Bár egyelőre nem hivatalos információról, csak a német és az olasz szaksajtó által megszellőztetett szóbeszédről van szó, pénteken a Formula-1-es paddockot lázban tartotta a hír, miszerint két csapat megszegte a költséglimit előírását. A hírek szerint konkrétan az Aston Martinról és a Red Bullról van szó. Utóbbi csapattól Christian Horner állította, nem tud költségtúllépésről, a Mercedes-csapatfőnöke, Toto Wolff pedig általánosságban, istálló megnevezése nélkül beszélt róla, hogy kemény fellépésre van szükség a szabályszegőkkel szemben – ki is emelte, nem tud arról, hogy a Red Bull érintett lenne.
Egy következő interjúban azonban Wolff közvetlenül Horner szavaira reagált, és ezúttal erőteljesebb hangot ütött meg, kijelentve, régóta tudják, hogy egy csapat átlépte a tavalyra előírt 145 millió dolláros limitet, célozva rá, hogy a Red Bull nem ártatlan az ügyben.
„Vicces, hogy Christian ezt mondja, mert hetek, hónapok óta vizsgálják őket. Talán nem beszél a pénzügyi igazgatójával” – mondta a Sky Sportsnak Wolff. „Hogy tényszerű legyek, mindannyiunkat alaposan vizsgáltak. És ahogyan tudok róla, egy csapat kisebb mértékben szegte meg egy a szabályt, így az ő ügyük inkább formális jellegű, egy másik csapat viszont alapvetően, masszívan átlépte, és őket továbbra is vizsgálják. Ez egy nyílt titok a paddockban.”
„Ez egy nehézsúlyú ügy” – mondta el, szemléltetve, a Mercedes milyen megszorításokat alkalmazott a limit betartása érdekében: „Használt alkatrészekkel megyünk, nem tehetjük fel, amit akarunk, nem fejleszthetjük, amit tudnánk. Több mint 40 emberünket bocsátottuk el, akik nagyon hiányoznak a szervezetből, óriási projekt volt, hogy megfeleljünk a limitnek. Nem is tudom, pontosan hány tízmilliót kellett újraszerveznünk, hogy beférjünk alá. Ha valaki ezt nem tette meg, vagy átlépi a határokat, vele szemben minden millió óriási hátrányt jelent.”
„Ebben az a kritikus, hogy ha valaki átlépi 2021-ben, akkor átlépi 22-ben is, ez pedig előnyt jelent a 23-as szezonban. Ha igaz, hogy a Red Bull az idei évben homologizálta a könnyebb karosszériát, azt a következő évben is használhatják. Ez egy láncreakció, amely három bajnoki szezont érinthet” – beszélt arról, hogy a szabályszegésnek több évre is hatása lehet, hiszen a csapatok az adott és következő évi autó projektjén párhuzamosan dolgoznak.