Az előző két szezon Bahreini Nagydíjához hasonlóan ezúttal is már a start előtt elveszített egy autót a mezőny: Stoffel Vandoorne autóját letolták a rajtrácsról a McLaren szerelői, miután újabb, gyorsan meg nem oldható műszaki hiba ütötte fel a fejét a Honda-motorban, a belga így nem is vehetett részt a versenyen.
A rajt aztán az élmezőnyben igencsak kiélezettre sikerült. Bottas meg tudta tartani a vezetést az 1-es kanyarba érve, Vettel viszont kívülről képes volt bejönni Hamilton elé, így a Mercedesek szendvicsébe szorult, nyomukban a két Red Bull-lal. A nyitókörökben az első öt helyezett szorosan haladt egymáshoz képest, de előzési kísérletig senki nem jutott. Vettel és a Ferrari próbálták elsőként megszakítani ezt az egyhangúságot, amikor a 10. körben megejtették első kerékcseréjüket, ismét szuperlágy abroncsokat vételezve, amelyeken a német azonnal 2-3 másodperccel jobb köröket autózott, mint Bottas az élen.
A Mercedesnél nem próbáltak azonnal reagálni, de aztán három körrel később mégis egyszerre a bokszba hívták mindkét versenyzőjüket, amikor a biztonsági autó pályára küldésével megváltozott a verseny képe. A safety carra azt követően volt szükség, hogy a célegyenes végén összeakadt Lance Stroll és a bokszból éppen kihajtó Carlos Sainz, akik alaposan félreértették a másik szándékait. Max Verstappen viszont ezt a pillanatot már nem érte meg a pályán, a kerékcseréjét követő körben fékhiba miatt kiszáguldott a bukótérbe a Red Bull.
A másik Red Bullt, Daniel Ricciardót pedig Hamilton akadályozta a biztonsági autó érkezésére időzített bokszkiállás alatt, a brit ugyanis látványosan lassan haladt a bokszutca felé, ezzel kissé feltartva az ausztrált, arra játszva, hogy ne veszítsen hozzá képest pozíciót, miközben Bottas mögött várja a sorát a Mercedes szerelőcsapata előtt. Számítása nem jött be: Ricciardo így is előbb végzett, ráadásul Hamilton öt másodperces időbüntetést kapott tettéért, ami jelentősen rontotta győzelmi esélyeit.
Vettel vezetett a biztonsági autó után, és bár az első körben még komoly védekezésre kényszerült Bottas ellenében, utána képes volt elnyúlni a Mercedesektől. A címvédő csapatnál egy idő után megkérték a finnt, hogy engedje el maga mellett a Ricciardo gyors letisztázása után mögé került, és láthatóan gyorsabb Hamiltont. Ezt követően a brit képes volt ugyan egy kicsit lecsípni Vettel előnyéből, de végül a háromszoros bajnok esetében sem próbálkoztak az egy ideig megvalósíthatónak tűnő egykiállásos taktikával, így a kerékcserék második köre után a büntetését letöltő Hamilton ismét a harmadik helyre került. Miután neki voltak legfrissebb gumijai az élmezőnyből, ismét elment Bottas mellett, Vettel több mint tíz másodperes előnyét azonban már nem tudta lefaragni a hátralévő tíz körben, így a német idei második futamgyőzelmét is megszerezte, és ismét a két nagy bajnoki rivális végzett az első két helyen.
Bottas tempója a verseny nagy része során elmaradt csapattársáé mögött, de a finn a pole-ból így is meg tudott menekíteni egy dobogót, harmadikként befutva a célba. Kimi Raikkönen ezúttal sem tudott beleszólni az éllovasok harcába, a futam közepéig még Ricciardo és Massa legyőzése tűnt fő feladatának, végül azért kényelmesen jött be a negyedik helyen az említett két riválisa előtt.
Ezúttal is láthattunk csatákat a mezőny hátsó részében, különösen az 1-es kanyar bizonyult népszerű előzési pontnak. A további pontszerző helyeken Perez, Grosjean, Hülkenberg és Ocon jöttek be, így a Force India ismét duplázott, Ocon zsinórban harmadszor is 10. lett, Grosjean, Hülkenberg és a Renault pedig idei első egységeiket gyűjtötték.
A célba végül csak 13 autó ért be, utolsó kiesőként Fernando Alonso parkolt be a garázsba a záró körökben, miután az ő Honda-motorjával is gondok adódtak.
A Bahreini Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33'53.373 | 57 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 6.660 | 57 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 20.397 | 57 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 22.475 | 57 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 39.346 | 57 |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 54.326 | 57 |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1'02.606 | 57 |
8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1'14.865 | 57 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1'20.188 | 57 |
10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1'35.711 | 57 |
11 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | +1 kör | 56 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1 kör | 56 |
13 | Jolyon Palmer | Renault | +1 kör | 56 |
14 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | +3 kör | 54 |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 50 | |
- | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 12 | |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 12 | |
- | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 11 | |
- | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 8 | |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | nem rajtolt | 0 |