DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Életem élménye” – ki sem akartak szállni a tesztújoncok

Először vezetett F1-es autót Liam Lawson (AlphaTauri), Logan Sargeant (Williams) és Patrizio O’Ward (McLaren) az Abu Dhabi teszten. Az edzés után mindhárman leesett állukat keresték.

A szokásos tesztekhez képest nagyobb a forgalom Abu Dhabiban, a kedd-szerdán tartott gyakorláson: az F1-es mezőny tagjai „öszvérautókkal” tesztelik a 2022-es Pirelli-gumikat, eközben viszont a fiatal versenyzők is lehetőséget kaptak a nyugdíjba vonuló 2021-es modellekkel.

A versenygépek közti tempókülönbség miatt ráadásul a fiatalok teljesítik a gyorsabb köröket, így azt is megtapasztalhatták, milyen érzés egy F1-es eredménylista első helyein látni saját nevüket. A Red Bull juniorja, Liam Lawson életében először vezetett királykategóriás gépet, ennek ellenére az AlphaTaurival második lett a keddi eredménylistán.

„Hihetetlen, mennyire gyorsak ezek az autók… A szimulátorban természetesen már vezettem előtte, olyankor pedig sosem hittem el, hogy az autók annyira gyorsak a valóságban. Pedig tényleg így van” – mondta az új-zélandi tehetség, aki kilencedikként zárta a Formula-2-es értékelést, de ennél nagyobb bravúr volt, hogy a DTM-ben újoncként, túraautós tapasztalat nélkül második lett év végén. „Jó volt, hogy Yukitól is visszajelzést kaptam, akivel korábban csapattársak voltunk. Nem akartam kiszállni az autóból, csodálatos volt először megízlelni az F1-et.”



A Williams akadémiájához közelmúltban csatlakozó Logan Sargeant is azok közé tartozott, akik átestek a tűzkeresztségen: személyében négy év után először vezetett amerikai Formula-1-es gépet – a Haas tesztpilótája, Santino Ferrucci volt az utolsó.

„Hihetetlen első nap volt Formula-1-es autóban: mindennek megfelelt, amire számítottam és még azt is túlszárnyalta. Köszönetet szeretnék mondani a Williamsnek, ez életem élménye volt” – mondta Sargeant, aki 2021-ben még a Formula-3-ban versenyzett állandó jelleggel, szezon végén mutatkozott csak be az F2-ben. „Az első pár etap hihetetlen volt a tapadás és motorerő mennyiségét tekintve, de egészen gyorsan hozzászoktam, a nap végére pedig már kényelmesen éreztem magam. Az előrelépés egyértelműen óriási az F2-es és F3-as autókhoz képest, a fékteljesítmény sokkal jobb és sokkal több a leszorítóerő. A fékerő semmi máshoz sem hasonlítható!”

 A két akadémistához képest szokatlan a harmadik bemutatkozó, Pato O’Ward helyzete, aki jutalomként kapta a tesztet, miután IndyCar-versenyt nyert a McLaren tengerentúli csapatának színeiben.

„Nincsenek szavak erre a napra. Ez egy ritka lehetőség, talán egyszer adódik az életben. De hűha, hűha, ezek az autók hihetetlenek! Ez tízszer őrültebb, mint vártam. Én még azt hittem, az IndyCar gyors! Az első körben, amint kihajtottam, éreztem az erőt és a tapadást” – lelkendezett az IndyCar bajnoki harmadik helyezettje. „Ez életem legjobb élménye volt egy versenyautó volánja mögött. Nem hiszem, hogy bármi meg tudná ezt közelíteni. Ez olyan, mint egy videojáték. Mintha nem is a valóság lenne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: