DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Kiesés és utolsó hely – Ez állt a háttérben a McLarennél

Katasztrofálisan kezdődött a McLaren szezonja, Oscar Piastri kormánycsere után kiesett F1-es debütálásán, Lando Norris hatszor járt a bokszban pneumatikus probléma miatt.

A McLaren a bahreini tesztelés legnagyobb csalódása volt, számos műszaki probléma – köztük a gyenge konstrukciónak bizonyuló első szárny – miatt a legkevesebb kört teljesítették, de a többség arra számított, a csapat összekapja magát egy hét alatt a szezonnyitóra. Lando Norris 11. rajthelye valóban pozitív fejleménynek tűnt, a versenyen azonban borult minden.

Piastri bemutatkozása a 12. körben véget ért

Ha a várakozásoknak megfelelően eredményes pályafutást is fut be, Oscar Piastri Formula-1-es debütálása nem marad emlékezetes. A 18. helyre kvalifikáló újonc futama hamar véget ért: mikor a 12. körben kiállt, egy kormánycserét kellett végrehajtania elektronikai probléma miatt, de hiába, a McLaren nem indult újra. A probléma ugyanis nem a kormánnyal volt – árulta el a csapatfőnök.

„Az elektronikai sérülés lejjebb, a kormányoszlopban jelentkezett, nem a kormánykerék okozta a problémát, hanem valószínűleg a kábelköteg. Vizsgáljuk a gondot, de nem javítható rövid időn belül” – idézi a tisztségében teljesített első nagydíj után nyilatkozó Andrea Stellát a Motorsport.com.

 



„Csalódás ilyen korán befejezni” – összegezte rövid első nagydíját a 2021-es F2-es bajnok Oscar Piastri, aki a kiállásig a 12. helyig zárkózott fel, mások korábbi kerékcseréje mellett saját előzéseivel is pozíciókat nyerve. „Eléggé jól mentünk, erősen rajtoltunk és volt néhány jó előzésünk. Az elektronikai hibáig úgy gondoltam, jó munkát végzünk. Reméltük, hogy a kormánycserével megjavul a probléma, de sajnos nem így történt…”

Norrisnak tízkörönként ki kellett állnia

Hamar megpecsételődött Lando Norris futama is: az ötödik szezonját megkezdő brit már az első körben érzékelte az autó problémáit. Kiállásánál másodperceket veszített a motor pneumatikájának újratöltése miatt. A sűrített levegő szivárgása a továbbiakban arra kényszerítette, hogy még ötször kiálljon – hiába kezdett felzárkózni az előtte levőkre minden alkalommal, esélytelen volt rá, hogy az utolsó helynél előrébb végezzen.

„Pneumatikus szivárgás történt Lando autóján, melyet a futam során már hamar felfedeztünk” – mondta a 17. helyen értékelt Norrisról Stella. „Már akkor tudtuk, hogy mindig csak 10-11 kört tudunk teljesíteni, aztán újra kell töltenünk. Úgy döntöttünk, a futamban maradunk, megpróbálunk legalább egy körön belül maradni az éllovashoz képest az utolsó 10 körben, és akkor egy biztonsági autóval adódhat lehetőség. Végül hatszor álltunk ki” – beszélt a csapatfőnök a hiú tervről: Norris végül két kört is kapott Max Verstappentől.

„Jól rugaszkodtam el, sikerült nyernem néhány pozíciót, de aztán rögtön az 1-es kanyartól kezdve problémáink adódtak” – nyilatkozta futamáról Norris. „Pneumatikus és egyéb különböző gondokról van szó. Emiatt folyamatosan egyre hátrébb és hátrébb estünk, illetve tízkörönként ki kellett állnom a bokszba” – mondta a brit, ironikusan hozzátéve, legalább a bokszkiállást volt lehetőségük gyakorolni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: