Beszámolók szerint drámai költségcsökkentésbe kezdett a Renault autógyár, miután 2019-ben tíz év után először veszteséggel zárta az évet. A döntés még februárban megszületett, ám a gödör a világjárvány kitörése óta tovább mélyült. Az autógyár azóta egy 5 milliárd eurós (1700 milliárd forintos) kölcsönt kapott a cégóriásban 15%-os részesedéssel bíró francia államtól, ami jól tükrözi a probléma mértékét.
A Les Echos arról számolt be, hogy a gyártó négy franciaországi gyár bezárására készül, és a lapnál arra számítanak, hogy az intézkedéseknek a Formula-1-es csapat is áldozatul eshet. A versenyistálló és a motorgyártó üzemeltetésének éves költségvetése nagyjából 200 millió euró (70 milliárd forint), ami a helyzet súlyosságát tekintve valószínűtlen, hogy érintetlenül marad.
Arról egyelőre nincsenek hírek, hogy a gyártó elhagyja-e a Formula-1-et, de a Missed Apex szerint már minimum egy potenciális új tulajdonost felkerestek az istálló eladásának szándékával. A feltételeik között szerepel az erőforrás megtartása.
A helyzet tehát finoman szólva sem rózsás. Az istálló a gyári háttér ellenére évekre a középmezőnyben ragadt, az erőforrásuktól mindig volt jobb áru a piacon, a 2018-ban elért konstruktőri negyedik helyezés után ráadásul tavaly visszacsúsztak az ötödikre, ami további bevételkiesést jelent az idei évre. Talán Daniel Ricciardo döntött jól, amikor elhagyta a süllyedni látszó hajót. Egy, a költségvetéssel kapcsolatos bejelentés május 29-én várható a cégtől.