Ébredezik téli álmából az F1: Két csapat is megkezdte a felkészülési időszakot a közösségi médiában megosztott posztjaik alapján. Az AlphaTauri Imolában körözött Yuki Tsunodával, a Ferrari Fioranóban Robert Svarcmannal, aki 87 kört teljesített ma. Leclerc és Sainz a következő napokban kerül sorra – részletek itt.
Nem talált kedvező fogadtatásra a tulajdonosok részéről Mohammed ben Sulayem kijelentése a Formula-1 „felfújt” 20 milliárd dolláros értékéről. A kiszivárgott levélről, melyet a sportág jogi osztálya küldött az FIA-nak, itt írtunk.
Másként került be az F1-es szabálykönyvbe a rövidített futamokra vonatkozó pontrendszer, mint azt tervezték, de az FIA elnöke szerint orvosolni fogják ezt – ezt mondta Ben Sulayem a suzukai kavart okozó szabályról.
A hónap egyik jelentős híre, hogy az Andretti a GM-et hozná az F1-be, a sportág viszont ettől nem enyhült meg. De mit akar még a FOM? Főszerkesztőnk elemző írása itt található meg.
A Haas kedden bejelentette, hogy Pietro Fittipaldi lesz 2023-ban is a csapat Formula-1-es teszt- és tartalékversenyzője – erről itt írtunk. Erről a pozícióról mondta azt korábban Günther Steiner, hogy fel sem merült benne, hogy felajánlja Mick Schumachernek. Annak a Mick Schumachernek, aki a korábbi világbajnok, Mario Andretti szerint „Biztos, hogy kap még lehetőséget, hatalmasat fejlődött.”
George Russell újoncnak érezte magát a Mercedesnél. A csapat és az élmezőnyben való szereplés miatt is úgy érezte a fiatal brit, mintha egy teljesen más F1-be csöppent volna bele 2022-ben. Ezt mondta a versenyző.
Toto Wolff szerint sérült az igazságosság elve a 2021-es szezonzárón, de mostanra már túltette magát ezen. A Mercedes főnöke ezt mondta Abu Dhabiról – de beszélt egy gyerekkori tragédiáról, édesapja elvesztéséről is. Utóbbival itt foglalkoztunk.
A MotoGP-szezon egyik érdekes narratívája várhatóan a Ducati olasz pilótapárosának csapaton belüli harca lesz. Bár a Ducati gyári motorosai egyelőre viccelődnek kettejük rivalizálásán, a vezetőség felkészült rá, hogy feszült pillanatokat eredményezhet a párharcuk – a Bagnaia vs Bastianini sztoriról itt írtunk. A címvédőnek ráadásul egy régi átkot is meg kell törnie: 1998 óta senkinek sem sikerült 1-es rajtszámmal vb-címet nyernie.
A WRC hétvégi szezonnyitója kapcsán egy véleménycikket hoztunk, Ott Tanak kapcsán. Csalódást keltő eredménnyel tért vissza korábbi csapatához az exvilágbajnok. Kirántja a gödörből az M-Sportot vagy pont hogy még mélyebbre löki? Az írás itt olvasható el.