A Piastri-botrány lezárultát követően újabb sötét viharfelhők gyülekeznek a Formula-1 egén, hiszen pénteken napvilágot látott olasz és német sajtóhírek szerint két istálló, a Red Bull és az Aston Martin is túlléphette a költségvetési limitet a 2021-es szezonban. A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén természetesen ez a legfelkapottabb téma a paddockban, és már több csapatfőnök is megszólalt az ügyben, Toto Wolff pedig egészen odáig merészkedett, hogy kijelentette, nyílt titok, hogy az egyik csapat csal. A legtöbb támadás a Red Bullt éri, melynek színeiben Max Verstappen vitatott körülmények között nyerte meg a 2021-es világbajnoki címet, valamint jó úton halad második koronájának megszerzéséhez is. Christian Horner szerint alakulata rágalmazás áldozatává vált, aminek következtében az energiaitalosok jogi lépéseket is fontolgatnak.
A McLaren-főnök Andreas Seidl szerint bízniuk kell az FIA döntéseiben, hiszen saját tapasztalataik szerint a Szövetség vizsgálata egy igen alapos, minden részletre kiterjedő procedúra: „Az elmúlt 12-18 hónapban volt alkalmunk megtapasztalni az FIA vizsgálatát, amit nagyon alaposan és hozzáértően kiviteleztek, ezért meg vagyok győződve róla, hogy meg lehet állapítani a számokat oly módon, hogy azok összehasonlíthatóak legyenek különböző szervezetek közt is. Efelől nincs kétségem” – mondta a német szakember a Formula.hu jelenlétében. „Nagyon fontos az átláthatóság, hiszen ha valaki többet költ, akkor az egyértelműen teljesítményelőnyt jelent számukra.”
Seidl kiemelte, hogy a McLarennek elbocsátásokat is fizetéscsökkentéseket is be kellett vetnie annak érdekében, hogy a limit alatt maradjanak, ennek fényében pedig különösen érdekesnek tartja, hogy egyes csapatok csillagászati fizetéseket ajánlanak az új alkalmazottaknak: „Két csapat esetében elképesztő intenzitású toborzás zajlik, hihetetlen mértékű fizetésekkel és juttatásokkal, mi pedig csodálkozunk, hogy ez hogyan lehetséges az F1 mai szabályrendszerében. Ezért fontos számunkra a helyzet tisztázása, hiszen megtudhatjuk, hogy esetleg mi értelmeztünk félre valamit vagy pedig szabályszegés történt, és ezért tudtak olyan összegeket ajánlani a munkavállalóknak, amiket mi egyszerűen nem tudtunk megtenni. Végső soron a pénzügyi szabályozások ugyanolyan fontosak, mint a technikai és sportszabályok. Emiatt az FIA-nak muszáj megfelelő módon ellenőriznie és betartatnia ezeket az előírásokat, illetve szükség esetén a megfelelő büntetést alkalmaznia, még ha ez visszamenőleg is megváltoztatná a bajnokság eredményét” – zárta gondolatait a McLaren csapatfőnöke.