DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Így áll a pilótapiac a Piastri-ügy lezárultával

Egy nagyon fontos kérdőjel kiegyenesedett a 2023-as F1-es mezőnyt illetően, de néhány csapatnál még vannak üres hely, amelyre többen is pályáznak – összefoglaltuk, hogyan áll jelenleg a pilótakeringő.

Pénteken végre bejelentették az FIA szerződéseket elismerő bizottságának vizsgálata és döntése után, hogy Oscar Piastri a McLarennél fog versenyezni 2023-ban, ezzel nemcsak a szezon egyik legnagyobb botránya zárult le, hanem a Formula-1-es pilótapiac egyik legérdekesebb kérdése is eldőlt. Ezzel immár öt alakulatnál hivatalos a jövő évi páros: a Red Bullnál (Max Verstappen és Sergio Perez), a Ferrarinál (Charles Leclerc és Carlos Sainz), a Mercedesnél (Lewis Hamilton és George Russell), a McLarennél (Lando Norris és Oscar Piastri), az Aston Martinnál (Fernando Alonso és Lance Stroll). Ezen kívül szerződéssel rendelkezik Esteban Ocon az Alpine-nál, Valtteri Bottas az Alfa Romeóval, Kevin Magnussen a Haasnál és Alexander Albon a Williamsnél.

gasly-1



Nem véletlenül nem említettük Pierre Gaslyt és az AlphaTaurit. A faenzai csapat ugyan korábban megerősítette, hogy a francia jövőre is náluk fog szerepelni, nagyon úgy fest, hogy a pilótakeringő következő fordulójának éppen az egyszeres nagydíjgyőztes lehet a főszereplője. A Formula.hu és más szaklapok egybehangzó értesülései szerint ugyanis Gasly a kiszemeltje az Alpine-nak Piastri elvesztése után. Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója kvázi meg is erősítette, hogy folyamatban vannak egyeztetések, és nem állnának neveltjük útjába, ha a feltételeik teljesülnek – de csak akkor, márpedig Marko szerint egyes pletykákkal ellentétben ez még nem történt meg teljesen.

Amennyiben összeáll a full francia csapat az Alpine-nál, úgy a következő kérdés az lehet, ki foglalja el Gasly ülését. A sajtóban az utóbbi napokban Colton Herta neve keringett a leginkább, és Marko sem cáfolta, hogy az amerikai IndyCar-versenyző rajta van a listájukon. Jelen állás szerint persze komoly akadály Herta szerződtetése előtt, hogy nincs meg a szükséges szuperlicencpontja, de az FIA ezt is felülbírálhatja. Ami egyébként az AlphaTauri másik ülését illeti: ott alighanem Yuki Tsunoda maradhat, de a japán hosszabbítását sem jelentették még be.

schumacher-1

Az energiaitalosok második alakulatával kapcsolatban felmerült már Mick Schumacher neve is – bár a németet már szinte az összes csapattal összeboronálták az utóbbi hetekben. Ez persze azért van, mert egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Haas nem feltétlenül hosszabbítana vele, sőt a Ferrari kötelékeiből is kikerülhet. Günther Steiner csapatvezető Zandvoortban elmondta: nem látnak rá okot, hogy siessenek a döntéssel, természetesen követik Schumacher eredményeit és teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy az idei javulásuk fényében a Haas már sokak számára vonzóbb opció lehet, mint volt egy évvel korábban.

Ezzel pedig el is jutottunk a pilótakeringő talán legérdekesebb szereplőjéhez, Daniel Ricciardóhoz. A McLarentől távozó ausztrál opciói limitáltak: az Alpine-nál a fentiek alapján a jelek szerint nem ő a preferált választás, az AlphaTaurihoz – azaz a Red Bull kötelékeibe – pedig aligha fog visszatérni. Marad a Haas, valamint a Williams és az Alfa Romeo, de utóbbinál gyakorlatilag biztosra vehető, hogy Guanyu Zhou hosszabbít, ahogy arról már hetekkel ezelőtt írtunk. Így reálisan az első két csapat felé léphet Ricciardo, márpedig a Haas és a Williams közül alighanem az előbbi a vonzóbb, elvégre a grove-i istálló idén is a legtöbbször az egyértelmű sereghajtónak számít.

ricciardo-1

A Haasnál amúgy sajtópletykák szerint akár Nico Hülkenberg neve is a kalapban lehet, ami viszont a legvalószínűbbnek tartott forgatókönyvet, Antonio Giovinazzi F1-be való visszatérését illeti: Steiner a Holland Nagydíj helyszínén újfent hangsúlyozta, hogy az olasz szabadedzéseken való szerepeltetésével a Ferrari korábbi kérésének tesznek eleget.

A Williamsnél amúgy az említetteken kívül arra is van némi esély, hogy Nicholas Latifi megtartsa a helyét – Jost Capito csapatvezető nemrég utalt is rá, hogy nyitottak erre, de ahhoz a kanadainak tartania kellene a nyári szünet előtti biztatóbb formáját. Nyck de Vries szereplésére is lehetne esély, elvégre teljesített náluk szabadedzést idén, de a korábbi F2-es és Formula-E-bajnok nemrég úgy nyilatkozott, hogy szinte letett az F1-es lehetőségről. Emellett pedig ott van még a Williams saját juniorja, Logan Sargeant is, aki pedig Austinban vezetheti az autójukat az FP1-en.

Sok jelentkező lehet tehát még a fennmaradó ülésekre és lehetnek még fordulatok az eddigiek fényében, de alighanem a következő lépésként az Alpine fogja tisztázni a 2023-as duóját – minden további pedig annak tükrében várható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: