DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Renault nemigen számol a megbízhatatlan Hondával

Szinte alig telik el hét anélkül, hogy a francia gyártó oda ne szúrna egyet a Red Bullnak, vagy a rivális japánoknak. Az ügyvezető igazgató ezúttal a Honda további megbízhatatlanságát vizionálta.

A Renault főnöke kételkedik abban, hogy a rivális Honda komoly fenyegetést jelentene rájuk, amennyiben a tavalyi szinthez képest csak kevéssel tudnak javítani a megbízhatóságon. 2018-ban a japánok a teljesítményt valamelyest a megbízhatóság elé helyezték, ezzel a tempó láthatóan javult (főleg az időmérőkön), ám a rengeteg motorcsere miatt lemérhetetlen volt, mit is tudna hosszú távon egy-egy erőforrás.

A Toro Rossóval már tavaly szövetségre lépett a Honda, néhányszor sikerült is megvillanni, de az összetett kilencedik helyezésnél nem jutott előrébb az istálló. Igaz, az erőforrás hatékonyabb fejlesztése szempontjából inkább vállalták a sűrűbb rajtbüntetést, hogy a Honda szabadon kísérletezhessen annak érdekében, hogy idén jóval ütőképesebb egységgel állhassanak elő.

A faenzaiak autónként nyolc belsőégésű motort, valamint turbót és MGU-H-t használtak fel, több, mint kétszer annyit, mint amennyit büntetés nélkül egy év alatt használhattak volna. „Egyből más lesz a helyzet, ha (a Red Bull) hirtelen az eljövendő szezonban ötször is rajtbüntetésben részesül majd.”

Vajon 2019-ben a Renault, vagy a Honda lesz előrébb?


„A Toro Rossónál senki nem nézett utána az okoknak, amikor ilyesmi történt, de ha a Red Bull-lal is ugyanez lesz, sokkal nagyobb viharokra számítok, ez pedig természetesen lelassítja majd őket” – idézi Cyril Abiteboult az f1i.com szakportál.

„Ha tartani akarnák magukat a szabályokhoz, akkor egy évben mindössze két-három alkalmuk lenne arra, hogy szezonközi motorfejlesztéseiket bevessék. Úgy, ahogy mi is tesszük.”

„Ne feledkezzünk el a konstruktőri bajnokságról sem, pontosan tudjuk, hogy ezek a rajtbüntetések hatalmas hatással vannak a pontszerzési esélyekre, ezt pedig nem szeretnénk megkockáztatni. Valahol a Honda is fenyegetést jelent, ahogy mindenki más. De arra számítok, hogy ez a fenyegetés idővel elhalványul, hiszek abban a fejlődésben, amit a tél során képesek voltunk felmutatni” – tekintett előre Abiteboul.

A Renault teljesen új alapokra helyezte idei motorjának tervezését, ettől hatalmas előrelépést vár, ezzel egy időben úgy véli a gyártó, hogy a Honda rejtegeti valódi gyengeségét, adatait pedig manipulálja, hogy jobb színben tűnjön fel. A tesztekig viszont a valóságról senkinek nemigen lesz igazán tudomása.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: