A világbajnokság korábbi harmadik helyezettje nagy reményekkel csatlakozott a McLarenhez 2021-ben, a csapatnál töltött két szezon azonban – leszámítva a többi eredmény közül kilógó monzai futamgyőzelmet – összességében kudarcnak ítélhető meg, a csapat pedig szerződése ellenére is lecserélte az ausztrált.
Daniel Ricciardo két év alatt sem érzett rá a McLaren vezetésére, ami megnyilvánult pocsék eredményeiben a csapattárs Lando Norrisszal szemben: a 2022-es mérleg különösen szembetűnő Norris 122 és Ricciardo 37 szerzett pontját egymás mellé téve. Arról, vezetéstechnikában hol gyökereztek a problémák, így beszélt a nyolcszoros nagydíjgyőztes:
„Minden a kanyarbemenettel kezdődik, hiszen ha valaki a kijáraton szenved, az általában annak eredménye, mi történt a kanyar folyamán, ami nehézséget eredményezett a kijáraton. A legtöbb nehézség a bemeneten kezdődik. Talán nem az összes, de a legtöbb igen. A bejárathoz kötődik, de inkább érzet és korlátozottság” – adott leckét a vezetéstechnikáról a Beyond the Grid podcastben Ricciardo.
„Ha visszatekintek az első versenyemre a McLarennel, akkor időmérőn megelőztem Landót. Akkor még eléggé zöldfülű voltam az autóban” – beszélt arról Ricciardo, hogy furcsamód a kezdetekkor még nem voltak problémái a McLaren vezetésével. „Azon gondolkozom, hogy vajon eltévedtünk menetközben? Túl keményen próbálkoztam azután, ezért távolodtam el, mondjuk úgy, hogy az erősségeimtől, és igyekeztem bizonyos módon vezetni az autót, ami talán gyengeség volt számomra? Nem tudom, ez egy érdekes kérdés.”
„Azt hiszem, mindkét oldalon küszködtünk, a csapat is, amely próbálta megérteni a gondot és javítani rajta, de én is úgy voltam, nem vagyok tökéletes, vannak gyengeségeim, ez az autó pedig előtérbe hoz párat közülük. De ki kell mondani, túl gyakran nem sikerült összeolvadnom ezzel az autóval” – ismerte be Ricciardo.
Új szabályok, ugyanaz a probléma
A két McLarennél töltött év közt megtörtént a modern Formula-1 egyik legnagyobb szabályváltozása: nagyobb kerekek, eltérő karosszéria és szívóhatáson alapuló aerodinamika jellemezte a 2022-es modelleket. Hiába két gyökeresen eltérő autó, Ricciardo ugyanazzal a vezetési gonddal küszködött.
„Az autók kicsit máshogy viselkednek, de a DNS alapvetően ugyanaz marad. Végső soron ugyanazon a területen küszködtem. Ha lecsupaszítok mindent, akkor azt mondanám, az önbizalmon múlt, mert hiányzott az a kis plusz érzet, amely ahhoz kell, hogy az abszolút határra vigyem az autót és tudjam, mit fogok ott kapni. Sajnos nagyon kevés kör volt idén, amikor átléptem ezt a határt és azt tudtam mondani, ez egy jó kör volt” – magyarázta Ricciardo. Amikor pedig az MCL36 átfogó fejlesztési csomagot kapott, végképp elveszítette a fonalat.
„Fejlesztéseket hoztunk Barcelonába, és onnantól még jobban küszködtem. Nem tudom, hogy ez az önbizalmon múlt-e, de a különbség tovább növekedett. Odáig úgy éreztem, mindig egy-két tizedre vagyok csak Landóhoz képest, és kezdünk fej fej mellé kerülni. Onnantól kezdve azonban újra nőni kezdett a különbség” – beszélt arról, hogy a Spanyol Nagydíjtól újabb gödörbe került, ahonnan már nem is sikerült kilábalnia: a rossz formáért pedig nagy árat kellett fizetnie, kikerült az F1-es mezőnyből.