A Renault-motoros autók remekeltek a Magyar Nagydíjon, a Red Bull és Toro Rosso a második, harmadik és negyedik helyeket sajátították ki, messze idei legjobb versenyüket teljesítették. Azt azonban sietősen leszögezték: nem a Renault erőforrásának köszönhető a szereplés.
„Sajnos a helyzet nem lesz ugyanez Spában és Monzában, hacsak nem esik” – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német Sky televíziónak. „Amikor a kanyarok dominálnak az egyenesekkel szemben, akkor van esélyünk. Mióta a rövid orra váltottunk, az autó fejlesztése jól halad, a viselkedése pedig jobban kiszámítható. Érkeznek fejlesztéseink Spában, de sajnos motor terén semmit sem kapunk Szocsiig.”
A csapat és motorszállító kapcsolata egyre inkább elmérgesedik, a Renault legutóbb azon a kijelentésen bosszantotta fel magát, mely szerint a Red Bull pénzt veszít az egyezségen. A Renault saját csapatként megvásárolhatja a Lotust vagy teljesen kivonulhat az F1-ből: jelenlegi első csapatuk mindkét forgatókönyvből rosszul jönne ki. Bár a két fél szerződése 2016-ra is szól, a német Auto Motor und Sport szerint a Red Bull kiléphet belőle azzal az érvvel, hogy partnere nem teljesítette ígéreteit. „És jó sokat ígértek nekünk” – idézi a lap Helmut Markót.
Ugyancsak az AMuS szerint nem ad okot az aggodalomra, hogy a Red Bull mindkét csapata elveszíti motorjait: értesüléseik alapján az első istálló a Mercedesszel lép majd szövetségre, míg a Toro Rosso Honda-motorok megszerzésén dolgozik. Mivel évekig mindkét csapat Renault-t használt, meglepőnek tűnhet, hogy különböző erőforrásokra váltanának: de ez a helyzet fennállt már a múltban, mikor a Red Bullt a Renault, a Toro Rossót a Ferrari motorjai hajtották.
„A soha ne mondd, hogy soha érvényes erre az iparra is” – jelentette ki Toto Wolff Mercedes-főnök. „Szerződés van a Red Bull és Renault között, melyet tiszteletben tartunk, de azt is tudjuk, hogy ez a Formula-1.”