Már szeptemberben írtunk róla, hogy minden korábbinál nagyobb változások jöhetnek a Formula-1 két közvetlen előszobájának számító Formula-2-ben és Formula-3-ban. Ezek gyakorlatilag egytől egyig visszaköszöntek a szervezők mai bejelentésében, amelyben a 2021-ben életbe lépő változásokat taglalta, amelyek főként a költségek csökkentését célozzák.
A legszembetűnőbb változás az lesz, hogy immár mindkét bajnokság kettő helyett három versenyt fog rendezni az egyes hétvégéken, cserébe viszont kevesebb fordulóból áll majd a szezon. Az F2 esetén ez nyolc helyszínen 24 futamot, míg az F3-nál hét pályán rendezett 21 versenyt fog jelenteni. Ám mivel egy F1-es hétvége időtervébe nem férne bele ennyi futam, jövőre különválik a két széria, azaz nem fognak azonos Formula-1-es nagydíj betétprogramjában szerepelni – viszont továbbra is az F1 kísérői lesznek mindketten. A pontos lebonyolítási formátumot később hozzák majd nyilvánosságra.
Szintén költséghatékonysági célzattal a jövő évtől kezdve csökkentik az erőforrások bérlésével és néhány tartalékalkatrésszel kapcsolatos kiadásokat, ahogy ugyanezt igyekeznek elérni a logisztikai és utazási költségekkel – ennek része a fent már említett kevesebb fordulóból álló idény. Emellett arról is döntés született, hogy a 2021-ben érkező új Formula-2-es autók három évig, azaz 2023 végéig változatlanok maradnak, míg a Formula-3-ban jövőre is maradnak a 2019-ben bevezetett jelenlegi specifikációjú gépek, és valószínűleg ez a következő szezonokra is igaz lesz.