DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Újoncnéző: Meglepő, csonka és szürke első futam

Éppen az az elsőéves teljesítette a legerősebb szezonnyitót, akitől a legkevésbé vártuk. Sargeant, Piastri és De Vries bahreini produkciójára tekintettünk vissza.

Három újonc szerepel a Formula-1-es mezőnyben, köztük ketten – Logan Sargeant és Oscar Piastri – debütáló futamukat teljesítették, a tavalyi beugró Nyck de Vries másodszor indult nagydíjon. A legjobb teljesítményt az a versenyző nyújtotta, akire előzetesen valószínűleg a legkevesebben számítottak.

Sargeant: A Q2 és pontszerzés közelében

A várakozásokat felülmúlva az Aston Martin után 2022-höz képest legtöbbet gyorsuló Williams újonca már a kvalifikáción a legjobban szerepelt a kezdők közül, az amerikai úgy esett ki 16. helyezettként a Q3-ban, hogy ezredre azonos köridőt teljesített a még továbbjutó Lando Norrisszal.

A futam első körében kapásból hármat előzött, majd a többiek kiállásából profitálva első, valamint második etapjában is haladt az első tízben. Harmadik kiállása után még kettőt előzött, így lett 12. helyezett, két hellyel pontot szerző csapattársa, Alex Albon mögött – mindenképpen elismerésre méltó és váratlan bemutatkozás attól az újonctól, aki alacsonyabb kategóriás eredménylistája alapján előzetesen a legkevésbé kiforrottnak tűnt az F1-es szereplésre.



„A formációs kör előtt eléggé ideges voltam, de hogy őszinte legyek, amint megkezdtem a versenyt és felvettem a ritmust, minden természetesen jött” – erősítette meg Sargeant is, hogy egészen gyorsan belerázódott az F1-es versenyzői létbe. „Műveletek tekintetében minden simán alakult, rajt, bokszkiállás, virtuális biztonsági autó. Örülök, hogy nekem és Alexnek is megvolt a tempónk, talán nem számítottunk arra, hogy a teszthez képest itt fogunk állni.”

De Vries: Szürke visszatérés a monzai futam után

Miután az Olasz Nagydíjon csodát tett, talán érthető, hogy Nyck de Vries első szereplése az AlphaTaurinál szigorúbb szemmel nézve csalódásként, de legfeljebb szürke teljesítményként értékelendő. A csapattárstól időmérőn és futamon is jelentősen elmaradó De Vries utolsó lett volna a rajtrácson, ha Pierre Gasly legjobb körét nem veszik el. A versenyen a csatákban rendszerint pozíciókat bukott, az egy másodperc híján pontszerző Yuki Tsunodával ellentétben nem volt a top 10 közelében, ráadásul rossz döntésnek bizonyult, hogy a VSC alatt kint maradt, ahelyett, hogy kereket cserélt volna. A végső 14. pozíción azonban ez is csak kicsit szépített volna.  

„A pontszerzés akkor sem lett volna reális, inkább a 12. helyért való csata lett volna megvalósítható. Összességében így is biztató volt számomra a verseny” – értékelt De Vries. „Ha kicsit jobb helyre kvalifikáltunk volna, mi is abban a harcban lettünk volna (mint Tsunoda). A versenytempó tehát erős, de jelzi azt is, mindennek össze kell állnia, hogy pontokat szerezzünk” – mondta a holland, kiemelve, hogy erőnléte sokkal magasabb szinten volt, mint tavaly Monzában.

Piastri: Csonka futam műszaki hiba miatt

A kvalifikáción Piastri is a sor végén állt, egy hellyel De Vries előtt 18. rajtpozíciót érdemelt ki magának. Egy erős első kör két nyert hellyel és egy DRS-sel való előzés, amit a későbbiekben fel tudott mutatni – aztán a katasztrofális vasárnapot teljesítő McLaren elektronikai problémája miatt első bokszkiállásával, a 13. körben véget is ért a bemutatkozó futam. Az addig látottakkal azonban az ausztrál elégedett.

„Az első köröm elfogadható volt, aztán DRS-vonatba kerültem, nem tudtam mit kezdeni, amíg mások alatt el nem kezdett fogyni a gumi. Utána sikerült Hülkenberget megelőznöm. Összességében a rajttól kezdve sok mindent ki tudtam pipálni, én tisztán versenyeztem, így szerintem pozitív volt” – mondta a 2021 óta első autóversenyét teljesítő Piastri, akinek eredményeit a folytatásban is jelentősen korlátozhatja a McLaren – az autó jelenlegi formájában biztosan.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: