Közép-európai idő szerint 17:10-kor rendben elrajtolt Bahrein történetének ötödik villanyfényes F1-es nagydíja, ami már néhány esélyes gyenge rajtpozíciója miatt is izgalmas fejleményeket sejtetett.
A rajtnál Vettel megőrizte a vezetést, Raikkönen viszont gyengén rugaszkodott el, így Bottas bebújt elé az 1-es kanyarban, mint ahogy mögöttük Gasly is megelőzte Ricciardót, fellépve ezzel a negyedik helyre.

Hamilton láthatóan óvatos volt a rajtnál, nem is nyert pozíciót, sőt veszített egyet Alonsóval szemben. A második kör kezdetekor már a 15. helyről rajtoló Verstappen is megérkezett rá és megkísérelte az előzést. A két pilóta az 1-es kanyarban össze is akadt, amiből a holland jött ki rosszul: autójának bal hátsó kerekét kivágta a Mercedes első szárnya a versenybalesetnek nyilvánított ütközésben. Verstappen rengeteg időt veszített, mire visszabotorkált a bokszba, de innentől a Red Bull teljes hétvégéje pár pillanat alatt semmivé foszlott. A holland autója annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni, eközben pedig a második körben Ricciardo autója is megállt a pályán, a Milton Keynes-iek így csalódottan kezdhettek is csomagolni.
Egy rövid virtuális biztonsági autós szakasz után aztán Hamilton belendült, a célegyenes szélárnyékos csatájában három autót, Alonsót, Hülkenberget és Ocont is egyszerre megelőzte, és innen már nem tartott sokáig, hogy Magnussent és Gaslyt átlépve feljöjjön a negyedik helyre, viszont már húsz másodperc közeli hátrányban.
A Ferrari volt helyzeti előnyben, ám miután Vettel és Raikkönen a 18-19. körben kiálltak lágy gumikért, ezzel azt sejtetve, hogy kétcserés taktikával számolnak, a Mercedes taktikát váltott Bottasszal, és a közepes keveréket rakta fel a finnek, hogy már ne is kelljen többet a bokszba hajtania. A lágyakon rajtoló Hamilton csak akkor állt ki, amikor a friss gumikon Vettel megelőzte őt és visszavette a vezetést, a brittel viszont a kezdetektől egy kiállással számoltak, így a Mercedes győzelmi esélyei hirtelen már nem is tűntek olyan rossznak.
Raikkönen a harmadik helyről ki is állt ismét a bokszba a 35. körben, ekkor viszont végzetes hiba történt a Ferrarinál. A bal hátsó kereket nem tudták elsőre levenni, ám a finn mégis megkapta a zöld jelet az indulásra, így a gázra lépett, ezzel pedig elsodorta a problémás kerék előtt álló szerelőt. Raikkönent ezen a hétvégén már másodszor engedték ki veszélyesen, be nem fejezett kerékcserével, ez most viszont már a versenyébe került: már a bokszutcában leparkolt, kiszállt, és kénytelen volt feladni a futamot a harmadik helyről, miközben a sérült szerelőt a pálya kórházába szállították.

A Ferrari ezt követően taktikát váltott, hiszen egyre egyértelműbbnek tűnt, hogy ha Vettelt a bokszba hívják, azzal tálcán nyújtják át a győzelmet Bottasnak, így a német megpróbálta a lágy gumikat életben tartani a verseny végéig. Bottas lépésről lépésre zárkózott fel a Ferrarira, és az utolsó körben volt egy-két lehetősége, de nem volt képes előzésre, így Vettel megnyerte a Bahreini Nagydíjat a Ferrarinak, és két futam után maximális ponttal vezeti a bajnokságot.
Hamilton lett a harmadik, teljesen felhőtlenül viszont Pierre Gasly örülhetett, aki a 4. helyen ért célba a Toro Rosso és a Honda együttműködésének második versenyén. Ez egyben a Honda eddigi legjobb eredménye is az F1-be való 2015-ös visszatérése óta.
Magnussen az 5. hellyel ezúttal eredményre tudta váltani a Haas már Melbourne-ben is látott erős formáját, de különleges pontszerzőnek számít Marcus Ericsson is, aki 2015 után először végzett a legjobb tíz között a Sauberrel.
A Bahreini Nagydíj végeredménye:
| # | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
| 1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 57 | 1:32:01.940 |
| 2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 57 | 0.699 |
| 3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 57 | 6.512 |
| 4 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 57 | 1:02.234 |
| 5 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 57 | 1:15.046 |
| 6 | Nico Hülkenberg | Renault | 57 | 1:39.024 |
| 7 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 56 | 1 kör |
| 8 | S.Vandoorne | McLaren-Renault | 56 | 1 kör |
| 9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 56 | 1 kör |
| 10 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 56 | 1 kör |
| 11 | Carlos Sainz | Renault | 56 | 1 kör |
| 12 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 56 | 1 kör |
| 13 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 56 | 1 kör |
| 14 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 56 | 1 kör |
| 15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 56 | 1 kör |
| 16 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 56 | 1 kör |
| 17 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 56 | 1 kör |
| - | Kimi Räikkönen | Ferrari | 35 | - |
| - | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 3 | - |
| - | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1 | - |