DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

2021-től fájhat a nagycsapatok feje

Óriási szakadék tátong az F1 három legjobb csapata, és a mezőny többi része között - a Renault első embere szerint hamarosan eljön az idő, amikor a költségek szabályozása nekik fog kedvezni.

A tavalyi év során egyre gyakrabban kezdték pedzegetni a költségvetési sapka 2021-es bevezetését a paddockban, egyelőre azonban nem tudni, hogy a nagyoknak mennyivel kell megnyirbálniuk saját versenyzésre fordított büdzséjüket. A Renault egyelőre komoly lemaradásban van a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest, Cyril Abiteboul, a csapat ügyvezető igazgatója viszont úgy véli, hogy a változás a malmukra hajthatja a vizet.

„Tudjuk, hogy óriási a hézag köztünk és azon csapatok között, akik ellen harcolni szeretnénk, de egyúttal azt is, hogy valamikor érkezni fog egy költségvetési sapka. Semmi értelme növelni a sajátunkon, hogy aztán ismét csökkentsük. Bizonyos szempontból ellenkezne a professzionális gondolkodással, hogy embereket hozunk a csapathoz, hogy aztán elveszítsük őket. Mi pontosan azon a határon billegünk, ahol az F1 látni szeretné a csapatokat, ezért ezt el kell fogadnunk. Azt kell mondjam, hogy a következő két évben nem használt források jelentik majd számunkra a legnagyobb hátrányt.”



„Abból viszont előnyünk származik majd, hogy ebből a szempontból nem kell a jövőre gondolnunk, a versenyzésre koncentrálhatunk. A többi csapat menedzsmentje számára ez komoly figyelemelterelést jelenthet majd. Pro és kontra sorakoznak az érvek, nem panaszkodom, viszont van egy tervünk, melyet végre fogunk hajtani” – tette hozzá a francia.

A Renault komoly pénzeket fektetett csapata revitalizálásába 2016 óta, idén pedig arra készülnek, hogy betörjenek a nagyok közé. Amikor arról kérdezték, hogy izgatott, vagy ideges-e 2019 miatt, így válaszolt: „Akkor lennénk idegesek, ha nem látnánk azokat az előrelépéseket, melyeket megtettünk. De óvatosnak kell lennünk. Nem tudjuk, hogy mennyit fejlődtek a többiek, de a csapattal együtt magabiztos vagyok – mindenütt érezni ezt az energiát.”

„Az emberek megértik egymást, ott vannak a változások, melyeket Marcin (Budkowski – a Renault technikai igazgatója) léptetett életbe, Viry stabilitása a bővített munkaerőnek köszönhetően pedig a helyén van. Ez inkább magabiztossággal, mintsem kétségekkel tölt el a következő évet illetően” – mondta Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: