Többéves szünet után 2016-ban tért vissza gyári csapatként a Renault. A Lotus felvásárlása után az első időkben nem sokat vártak saját maguktól, csak folyamatos fejlődést és felzárkózást. A Renault-főnök, Carlos Ghosn úgy számolt, három év szükséges számukra, hogy újra visszakerüljenek a csúcsra, ahogy a kétezres évek közepén Fernando Alonso vezetésével is történt.
A Formula-1 azonban megváltozott, a riválisok elképesztő összegeket költenek, így jóval nehezebb is utolérni őket, pláne, ha a költségvetés még alacsonyabb is, mint például a Mercedesé, a Ferrarié, vagy a Red Bullé. 2018-ban már a középmezőny elejére kerültek a franciák, a konstruktőri negyedik helyezés remekül néz ki, az első háromhoz képest meglevő hátrány viszont kevésbé.
A Renault új technikai igazgatója szerint kicsit jobb eredményeket is elérhettek volna tavaly, ha rövid távokra terveznének, de a gyártó inkább a hosszabb távú célokat részesíti előnyben. „Tavaly jobbak is lehettünk volna, ha rövidebb idő alatt elérhető célokra összpontosítanánk. De nálunk nem így működnek a dolgok, sokkal inkább a jövőre fókuszálunk” – fogalmazott Marcin Budkowski.
„Senki ne gondolja, hogy csak veteránokat igazolunk, sokkal inkább az egyetemről frissen kikerülő fiatalokat. A jövőre áldozunk, továbbra is építkezési stádiumban járunk. Egyedül a világbajnoki cím számít nekünk, ezért alakítunk olyan csapatot, amely képes lesz ezt a feladatot elvégezni.”
„Három év alatt sikerült egyre magasabbra helyeznünk a lécet, most az a három év következik, amikor már nyomást helyezhetünk a közvetlen élmezőnyre. Igaz, a legutóbbi szezonban láthatóan rosszabbul sikerült fejleszteni a versenyautót, mint a korábbiakban” – ismerte el Budkowski.
„Ne feledjük, hogy így is gyorsultunk, de a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull egyértelműen gyorsabban fejlesztett, mint mi” – tette hozzá a korábban az FIA-nál dolgozó szakember. Idén teljesen új alapokra helyezték a motor tervezését és az ígéretek szerint a Renault-erőforrás sokkal nagyobbat ugrik előre, mint korábban.