DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Palou: Unfair a szuperlicensz rendszere

Az IndyCar 2021-es bajnoka szerint az FIA által felállított követelményrendszer igazságtalan azokkal szemben, akik a megszokott iránytól eltérő módon kívánkoznak a Formula-1-be.

Alex Palou az USA Nagydíj első szabadedzésén mutatkozhatott be a száguldó cirkuszban. A spanyol pilóta a McLaren csapatánál kapott lehetőséget, és 60 perc erejéig Daniel Ricciardo helyét vette át. Palou rendelkezik a királykategóriás versenyzéshez szükséges szuperlicensszel, karrierje csúcsát pedig az IndyCar 2021-es szezonjának bajnoki címe jelenti.

Colton Herta példáját követően többen is kritizálták az FIA rendszerét. Sokak szerint például igazságtalan, hogy a Formula-2 első három helyezettje 120 szuperlicensz pontot kap összesen, míg a tengerentúli bajnokság első három helyezettje 90 egységgel gazdagodik. A tavalyi győztes szerint nem várható módosítás: „Nem hiszem, hogy ez bármennyire is változni fog” – kezdte Palou. „Nekem megvan a szuperlicenszem, boldog vagyok, nem érdekel, hogy mi történik.”



„De szerintem nagyon igazságtalan, hogy vannak olyan sorozatok, melyek nem kapnak elég licenszpontot. Patónak nincs elég úgy, hogy volt harmadik a bajnokságban, volt negyedik a bajnokságban és volt hetedik. Egy olyan srác, aki 17 hétvégén keresztül olyanok ellen versenyez, akiknek tíz vagy tizenöt év tapasztalata van az IndyCarban – egy ilyen srác sok mindenre lehet képes az F1-ben” – mondta a spanyol Pato O’Wardról, aki idén már többször tesztelhette a tavalyi McLarent Palou társaságában és Abu Dhabiban szabadedzési lehetőséget is kap.

„Megértem, hogy az FIA is azt akarja, hogy mindenki Európán és más helyeken keresztülmenjen, de az igaz, hogy több pontot lehet szerezni azzal, ha Thaiföldön versenyzel egy téli sorozatban és megnyered azt, mintha az IndyCarban ötödik lennél. Nem tudom, hogy ez igazságos-e. Az F2-ben szerintem jó a programjuk. Ha az első háromban végeztél, szuperlicenszet kapsz, és ennek így is kell lennie” – folytatta Palou, aki szerint a tengerentúli sorozatok pontozásával kezdeni kellene valamit.

„Szerintem egy kicsit nagyobb jelentőséget kellene tulajdonítani az IndyCarnak, alapvetően a pilóták szintje és a szezon hossza miatt. Úgy értem, hogy a pályán töltött időnk nagyon komoly egy F2-es pilótáéval szemben. És nem azt mondom, hogy jobbak vagyunk, de képesek vagyunk az F1-ben versenyezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: