DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F2/F3

Akkora átalakítás jöhet az F2-ben és az F3-ban, mint még soha

Egymástól való elszakadás, háromversenyes hétvégék és kettő az egyben időmérő. Ez mind tervben van a jelenleg a Formula-1-et kísérő két utánpótlásszéria számára, amelyek gazdaságosabbá tétele a cél.

Bár a járvány a Formula-2 és a Formula-3 naptárát is felforgatta, a két sorozat idén is minden futamát a Formula-1-es nagydíjhétvégék keretében rendezi, az F3 2020-as szezonja pedig véget is ér ezen a hétvégén Mugellóban.

Persze az utánpótlás-szériák és csapataik is megsínylették a gazdasági nehézségeket, és mivel úgy kalkulálnak, a járvány hatásai még a 2021-es versenyszezonban is éreztetni fogják a hatásukat, az F2-t és az F3-at is irányító Bruno Michel a háttérben tárgyalásokat kezdeményezett a többi döntéshozóval a két sorozat menetrendjének átalakításáról.

f2



Bár véglege döntés még nem született, a Motorsport úgy értesült, hogy a két kísérőszéria a jövő évtől a tervek szerint különválna egymástól, azaz sohasem lennének egyidejűleg betétesemények egy F1-es nagydíjhétvége mellett. Ha a két naptár teljesen elszeparálódna egymástól, az lehetővé tenné a csapatoknak, hogy szakembergárdáikat mozgassák az F2-es és az F3-as különítményük között – ugyanis kilenc istálló mindkét sorozatban futtat csapatot jelenleg –, ezzel a személyzet létszámát csökkenthetnék.

Egy másik tervezett nagy változás, hogy mindkét sorozat átváltana a kettő helyett három verseny lebonyolítására egy hétvége során – ezzel az utazási költségek csökkennének. Úgy hírlik, az F2-nek nyolc versenyhétvégéje lenne a jelenlegi tizenkettő helyett, így hétvégenként három futammal számolva ugyanúgy 24-et rendeznének, mint idén. Az F3-nak pedig hét versenyhétvégéje lenne, ami összesen 21 versenyt jelent. Így a hétvégék lebonyolítása is jelentősen átformálódik, ami továbbra is tárgyalás alatt áll, ám egy lehetséges opció szerint csak egyetlen időmérőt tartanának, amelynek első fele az első, második fele a második futamra határozná meg a rajtrácsot, míg a harmadik futam a már megszokott fordított rajtsorrend szerint indulna.

Az F1-et irányító Chase Carey is áldását adta a változásokra, miközben a királykategória továbbra is azzal számol, hogy a 2021-es naptár visszatér a normál kerékvágásba és az idénre eredetileg tervezett menetrenddel, vagy legalábbis ahhoz hasonlóval fut majd – így ehhez fog majd igazodni a két nevelőszéria, több Európán kívüli utazással.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: