A Bahreini Nemzetközi Versenypályán 2004-ben rendeztek először Formula-1-es versenyt, az első nagydíjat pedig Michael Schumacher nyerte meg a Ferrarival a Hermann Tilke által tervezett pályán. Az aszfaltcsík különlegessége, hogy öt pályaív is kialakítható rajta, a rövidebb vonalvezetést pedig ki is próbálta már az F1, még 2020-ban, amikor is Sergio Perez diadalmaskodott a Racing Pointtal.
2010-ben ugyanakkor egy hosszabb nyomvonalat próbáltak ki Bahreinben, amelyen Fernando Alonso nyert, akkor még a Ferrari versenyzőjeként, azonban a negatív visszajelzéseket követően soha többé nem használták azt a vonalvezetést, egy évvel később pedig a helyi politikai harcok miatt elmaradt a Bahreini Nagydíj.
Érdekessége továbbá a szahíri pályának, hogy 2014 óta villanyfényes éjszakai körülmények között rendezik rajta a Bahreini Nagydíjat - így ez a második pálya Szingapúr után, melyen éjszakai futamot rendeztek -, ami mögött elsődlegesen az európai rajongók számára barátibb közvetítési időpont állt.
A fő lelátón 10500 ember fér el, de az egész pálya körül 45000 ülőhely található, a helyi beszámolók szerint nem kevesebb mint 4700 dolgozó segíti a hétvége lebonyolítását, beleértve ebbe a rendőrséget, a biztonsági személyzetet, az orvosokat és a 600 pályabírót is.
A szervezők és az F1 vezetősége a 2022-es szezont megelőzően aláírtak egy hosszabbítást, melynek értelmében 2036-ig biztosan minden évben megrendezik a Bahreini Nagydíjat.
Bahrein
Államforma: monarchia
Hivatalos nyelv: arab
Függetlenség kihirdetése: 1971
Lakosság: ~1,5 millió fő
Fővárosa: Manáma
Bahreini Nemzetközi Versenypálya
Átadás: 2002
Első F1-es futam: 2004
Pálya hossza: 5412 méter
*Pályacsúcs: 1:31,447 (Pedro de la Rosa, 2005)
Legyggorsabb kör: 1:27, 866 (Charles Leclerc, 2019)
Verseny hossza: 57 kör
Legtöbb győzelem: Lewis Hamilton (5)
Legtöbb győzelem csapatként: Ferrari, Mercedes (6)
*Versenyen futott leggyorsabb kör
Az eddigi győztesek
Év | Pilóta | Csapat | Pálya | Beszámoló |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | Sakhir Grand Prix Circuit | |
2005 | Fernando Alonso | Renault | ||
2006 | Fernando Alonso | Renault | ||
2007 | Felipe Massa | Ferrari | ||
2008 | Felipe Massa | Ferrari | ||
2009 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | ||
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | Sakhir Endurance Circuit | |
2011 | Elmaradt | Sakhir Grand Prix Circuit | ||
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | ||
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | ||
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | ||
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | Beszámoló | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | Beszámoló | |
2017 | Sebastian Vettel | Ferrari | Beszámoló | |
2018 | Sebastian Vettel | Ferrari | Beszámoló | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | Beszámoló | |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | Beszámoló | |
2021 | Lewis Hamilton | Mercedes | Beszámoló |
A legemlékezetesebb pillanatok Bahreinből
2014 - Hamilton és Rosberg csatája
2014 - Maldonado és Gutierrez találkozója
2020 - Romain Grosjean horrorbalesete
Mire számíthatunk 2022-ben?
Teljesen új korszak köszönt a Formula-1-re, az idei szabályváltozásokat pedig a valaha volt legjelentősebbek közt említik, így nagyjából hasraütésszerűen lehetne csak jóslatokba bocsátkozni. A barcelonai és a bahreini teszteket követően erősnek tűnt a Red Bull és a Ferrari is, de hiba lenne leírni a nyolcszoros címvédő Mercedest, akik a jelenlegi motorszabályok mellett még nem találtak legyőzőre. Az új szabályok akár alaposan fel is kavarhatják az erősorrendet, de talán túl optimista lenne azt gondolni, hogy a Haas a semmiből vb-esélyes csapattá válik, a Red Bull pedig eltűnik a süllyesztőben. A Bahreini Nagydíjat követően bizonyára okosabbak leszünk az erősorrendet illetően, azonban mi arra számítunk, hogy versenyről versenyre változni fog a szezon elején, hogy melyik csapatot kell majd elkapni az adott pályán.
Ne maradj le semmiről: A 2022-es Bahreini Nagydíj menetrendje.