DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Motor

Bagnaia vs. Bastianini: „Nem lesz sétagalopp”

Bár a Ducati gyári motorosai egyelőre viccelődnek kettejük rivalizálásán, a vezetőség felkészült rá, hogy feszült pillanatokat eredményezhet a párharcuk.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Új csapattársat kap a Ducati gyári alakulatánál Francesco Bagnaia: a KTM-hez távozott Jack Millert Enea Bastianini váltja. A két olasz párharca már a bejelentés óta pikánsnak ígérkezik: míg Miller az esetek többségében nem jelentett komoly kihívást a 2022-es világbajnoknak csapaton belül, Bastianini esetében sokan meg vannak győződve róla, hogy más lesz a helyzet.

Egyfelől Bastianini már a szatellit Gresini Racingnél is remek teljesítményt nyújtott, tavaly konkrétan négy győzelmet aratott és összetettbeli harmadik helyen végzett a korábbi specifikációjú motoron ülve. A pályán többször is kemény csatát vívtak Bagnaiával, elég csak Misanóra vagy Aragonra gondolnunk – igaz, az idény vége felé Bastianini sem volt már kemény a vb-címért küzdő honfitársával. Viszont a pályán kívül is adódott már némi feszültség közöttük, amikor a „Bestia” becenévre hallgató motoros arra tett utalást egyik nyilatkozatában, hogy Bagnaia aligha őt szeretné csapattársnak, mivel „gondjai lehetnek vele” házon belül.

motogp-bagnaia-bastianini-ducati-2



A Ducati vezetősége is tisztában van vele, hogy lehet súrlódás a két olasz között. Claudio Domenicali, a bolognaiak vezérigazgatója szerint azonban meg kell próbálniuk ezt bizonyos keretek közé szorítani: „Pecco a bajnok, aki meg akarja ezt erősíteni, Enea pedig bajnokká akar válni. Komoly ambícióik vannak, de tisztában vannak vele, hogy bizonyos keretek között kell maradnia a versengésüknek. Lesz rivalizálás, de a csapat erős és van benne tapasztalatunk. Nem lesz sétagalopp, vállaltunk némi kockázatot és talán néhány feszültebb helyzet is lesz, de próbáljuk meg ezt kordában tartani és jól érezni magunkat” – mondta el Domenicali a Ducati hétfői csapatbemutatója után.

 

Egyelőre viccelődik Bagnaia és Bastianini

Természetesen maguk a versenyzők sem kerülhették ki a kettejük párharcára vonatkozó kérdéseket, az eseményen azonban mindketten igyekeztek elviccelni a témát: „Mint azt tavaly ő mondta, egy igazi rohadék! Mert úgy húzza a gázt!” – nevetett Bagnaia. „Nem, igazából szerintem egy okos és rendkívül versenyképes srác. Ugyanazt akarjuk és mindent bele fogunk adni, hogy elérjük. Intenzív lesz a csata közöttünk, de intelligensnek és tisztelettudónak kell lennünk, hogy jó legyen köztünk a kapcsolat.”

„A nagy különbség közöttünk, hogy Pecco világbajnok a MotoGP-ben, én meg nem!” – fogalmazott Bastianini. „Nagyon gyors volt már fiatalon is, sokat csatáztunk egymás ellen a MiniGP-ben és a Moto3-ban, most pedig ő a világ leggyorsabb motorversenyzője. Öröm számomra, hogy vele harcolhatok idén és megpróbálhatok nyerni.”

motogp-bagnaia-bastianini-ducati-1

Bagnaia később azt is hozzátette, hogy szerinte inkább a média akarta felfújni a tavalyi csörtéiket is: „A tavalyi csatáink nagy zajt csaptak, ez egyértelmű. Mindketten olaszok vagyunk, az emberek pedig keresik a rivalizálásokat. Szóval inkább kívülről érkezett ez a nyomás, de valójában remek a viszonyunk, mindig beszélünk egymással” – magyarázta az 1-es rajtszámot egy évtized után visszahozó címvédő, aki ugyanakkor azt nem tagadta, hogy más lesz a dinamika Bastianinivel, mint volt Millerrel:

„Jackkel már minden elrendeződött, Eneával viszont a nulláról indulunk. Ha Enea legyőz engem, nem leszek mérges, csak frusztrált, de ez az összes többi versenyző esetén igaz. Nyilvánvaló, hogy Enea tavaly hihetetlen munkát végzett egy privát csapatnál, nem gyári motoron. Három futam után vezette a világbajnokságot. Megmutatta, hogy versenyképes, és még a nehéz körülmények között is harcolt a győzelmekért. Fontos, hogy idén okosak legyünk, hogy megértsük, hogy együtt kell felkészülnünk a versenyekre. Aztán a futam már más történet, ott mindenki azt csinál, amit akar. De a garázsban jól kell együtt dolgoznunk, és szerintem elég okosak vagyunk ahhoz, hogy ezt megértsük.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: