Ha az idei Formula-1-es szezon az eredeti tervek szerint zajlana, akkor egyrészt túl lennénk két versenyhétvégén, másrészt arról is beszélhetnénk, hogy az istállók a háttérben már a radikálisan átalakított 2021-es autókon dolgoznak. Ezzel szemben versenyzés nincs, a fejlesztés pedig maximum a mérnökök közötti Skype-beszélgetések szintjén zajlik, köszönhetően a világjárványnak. Mivel a szezon jelen állás szerint leghamarabb júniusban kezdődik el, ezért az F1 szervezői módosítottak a jövő évi szabályokon, így megkönnyítve az istállók életét. Az autókat drasztikusan átalakító 2021-es előírások így egy évvel később kerülnek bevezetésre, jövőre pedig az idei konstrukciókkal fognak versenyezni a csapatok.
Az Alpha Tauri csapatfőnöke szerint ez nagyszerű hír a mezőny számára, hiszen ekkor már életbe fog lépni a mindenkire érvényes költségplafon, így a fejlesztési verseny nem tornássza az egekbe a kiadásokat. „Minden érmének két oldala van. A jó hír ebben a történetben, hogy idén nem kell két irányba fejlesztenünk, a 2022-es autón pedig csak 2021 elejétől dolgozhatunk, amikor már érvényes lesz a korlátozás. Ezzel sokat spórolunk.”
Tost ezzel arra utal, hogy a jelentősen átalakított autókat már idén gőzerővel fejlesztették volna (miközben persze a versenyzésre is jelentős összegeket költenek), a halasztás miatt azonban csak jövő év elején kezdik el ezeket a munkákat, amikor az éves kiadásaik 175 millió dollárra lesznek korlátozva.
Hogy milyen egyéb változásokat hoz a 2021-es F1-es szezon, arról itt írtunk.