen már nyolcadszor győzött sprinten, ezzel az F1 története eddigi 13 sprintjének több mint 60 százalékát ő nyerte – és csak egyetlen sprintet rendeztek eziádig, melyet nem az első három között zárt, méghozzá a 2022-es interlagosi hétvégén, ahol gumikopás és autója sérülése által hátráltatva negyedik lett.
Valtteri Bottas és Guanyu Zhou (ezzel együtt a Sauber istálló) egyaránt először jutottak be a sprintkvalifikáció harmadik szakaszába.