Antonio Giovinazzi három szezont töltött el az Alfa Romeónál a Formula-1-ben, az idei évadra azonban nem maradt ülése – igaz, miközben a Formula-E-ben szerepelt (inkább kevesebb, mint több sikerrel), a Ferrari továbbra is a kötelékeiben tartotta tartalékversenyzőként. Most pedig ennek a kapcsolatnak köszönhetően vezethet ismét F1-es autót rövidesen az olasz: Monzában és Austinban kap lehetőséget a pénteki első szabadedzésen. Csakhogy nem a Ferraritól, hanem a velük szoros kapcsolatot ápoló Haastól, amelynek színeiben egyébként 2017-ben már tesztelt Giovinazzi.
„Nagyon boldog vagyok, hogy újra lehetőségem lesz vezetni hivatalos F1-es edzéseken” – mondta el a bejelentés kapcsán a pilóta. „A szimulátorozás mellett fontos, hogy igazi autót is teszteljünk, és már alig várom, hogy újra felvehessem a ruhámat és a sisakomat. Ez lehetőséget ad, hogy önbizalmat gyűjtsek az új generációs autókkal: így állhatok a leginkább készen, ha hívnak tartalékversenyzőként. Az, hogy izgalmas és kihívást jelentő pályákon vezethetek, mint Monza és a COTA, még izgalmasabbá teszi ezt. Köszönet a Haasnak és a Ferrarinak: alig várom, hogy hozzájárulhassak annak a csapatnak a munkájához, amely már 2017-ben is számolt velem.”
Günther Steiner csapatfőnök sem tagadta, hogy a Ferrari kérésére biztosítanak lehetőséget Giovinazzi számára: „Örömmel köszöntjük ismét a csapatban Antoniót két szabadedzés erejéig. A Ferrari szerette volna, ha időt tölthet egy jelenlegi Formula-1-es autóban egy nagydíjhétvégében, mi pedig természetesen szívesen segítünk ebben. Hasonló helyzetet éltünk át 2017-ben Antonióval és a Ferrarival – a nyilvánvaló különbség az az előző három szezon során tapasztalata és így a visszajelzései, amelyeket adhat nekünk Olaszországban és Amerikában. Várom, hogy újra láthassam Antoniót és ismét velünk lehessen a paddockban.”
Az olasz pilóta egy-egy alkalommal kapja meg Kevin Magnussen és Mick Schumacher versenygépét, viszont a rutinja miatt értelemszerűen ez nem fog számítani a kötelezően előírt két újoncszerepeltetésnél. De az sem kizárt, hogy több van a lehetőség mögött, mint az, hogy a Ferrari formában akarja tartani őt egy esetleges beugrás esetére: a Haasnál ugyanis egyelőre csak Magnussennek van szerződése 2023-ra, és már felmerült a sajtóban, hogy Schumacher helyére esetleg Giovinazzi érkezhetne.