Innentől a motorerő tekintetében minden azon múlik, hogy a német gyártó hány lóerőt tudott találni a téli szünetben. A Renault már korábban kijelentette, hogy nem is foglalkozott az idei évvel, pontosan ugyanazt az erőforrást fogja használni idén az Alpine, amit tavaly a gyári Renault és a McLaren, semmit nem fejlesztettek rajta, mert mindent 2022-re összpontosítanak.
Már a téli tesztek előtt megszellőztette a Red Bull főtanácsadója, dr. Helmut Marko, hogy a japán erőforrás nagyot lépett előre a téli szünetben és úgy tűnik, hogy ezt a fejlődést a tesztnapok során a pályán is viszontlátták a szakemberek. Nyilvánvaló, hogy a Mercedes sem csak ült a babérjain, de az izgalmak szempontjából az is jó hír lehet, hogy a Honda minimum megközelítette a német gyártó teljesítményét, ha csak nem rejteget valami hihetetlen nagy durranást a Mercedes.
Az általában visszafogott Toyoharu Tanabe is elismerte, hogy tényleg jó motorral jelentkeztek, a tesztelés során mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság területén nagyon elégedettek voltak a mérnökök. „Úgy gondolom, a tavalyi Mercedes-motor tudását a mi egységünk már meghaladta” – idézi a Honda technikai igazgatójának szavait a The Race.
De mi a helyzet a németek 2021-es egységével? Az ellen is felveszi a versenyt? „Nem tudhatjuk, pontosan mekkora előrelépést sikerült elérni a Mercedesnek. A végső erősorrendet csak az idény első időmérője és a nyitófutam leintése után fogjuk látni. Tavaly láthattuk, hogy 2019-hez képest hatalmasat javultak, éppen ezért nem tudhatjuk pontosan, hogy hol állunk hozzájuk képest, erre még nincs válaszunk, hogy a Mercedes mekkorát fejlődött pontosan a téli szünetben.”
A japán szakember rendkívül elégedetten értékelte a háromnapos tesztelést, mivel sem a Red Bullnál, sem az AlphaTaurinál nem lépett fel semmilyen technikai hiba az erőforrással, számos motorbeállítási módot próbálgathattak ki és finomhangolni, de semmi komoly probléma nem adódott.
„A tesztek a megbízhatóságunkról árulkodtak a mérnökök számára. Reméljük, hogy olyan helyzetbe kerültünk, hogy a világbajnoki címért csatázhassunk a Mercedes ellen. Jól tudjuk, hogy mennyire erős minden téren a német gyártó, akár a karosszériát, akár az erőforrást tekintjük, de kiválóak a pilótáik és a teljes csapat összmunkája is. Ezért ennél komolyabb jóslásba nem is bocsátkoznék három napnyi tesztelést követően” – tette hozzá Toyoharu Tanabe.