A Nemzetközi Sportkódex 2023 előtt frissített verziójában bukkant fel az új szabály, melynek alapján a pilótáknak engedélyre lesz szükségük, ha politikai állásfoglalást akarnak tenni egy FIA által szabályozott rendezvényen – a vitás döntés részleteiről itt írtunk.
30 lóerővel jobb lesz az új Ferrari-motor? Sajtóértesülések szerint az átdolgozott F1-es erőforrás teljesítményéből többet és hosszabb ideig használhatnak majd a pilóták. A Maranellóból érkező hírek ide kattintva olvashatók.
Idén is megkezdjük nagy év végi szezonértékelő Formula-1-es sorozatunkat: elsőként a legjobb pilótákat vettük górcső alá. A szerkesztőség tagjainak dobogója és az összesítés itt található meg.
Első versenyén a McLarennel még nem jött ki a probléma, a folytatásban viszont előtérbe kerültek Ricciardo vezetési stílusának gyengeségei. A szabályváltozás ellenére a gondok ugyanazok maradtak. Kétéves szenvedéséről beszélt az ausztrál.
Holland a hollandnak adott tanácsot: Max Verstappen elárulta, hogy mit mondott honfitársának, amivel segített neki az F1-be kerülni. Ezt tanácsolta De Vriesnek Verstappen.
Két versenyző is 2022-es csapattársáról nyilatkozott. Esteban Ocon több pontot gyűjtött házon belül, mint Alonso, ez pedig elégedettséggel tölti el. Szerinte neki is voltak gondjai – ezt mondta a francia. Russell szerint pedig óriási kihívás Hamilton csapattársának lenni – a nyilatkozatot lásd itt.
Az előző hét nagy témája, a csapatfőnök-keringő is foglalkoztatja még a közvéleményt. Helmut Marko szerint a Ferrari gyengült Binotto távozásával, akit kitűnő technikai szakembernek és politikusnak tart. Martin Brundle szerint pedig Andreas Seidl elvesztése rossz hír a McLaren számára – mégpedig ezért.
Nehezen birkózott meg a Ferrari idei autójával Carlos Sainz, aki csalódottnak érzi magát az idényben történtek miatt. Bár 2022-ben az első futamgyőzelmét is megszerezte, mégis elégedetlen – elmondása szerint emiatt.
Nikolas Tombazis véleménye szerint nem váratlan, hogy három csapat dominált idén az F1-ben. Az FIA együléses részlegének vezetője úgy látja, ez teljesen normális egy nagyobb volumenű szabályváltozás esetében. Erről itt lehet olvasni bővebben.
A Formula-2-ben is történt egy nagy horderejű bejelentés: Négy évvel a spái tragédia után újra állandó F2-es versenyző lesz Juan Manuel Correa. Részletek itt.
A Formula Podcast idei utolsó toplistájával az F1 biztonsági fejlődése előtt tisztelgünk 10+3 rettenetes baleset felidézésével, melyek nem bizonyultak végzetesnek. Hallgasd meg itt lent!