A nap fő F1-es történése Mohammed ben Sulayem Twitter-bejegyzése volt: az FIA-elnök kemény hangvételű posztban reflektált az állítólagos 20 milliárd dolláros szaúdi F1-felvásárlási szándékra – minderről itt írtunk bővebben.
De nemcsak Ben Sulayem üzent, hanem a Mercedes-főnök Toto Wolff is, aki amellett, hogy magára vállalta a felelősséget a tavalyi visszaesésért, jelezte, hogy idén nagyon is számolniuk kell majd velük – az osztrák szakember nyilatkozata itt olvasható.
Wolff versenyzője, Lewis Hamilton eközben arról beszélt, hogy csak kitalált mese, hogy rossz a kapcsolatuk Max Verstappen. A hétszeres F1-es világbajnok emellett a gyerekkori bántalmazásairól is beszélt.
De ha már szóba került Verstappen: egy Red Bull-filmforgatási nap miatt kapott pénzbírságot az imolai pálya, amelyen a holland egy 2013-as autót vezetett – részletek itt.
Az Aston Martin helyettes technikai igazgatója elárulta: már a hamarosan érkező 2023-as versenygép is magán viseli Fernando Alonso kézjegyét, ráadásul a spanyollal szintet szeretne lépni a csapat – részletek ide kattintva olvashatók.
Érdekes felvetést fogalmazott meg a tapasztalt F1-es újságíró, Peter Windsor, aki arról beszélt, hogy a Ferrari távozott csapatvezetője túlságosan is Carlos Sainzt favorizálhatta Charles Leclerc-rel szemben: https://formula.hu/f1/2023/01/23/binotto-tulsagosan-is-sainzt-favorizalta-leclerc-rel-szemben
Az F1-en kívül is zajlott ma az élet: a MotoGP-ben például lerántották a leplet a Ducati gyári csapatának idei motordizájnjairól, és egyúttal arra is fény derült, hogy Francesco Bagnaia révén tíz év után újra láthatjuk az 1-es rajtszámot. Részletek itt, galéria itt.
Két mezőny is teljessé vált hétfőn: a Formula-2-ben Jehan Daruvaláé lett az utolsó ülés, míg a most hétvégén esedékes Bajnokok Tornáján Mattias Ekström tette teljessé a névsort.
Végezetül pedig egy magyar vonatkozású hír: újabb fejlesztésű Skodával állnak rajthoz idén a Rali-Eb-n Csomós Miklósék – a csapat közleménye itt található.