Már a Bahreini Nagydíj rajtjának pillanata előtt történt egy dráma: Sergio Perez, a pole-pozíciós Max Verstappen csapattársa megállt a hátsó egyenesben, aggályokat felvetve a favorit Red Bull-Honda megbízhatóságáról. A fennakadás miatt a mezőnyt elküldték egy újabb felvezető körre, időközben viszont Perez újraindította a motort, így végül megkezdhette a futamot, a 11. rajtpozíció helyett a bokszutcából.
Az első kör sem volt sima, a 3-as kanyarban megtörtént az első kiesés, Nyikita Mazepin csapódott a Haasszal a gumifalba, első nagydíja másodpercek alatt véget ért. A baleset miatt beküldték a biztonsági autót – a hétvégén debütáló Aston Martint –, így a mezőnynek csak néhány kanyar csata jutott. A fő változásról a lágy abroncson rajtoló Charles Leclerc gondoskodott, aki megelőzte Valtteri Bottast a harmadik helyen, hátrébb Fernando Alonso és Lance Stroll lépte át Carlos Sainzt, aki nyolcadikról tizedik helyre esett vissza.
A 3. kör végén állt ki a biztonsági autó: Verstappen az ellenfelek ideigeivel játszva még a célegyenes elején is gumit melegített, csak az utolsó métereken lépett a gázra. A tolakodásban Sergio Perez, aki a bokszból rajtolva a biztonsági autó alatt egy ingyen kiállásra tett szert és felzárkózott a többiekre, három helyet is javított, ám most sem volt sokáig szabad az út: a Daniel Ricciardóval érintkező Pierre Gasly első szárnya sérült, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett.
A Red Bull nem nyugodhatott, Verstappen a differenciálmű problémájáról számolt be, bár rövidesen megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. Két hellyel hátrébb Bottas az 1-es kanyarban visszavette a harmadik pozíciót Leclerc-től, a Ferrarit pedig rövidesen már Lando Norris szorongatta.
A lágy gumin rajtoló versenyzők már a 12. körben megkezdték kerékcseréjüket, Fernando Alonso volt az első az Alpine-nal, aki az elévágással visszanyerte a virtuális hetedik pozíciót, melyet Stroll előzéssel vett el tőle. A következő körben a középmezőny számos tagja érkezett, a 14.-ben pedig a Mercedes kihozta Hamiltont kemény keverékért. A Red Bull nem reagált, a friss abroncson odaérő Hamilton három másodperccel gyorsabb kört is teljesített a vezető Verstappennél.
Verstappen utolsó előttiként állt ki és váltott lágyra a 18. körben – már csak Vettel nem cserélt kereket –, a holland így a második helyre tért vissza, 7 másodperc hátrányba került a brithez képest. A harmadik helyen a korán cserélő Perez tűnt fel, bár nem sokáig bírta Bottas támadásait, majd a 20. körben másodszor is kiállt.
A pontszerző helyeken Vettel, még mindig kiállás nélkül, folyamatosan veszítette a pozíciókat Norris, Leclerc, Ricciardo és Stroll javára – Alonsónak azonban nem adta könnyen a bőrét, a két világbajnok látványos csörtébe bonyolódott, a német többször visszavette a pozíciót az Aston Martinnal gumihátránya ellenére.
A futam féltávjánál, a 28. körben Verstappen 2 másodpercre csökkentette a lemaradást a vezető Hamiltonhoz képest, mögöttük Bottas, Norris, Leclerc, Ricciardo, Perez, Stroll, Sainz és Raikkönen foglalták el a pontszerző helyeket – Alonso a 12. pozícióba csúszott vissza, Yuki Tsunoda is megelőzte, a finnhez hasonlóan kemény abronccsal.
A Mercedes és a Red Bull összecsapására ekkor még nem került sor, Hamilton a 28. kör végén teljesítette második kiállását. Meglepően korán történt ez, csupán 15 kört teljesített a kemény abroncson, ráadásul újra ez a keverék került fel. A brit a harmadik helyre tért vissza, rövidesen pedig Bottas is jött, akinek ráadásul jobb első abroncsával gondok voltak, 11 másodpercig állt a Mercedes – ezzel pedig Perez számára került lőtávolba a dobogó.
A 34. körben kiesett a második autó a versenyből: a futam elején hetedik helyen is járó, aztán pontzónából kicsúszó Alonso fékhiba miatt visszatért az Alpine garázsába. Később kiderült, törmelék tömítette el a fék hűtőnyílását. Eközben Hamiltont pályaelhagyásra figyelmeztették: a brit nem teljesen értette vétségét, abból kifolyólag, hogy a hétvégén többször módosították, mennyire szabad kiszélesíteni az aszfaltcsíkot.
Verstappen a 40. körben teljesítette végül kiállását – eggyel később, mint Perez a harmadikat –, és kilenc másodperccel Hamilton mögé tért vissza, de 11 körrel frissebb kemény abroncson, amellyel azonnal megkezdte a különbség lefaragását, lépésről lépésre közelebb került a Mercedeshez.
Öt körrel a vége előtt Verstappen egy másodperc alá fért, köszönhetően annak is, hogy Hamilton a fogyó abroncsokon kiszélesítette a pályát. Az 53. kör kritikusnak bizonyult: Verstappen egy merész manőverrel előzött a 4-es kanyarban, pillanatokkal később azonban Hamilton visszaelőzte – látszólag a holland visszaadta a pozíciót, melyet a pályahatáron kívül tett meg.
A Red Bull lendülete megtorpant az utolsó körökben, így hiába volt Verstappen végig Hamilton nyomában, 0,745 másodperc előnnyel a címvédő nyerte a szezon első futamát. A légüres térben autózó Valtteri Bottas végül egy plusz kiállást is megengedett, amely révén friss abroncson megfutotta az egy pontot érő leggyorsabb kört.
A három dobogós mögött a McLaren bizonyult a harmadik erőnek, Lando Norris végzett a negyedik pozícióban, amely helyen annyian megfordultak a futam során. Köztük Sergio Perez a felvezető körön történt műszaki hiba, bokszutcai rajt és három kiállás után: a mexikói végül ötödik hellyel indított a Red Bullnál, a hajrában megelőzve a hatodik Charles Leclerc-t és hetedik Daniel Ricciardót.
Carlos Sainz nyolcadikként végzett a Ferrarinál debütálva, Yuki Tsunoda a kilencedik hellyel első hétvégéjén megszerezte első pontjait, az utolsó egység pedig Lance Strollnak és az Aston Martinnak jutott. A versenyt egyedüliként egy kiállással teljesítő másik astonos, Sebastian Vettel csupán 15. lett: Esteban Ocont a célegyenes végén megtorpedózta, mindketten megpördültek, amiért a németet 10 másodperccel meg is büntették.
A Bahreini Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:32:03.897 |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 0.745 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 37.383 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 46.466 |
5 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 52.047 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 59.090 |
7 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 66.004 |
8 | Carlos Sainz | FERRARI | 67.100 |
9 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 85.692 |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 86.713 |
11 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 88.864 |
12 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
13 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +1 kör |
14 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
15 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | +1 kör |
16 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
17 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | DNF |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | DNF |
NC | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | DNF |
NC | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | DNF |