Minden jel arra utal, hogy az Alpine egy nemzeti versenyzőpáros felállításával szeretné feledtetni az emlékezetes pilótafiaskót, Fernando Alonso már garantált és a kinevelt Oscar Piastri valószínűsíthető elvesztését. Az ausztrál sorsáról hétfőn tanácskozik – és vélhetően dönt – az FIA szerződéseket felügyelő bizottsága, de közben a csapat vizsgálja a lehetőségét annak, hogy kit igazolhatnának le a 2023-as idényre felszabaduló versenyzői ülésbe. Noha a közvélemény elsősorban arra számít, hogy a McLarentől épp Piastri remélt érkezése miatt év végén útilaput kapó Daniel Ricciardo igazol a gárdához, a napokban egyre többet lehet hallani Mick Schumacherről is. Egyik megoldást sem lehet teljes mértékben kizárni, azonban úgy tűnik, hogy további forgatókönyve is van az együttes vezetésének.
Az Alpine-t a 2021-es átnevezéstől kezdve francia nemzeti csapatnak szánta a Renault, s a jelek szerint a csapat és a márka vezetése ismét hozzányúlhat a „nemzeti” kártyához. A paddockban péntek óta egyre többen rebesgetik, hogy a különítmény kísérletet tesz arra, hogy Esteban Ocon mellé megszerezzék a mezőny másik franciáját, Pierre Gaslyt. Noha egyes források már előrehaladott tárgyalásokról és egyeztetésekről jelentettek, a Formula.hu információi szerint egyelőre informális egyeztetés zajlott az Alpine vezetői és a pilótát az AlphaTauri kötelékében foglalkoztató Red Bull menedzsmentje között egy esetleges átigazolásról.
Döntés természetesen nincs, ráadásul az Alpine elképzelésének megvalósítása nem is lenne túlságosan egyszerű. Egyrészt Gasly idén, a Monacói Nagydíj magasságában már megpróbált másfelé boldogulást találni, de hiába volt komoly érdeklődés a szolgálataira a McLaren részéről, a Red Bull úgy sem engedte el, hogy a Williamsnél Red Bull-pilótaként ténykedő Alexander Albonhoz hasonlóan nem akart teljes mértékben elszakadni az energiaitalos vállalattól. Amikor a felettesei hírét vették annak, hogy a francia valóban távozhat, szempillantás alatt érvényesítették a szerződésében foglalt opciót és bejelentették, hogy 2023-ban is a kisebbik csapatuknál marad. Nem tudni, hogy ilyen előzmények után a Red Bull álláspontja miért változna, mindenesetre szombat este a belgiumi paddockban úgy hírlett, hogy Helmut Marko, az energiaitalosok sportprogramjának vezetője is akcióba lendült és nézelődni kezdett a pilótapiacon – gyaníthatóan arra készülve, hogy akár olyan ajánlat is érkezhet, amelyért cserébe hajlandóak lennének lemondani Gaslyról. Bonyolíthatja a helyzetet az is, hogy Gasly viszonya a honfitárs Esteban Oconnal olyannyira nem jó, hogy a jelenlegi F1-es felhozatal egyik leghírhedtebb, de mindenképpen a legrégebbi keletű ádáz rivalizálásának lehet tekinteni. Pályafutásuk kezdetén a két versenyző együtt gokartozott, de már akkor úgy összerúgták a port, hogy azóta sem nagyon szívlelik egymást.
Gasly a Belga Nagydíj időmérőjét követően megpróbálta rövidre zárni a történetet: „Jelen pillanatban nem nagyon van mondanivalóm. A hétvégére összpontosítok és mindent megteszek azért, hogy a lehető legjobb munkát végezzem. Van egy szerződésem, mindenki tudja, hogy már bejelentették, hogy az AlphaTauri versenyzője leszek jövőre” – fogalmazott az idén nem túlságosan acélos, de az utóbbi évek alapján mindenképpen a mezőny egyik legígéretesebb versenyzőjének tartott egyszeres futamgyőztes.
Ocon a kvalifikációt követően elismerte: saját maga Mick Schumacher leigazolására tett javaslatot az Alpine vezetőinek, mivel közeli barátságban van a némettel, de – mint mondta – „nem az én szavam fog dönteni”. A Gasly esetleges érkezését firtató pletyka kapcsán a francia szűkszavúan arra tett utalást, hogy „egészen jó” a kapcsolatuk, amelyet „kölcsönös tisztelet” jellemez és „ez a legfontosabb”. Arra a felvetésre, hogy két francia menő megférne-e egy csapatban, tudnának-e a közösen dolgozni, Ocon kijelentette: „Igen!”
Mérget venni egyelőre nem kell arra, hogy megvalósul a teljesen francia páros, pláne annak fényében, hogy a Renault vezetőinek már 2020-ban is voltak olyan elképzeléseik, hogy leigazolják Gaslyt. A pilótapiaci teljes felfordulásra egyébként rátehet egy lapáttal az is, hogy Helmut Marko állítólag egyezetetett a McLaren vezetőivel az IndyCar-menő Colton Herta esetleges leigazolásáról, de egyesek azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy amennyiben Gaslyt elengedik, Mick Schumacherrel próbálják majd pótolni az AlphaTaurinál.