Nem sokkal naplemente után, így villanyfényben startolt el a 2020-as Formula-1-es évad 15. futama, a Bahreini Nagydíj. A pole-pozícióból Lewis Hamilton vághatott neki a viadalnak, s a start után is megőrizte a vezetést, a mellőle induló Valtteri Bottas viszont pocsékul rajtolt: Max Verstappen, Sergio Perez, Alexander Albon és Daniel Ricciardo is átugrotta. Mindez azonban eltörpült a háttérben történt balesethez képest: Romain Grosjean az első kombinációból kijövet keresztülhúzott a pályán, összeért Danyiil Kvjat autója elejével, ami után hatalmas tempóval belecsapódott a Haas a szalagkorlátba. Grosjean autója kettészakadt és azonnal lángra lobbant, az első fele át is törte a korlátot, a francia pilóta mégis saját lábán tudott kiszállni a versenygépből.
A versenyt természetesen azonnal piros zászlóval félbeszakították, Grosjeant kórházba vitték néhány égési sérülés és bordatörés gyanújával, s elkezdődtek a szalagkorlát javítási munkálatai. Ez csaknem másfél óráig el is tartott, viszont utána folytatódhatott a verseny, méghozzá újfent állórajttal, ahol Hamilton volt ismét az első rajtkockában, őt viszont az első szektor alapján Verstappen, Perez, Bottas sorrendben követték a többiek.
A második startnál nem változott az élboly sorrendje, hátrébb viszont ismét történt egy baleset: Danyiil Kvjat és Lance Stroll ért össze, miután utóbbi túl szűken fordult az egyik kanyarban, a kanadai Racing Pointja pedig a tetején landolt – némileg meglepő módon mégis az oroszt szankcionálták később tíz másodperces büntetéssel. Stroll szerencsére épségben kiszállt az autóból, de természetesen rögtön jött a biztonsági autó. Ezt pedig Bottas ki is használta arra, hogy megejtje az első bokszkiállását: mint később kiderült, lassú defekt miatt volt szüksége kerékcserére, így viszont ő már kemény keverékű gumikon folytathatta a versenyt.
A safety car kiállása után is maradt a Hamilton, Verstappen, Perez, Albon sorrend az élbolyban, míg a középmezőnyben elsősorban az szolgáltatta az izgalmakat, ahogy Charles Leclerc-t megelőzte Carlos Sainz, Ricciardo és Pierre Gasly is. A kerékcserék is elég hamar megkezdődtek: az élmezőnyből Hamilton jött először, de rögtön a következő körben érkezett Verstappen és Perez is – viszont különbség volt, hogy a brit autójára ismét közepes keverékű gumit raktak fel, addig a holland és a mexikói lágy abroncsot kapott. Hamilton és Verstappen ezután stabilizálódni látszott a négy és fél másodperces különbség, a középmezőnyben viszont jó csatát vívott egymással Ocon, Ricciardo és Sainz: a McLaren spanyolja mindkét Renault-n áthámozta magát – akik aztán nem sokkal később helyet is cseréltek.
A bokszkiállások második sorát a Red Bullok nyitották, Verstappen cseréjét viszont elrontották a szerelők, néhány másodpercet veszített. Hamilton egy körrel később jött, míg Perez még eggyel később, de ezt követően már mindannyian kemény keverékű gumin folytatták a futamot. A leintésig pedig már csak annyi változott a legjobbaknál, hogy Verstappen kihívták egy extra cserére, hogy friss közepes abroncson megfussa a leggyorsabb kört és begyűjtse az érte járó egy pontot.
Négy körrel a vége előtt pedig jött egy újabb drámai csavar: Perez autójában elfüstölt, majd ki is gyulladt a motor, így kénytelen volt félreállni. Emiatt pályára hajtott a biztonsági autó, s végül mögötte fejezte be a versenyt a mezőny. Hamilton győzelmére ez sem volt hatással: a hétszeres világbajnok brit karrierje 95., idei tizenegyedik F1-es diadalát aratta. A leggyorsabb kört bezsebelő Verstappen lett a második, míg a dobogó alsó fokát Perez kiesése után Alexander Albon örökölte meg, azaz kettős pódiumnak örülhetett a Red Bull. Őket Lando Norris, Carlos Sainz sorrendben a McLarenek követték, így a wokingiak feljöttek a harmadik helyre a konstruktőrök között. Gasly lett a hatodik az Alpha Taurival, majd jött Ricciardo, Bottas, Ocon és a Ferrarinak egy pontot szerző Leclerc. Folytatás egy hét múlva ugyanitt, de másik nyomvonalon a Szahíri Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:34:01.829 |
2. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | +1.254s |
3. | Alexander Albon | RED BULL RACING HONDA | +8.005s |
4. | Lando Norris | MCLAREN RENAULT | +11.337s |
5. | Carlos Sainz | MCLAREN RENAULT | +11.787s |
6. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | +11.942s |
7. | Daniel Ricciardo | RENAULT | +19.368s |
8. | Valtteri Bottas | MERCEDES | +19.680s |
9. | Esteban Ocon | RENAULT | +22.803s |
10. | Charles Leclerc | FERRARI | +1 kör |
11. | Daniil Kvyat | ALPHATAURI HONDA | +1 kör |
12. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
13. | Sebastian Vettel | FERRARI | +1 kör |
14. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
15. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
16. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
17. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +1 kör |
18. | Sergio Perez | RACING POINT BWT MERCEDES | Kiesett |
Nem értékelték: | |||
Lance Stroll | RACING POINT BWT MERCEDES | ||
Romain Grosjean | HAAS FERRARI |