Mick Schumacher második idényét tölti a Formula-1-ben, s egyúttal a Haas színeiben, ám míg csapattársának, Kevin Magnussennek van már szerződése 2023-ra is, a németről ugyanez egyelőre nem mondható el. Ráadásul a maradása sem tűnik biztosnak: Günther Steiner a szezon korábbi részében többször is kritizálta pilótáját a túl sűrűn előforduló autótörései miatt – igaz, a nyári szünet előtti pontszerzései javítottak a megítélésen.
A Haas ülésére többen is pályáznak: mindenekelőtt Antonio Giovinazzi visszatéréséről cikkezik a szaksajtó, főleg annak fényében, hogy az olasz – a hivatalos indoklás a Ferrari kérésére – két szabadedzésen autóba is ül az amerikai istálló színeiben. Emellett szóba hozták már velük Daniel Ricciardót is, akinek valóban a Haas lehet az egyik opciója az F1-ben maradásra, ha az Alpine valóban Pierre Gasly felé kacsingat.
Schumachernek így több kihívója is lehet, ezért a német is elkezdhetett nézelődni a piacon. A korábbi Formula-2-es bajnok hosszú évek óta a Ferrari akadémiájának tagja, a velük kötött szerződése azonban a 2022-es évad végén lejár – és az Autosport most arról írt, hogy nem is fog a Scuderia kötelékeiben maradni a versenyző. Ez azt jelenti, hogy házon kívül is nézhetne ülés után az F1-ben, ami olyan tekintetben érhető, hogy a Ferrarinál nincs számára hely egy ideig Charles Leclerc és Carlos Sainz hosszú távú kontraktusa révén, ahogy az Alfa Romeónál is szinte biztos, hogy Valtteri Bottas mellett marad Guanyu Zhou is.
De vajon hol köthet ki Schumacher a Ferrari-kapcsolódású istállókon kívül? Szóba hozták már őt is az Alpine-nal még a Gasly-hírek előtt, sőt Esteban Ocon Spában arról beszélt, hogy kifejezetten örülne a német érkezésének. Futólag az AlphaTauri is felmerült lehetőségként, de a legfrissebb fejlemények szerint ott a McLaren kötelékeiből érkező Colton Herta lehet a befutó, amennyiben Gasly valóban távozik. Így reális lehetőségként már csak a Williams maradna, ahol egyelőre csak Alexander Albon ülése biztos: a másik autóba Nicholas Latifi mellett a tartalékosi pozíciót betöltő Logan Sargeant pályázhat a legjobb esélyekkel.
Schumacher tehát könnyedén rajta is veszíthet a pilótakeringőn, amennyiben a Haas valóban úgy dönt, hogy nem hosszabbít vele 2023-ra. Ami bizonyos, legalábbis Steiner szavai alapján, hogy a Ferrari nem szól bele a második ülés sorsába, így voltaképpen nincs is ilyen tekintetben jelentősége, hogy marad-e a maranellóiak kötelékeiben vagy sem.