Költségcsökkentés
Különválik a háromfutamossá alakuló F2 és F3
Hivatalossá váltak a korábban már belebegtetett változtatások: költségcsökkentési célzatú módosítások okán 2021-től kezdődően immár nem szerepel azonos F1-es hétvégén a két utánpótlás-sorozat.
részletekMercedes: A létszámcsökkentés elkerülhetetlen
Toto Wolff szerint a költségsapka bevezetése miatt a Mercedes kénytelen lesz a dolgozói egy részének új munkát találni, az F1-es projektben nem lesz mindenkinek helye.
részletekA Mercedes is új versenycsapatot indíthat
Az F1-ben bevezetésre kerülő költségplafon miatt a címvédő alakulat is elbocsátásokra kényszerülne. Ezt úgy kerülheti el, hogy az erőforrásait átcsoportosítja egy másik versenyszériába.
részletekBajban a Renault, drasztikus megszorítások jönnek
Elképesztő összegű, 700 milliárd forintos megszorításokra készül a francia autógyártó cég, miután tavaly veszteségesbe fordult az üzlet. Szinte biztos, hogy az F1-es csapat is érintett.
részletekA Ferrarinak van egy feltétele az F1 felé
Zajlik a kötélhúzás az F1-es csapatok között a sorozat költségeinek csökkentéséről. Sajtóértesülések szerint a Ferrari egy feltétellel hajlandó belemenni a még alacsonyabb költségplafonba.
részletekEgy pilótanevelő szériává aszalódhat az F1
Drámai változásokat vetített előre az FIA elnöke, aki szerint olyan súlyos károkat okozhatnak a világjárvány hatásai az F1-ben, amiket a sorozat csak drasztikus lépésekkel élne túl.
részletekAz FIA egy csapásra lefegyverezte a Ferrarit
Az F1-et ellenőrző szervezet egy szabálymódosítással lehetővé tette azt, hogy a Ferrari tiltakozása ellenére a sorozatban jelentősen csökkenhessen a költségplafon mértéke.
részletekAz F1-es motorfejlesztéseket is jegelhetik
Szélsőséges korlátozásokat vezethet be a Liberty Media a krízis miatt bajba jutott csapatok megmentése érdekében. Intézkedések nélkül csődbe mehetnek a kisebb istállók.
részletekA járványon valójában spórolnak a csapatok
Pozitív hozadéka is van a világjárványnak, ugyanis az elhalasztott szabályok miatt a csapatok jóval kevesebbet fognak költeni – állítja az Alpha Tauri csapatvezetője, Franz Tost.
részletekVerstappen: Jöjjön a tankolás, ha így végig nyomhatjuk neki
2021-től visszatérhet a futam közbeni tankolás a hírek szerint. Ezt Max Verstappen és Valtteri Bottas is jónak tartaná, nem csak az eltérő stratégiák, hanem a keményebb csaták miatt is.
részletek2021-től fájhat a nagycsapatok feje
Óriási szakadék tátong az F1 három legjobb csapata, és a mezőny többi része között - a Renault első embere szerint hamarosan eljön az idő, amikor a költségek szabályozása nekik fog kedvezni.
részletekKöltségplafon: Az élmezőny majd a fűnyíráson spórol?
Vegyes érzésekkel várja Otmar Szafnauer az F1-es költségplafon bevezetését, ugyanis szerinte a leggazdagabb istállók olyan területeken fognak sokat spórolni, amelyeknek semmi hatása a teljesítményre.
részletek