Az elmúlt hétvégén három napon át vihette pályára Bahreinben a mezőny a 2021-re szánt új versenyautókat, a rövid etapokon a Red Bull, a hosszabbakon pedig a Mercedes tűnt a leggyorsabbnak. Messzemenő következtetéseket azonban ilyenkor még nem nagyon lehet levonni az eredményekből, mivel az elmúlt években megszokhattuk, hogy a címvédő istálló szándékosan rejtegeti valódi erejét a riválisok elől és a nyitófutam időmérőjén begyújtja a rakétákat.
A tíz csapatból hét az utolsó tesztnapon jelentkezett a legjobb végsebességgel, de az adatokat több dolog is alapvetően befolyásolhatta. Az autók aerodinamikai beállítása, az aktuális üzemanyag-mennyiség, az erőforrások beállítási módja és még az is, hogy az adott pilóta mennyire akarta éppen tövig nyomni a gázpedált. Az AlphaTauri-Honda első helye mindenképpen dicséretes (egyedül a japán gyártó jutott 320 km/óra fölé), de az felettébb árulkodó, hogy a lista utolsó három helyén három Mercedes-motorral szerelt versenyautó végzett.
Reménysugár lehet a Ferrari számára, hogy a Honda mögött a második helyen végzett és közvetlenül a vörösök mögött, szinte ugyanolyan mért értékkel a szintén olasz motorral szerelt Alfa Romeo. Mögöttük következik az első Mercedes-motoros versenyautó, a Williams. Egy hét múlva kiderül, ki rejtegette a tesztelésen valódi erejét és ki mutatta meg autója igazi tudását.
A tesztelésen mért legjobb végsebességek: (az Auto Motor und Sport által közzétett adatok alapján)
Alpha Tauri - 322,7 km/h
Ferrari - 319,7 km/h
Alfa Romeo - 319,6 km/h
Williams - 318,6 km/h
Haas - 317,5 km/h
Red Bull - 316,0 km/h
Alpine - 315,7 km/h
McLaren - 315,4 km/h
Aston Martin - 311,2 km/h
Mercedes - 310,2 km/h