Vasárnapra eltűntek a szombati esőfelhők a montreali pálya fölül, így verőfényes napsütésben startolt el a 2022-es Formula-1-es Kanadai Nagydíj. A pole-pozícióból Max Verstappen, mellőle pedig a tegnapi meglepetésember Fernando Alonso várhatta a piros lámpák kialvását. A holland és a spanyol könnyedén meg is őrizte az első két pozíciót, ahogy Carlos Sainz is a harmadikat, Lewis Hamiltonnak viszont védekeznie kellett Kevin Magnussen ellen, akivel össze is értek, aminek a Haas szárnyvéglapja látta kárát minimális mértékben. Az időmérős hibája miatt a 13. helyről startoló Sergio Perez és a motorcserés büntetéssel a mezőny majdnem végére sorolt Charles Leclerc egyaránt javított néhány pozíciót.
Amint a harmadik körtől lehetett nyitni a DRS-t, Sainz azonnal elkapta Alonsót, ezzel pedig feljött a második helyre a ferraris spanyol – más kérdés, hogy Verstappen már ekkor bő két másodperccel vezetett. Aki szintén szépen zárkózott az első körökben, az George Russell volt: egymás után levadászta Esteban Ocont és a két Haast, így már az ötödik pozícióban haladt. Magnussent aztán ki is intették fekete-narancs zászlóval, így le kellett cserélniük a sérült első szárnyat a dán autóján.
A 9. körben könyvelhettük el az első kiesést: Perez alatt állt meg műszaki hiba miatt a Red Bull! A mexikói autója miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, amire az élbolyból Verstappen és Hamilton reagált: ők kevesebb időveszteséggel ejtették meg a kerékcserét és váltottak közepesről kemény keverékű gumira. Ezzel Sainz került az élre, mögötte Alonso haladt, Verstappen pedig a harmadik helyen folytatta a VSC-szakasz után. Alonsót elég hamar utol is érte a holland, aki elment az Alpine mellett, így visszazárkózott a második pozícióba. Mindeközben Leclerc is lépdelt előre: csak az egymással is vívó Alexander Albon, Valtteri Bottas duóval gyűlt meg egy ideig a baja.
A 20. körben újabb VSC-fázis következett: Mick Schumacher volt kénytelen leparkolni a hetedik helyről a Haast. Ezt már szinte a teljes mezőny kihasználta kerékcserére: többek között Alonso és Leclerc jelentette a kevés kivételt – igaz, hogy a McLarennél például ráfáztak erre: Daniel Ricciardo cseréje is pocsék volt, ahogy az emiatt még várakozni is kényszerülő Lando Norrisé is. Verstappen ezzel visszaállt az élre, Sainz pedig ugyan Alonso mögött tért vissza a pályára, de hamar levadászta a már viseltes abroncson haladó honfitársat, akit aztán rövidesen Hamilton is megelőzött.
Alonsót aztán a 29. körben hozták a bokszba, a spanyol így a negyedikről a hetedik pozícióba esett hátra, éppen Leclerc mögé, aki viszont épp a másik Alpine-t vezető Oconon akadt fenn. Leclerc-t végül a 42. körben hívták ki kereket cserélni, ám elrontották a szervizelését, ezzel pedig ismét egy nagyobb boly mögé tudott visszaállni a 12. pozícióba – igaz, a frissebb gumiknak köszönhetően őket legalább egyesével elkezdte megelőzgetni.
Nem sokkal Leclerc első cseréje után az élen viszont megindultak a második bokszkiállások: Verstappent hozták először, majd egymás után a két Mercedest is, így Sainz, Verstappen, Hamilton, Russell sorrend alakult ki. Tsunoda is éppen kereket cserélt, amikor a bokszból kijövet elfékezte magát és a falba állt – a japán AlphaTaurija miatt pedig nem a virtuális, hanem rendes biztonsági autót is be kellett küldeni. Ezt természetesen kihasználta Sainz a maga második kiállására (ahogy az ötödik-hatodik helyen az Alpine-ok is), s bár ezzel újra Verstappen állt az élre, a ferraris közvetlenül a Red Bull-os mögé került.
Az újraindítás után Verstappen nem tudta lerázni magáról Sainzt, aki aztán a DRS segítségével is igyekezett tapadni a hollandra, igazi támadási közelségbe viszont nemigen tudott kerülni a spanyol. A Red Bull-os nyilván igyekezett másodpercen kívülre leszakítani a riválist, de ez sem igazán sikerült a regnáló világbajnoknak, így Sainz folyamatosan ott tudott lenni a nyomában.
A legközelebb az utolsó előtti körben került a ferraris, de épp ekkor kicsit rontott a visszafordítónál, így ezt az esélyt sem tudta kihasználni. Verstappen keze pedig nem remegett meg, izgalmas utolsó körök után nyert és szerezte meg idei hatodik győzelmét. Sainz lett a második, ami mellé begyűjtötte még a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is, a dobogót pedig Hamilton tette teljessé a csapattárs Russell előtt.
Leclerc végül az SC-fázis után elkapta a két Alpine-t, így a sor végéről indulva egy ötödik helyet mentett – igaz, így is jelentősen nőtt a hátránya a vb-összetettben Verstappenhez képest. Ocon és Alonso jött be a monacói mögött, míg a pontszerzők közé Valtteri Bottas és Guanyu Zhou révén az Alfa Romeók, valamint Lance Stroll Aston Martinja fért még be. A McLaren nullázott az említett pocsék dupla kerékcserének is köszönhetően.
Az F1-es idény két hét múlva a silverstone-i Brit Nagydíjjal folytatódik.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | |
2. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 0.993 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.006 |
4. | George Russell | Mercedes | 12.313 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 15.168 |
6. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 23.890 |
7. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 25.247 |
8. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 26.952 |
9. | Fernando Alonso * | Alpine/Renault | 29.945 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 38.222 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 43.047 |
12. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 44.245 |
13. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 44.893 |
14. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Red Bull | 45.183 |
15. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 52.145 |
16. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 59.978 |
17. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1'08.180 |
Kiesett: | |||
Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Red Bull | ||
Mick Schumacher | Haas/Ferrari | ||
Sergio Pérez | Red Bull |
* Alonsót később öt másodperces büntetéssel sújtották cikázásért, így Bottas lett a hetedik, Zhou pedig a nyolcadik, míg a spanyol a kilencedik helyre csúszott hátra.