DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
WTCR

Michelisz: Egy jó hungaroringi hétvégével még bármi elképzelhető

A tetemes ponthátrány ellenére is hisz még a címvédésben Michelisz Norbi, aki erős szereplést vár magától a hazai versenyén. A BRC pilótáját kérdeztük a Hyundai nürburgringi bojkottjáról is.

A hétvégén már sorozatban tizedik évben látogat hazánkba a túraautózás csúcskategóriája, így Michelisz Norbert is tizedik hazai versenyére készülhet. A hungaroringi forduló előtti online sajtótájékoztatón – amelyre a Formula.hu is meghívást kapott – a WTCR címvédője elmondta: más lesz a hétvége így, hogy a koronavírus-járvány miatt nem lesznek nézők a lelátókon, de igazából a korábbi években is főként az autón kívül jelentett számára pluszt a közönség jelenléte.

michelisz-wtcr-skring-1



Az első három állomás nem igazán sikerült jól Michelisz számára: Zolderben küszködött a Hyundai, amely a Nordschleifén vissza is lépett a számukra kedvezőtlen döntések miatt, Szlovákiában viszont már versenyképesebbek voltak, ám ott pedig egy koccanás fosztotta meg a magyar pilótát attól, hogy esélye legyen megnyerni a harmadik futamot. Ennek ellenére optimista hangulatban készül a hungaroringi viadalokra: „Biztos vagyok benne, hogy idén lesz még esélyünk futamgyőzelemért küzdeni. A probléma az inkább ott van, hogy sok ponttól estem el. Eleve lemaradásban vagyunk a többiekhez képest, így minden egyes pontnak jelentősége van. De továbbra is azt mondom, hogy egy jó hungaroringi hétvégével még bármi elképzelhető.”

Norbi hangsúlyozta: nem számít, hogy a pandémia miatt rövidebb az idei évad, a mezőny erőssége az, ami kulcsfontosságú abból a szempontból, hogy mennyire értékes egy bajnoki cím, s ezen a téren idén sem rossz a felhozatal. Michelisz szerint idén is a legkiegyensúlyozottabb versenyző örülhet majd a szezon végén, s őt a nagy ponthátrány ellenére is bizakodással tölti el az érzés, ha képes harcolni az első helyért – márpedig Mogyoródon szerinte ez lesz a helyzet:

„A Hungaroringen is arra számítok, hogy száraz pályán tempó alapján ott lehetek az első ötben. Az már azt jelenti, hogy az első és a harmadik futamon van esélyem dobogóra állni, a fordított rajtrácsos második versenyen pedig ügyes helyezkedéssel és okos versenyzéssel erős pontokat szerezni. A kulcskérdés az, hogy mindig ott legyünk az időmérőn az első tízben, és ha lehet, a Q3-ban is, hogy az azért járó pontokat is begyűjtsük. De még most is „csak” 74 pont a lemaradásom, és egy hétvégén 85-öt lehet gyűjteni. Még mindig van három hétvégénk erre, folyamatosan változnak az erőviszonyok. Én csinálom a dolgomat, és remélem, hogy a többiek kicsit megbillennek.”

michelisz-wtcr-skring-2

A Formula.hu kérdésére Michelisz beszélt a Hyundai nürburgringi bojkottjáról is, ám azt ő sem tudta megmondani, hogy pontosan melyik részlet – a teljesítmény-kiegyenlítő rendszer motorerőt vagy a turbónyomást érintő kedvezőtlen paraméterei, esetleg az egységes ECU körüli kavarás (néhány márka némi pluszsúly ellenében továbbra is használhatja a sajátját) – volt az, amely miatt betelt a koreaiaknál a pohár:

„Én is nagyjából a bejelentés előtt néhány órával értesültem erről” – mondta Norbi arról, hogy sejtették-e előre, hogy mire készül a Hyundai. „A döntés háttere kapcsán nem minden részletet osztanak meg velünk sem. Nyilván nem volt egyszerű, mert nagyon szeretem a Norschleifét, oda mindig úgy megyek, hogy már két héttel előtte pezsgek. Rossz érzés volt nem menni, de profiként olykor el kell tudni fogadni ilyen helyzeteket is. Nem tudom, melyik paraméter volt az, amely miatt a Hyundai úgy érezte, hogy nem érdemes menni vagy nem megfelelően bánnak velünk.”

A világkupa-címvédő szerint nem szerencsés, hogy megint a BoP került a középpontba a WTCR-ben, de alapvetően az a lényeg, hogy a rendszer hosszú távon kiegyenlítődjön: „Ez az egész ügy nagyon bonyolult. Vannak helyzetek, amikor jogos a kritika, de idén is nagyon sok új tényező jött be a képbe, így roppant nehéz pontosan felmérni az erőviszonyokat, főleg egy ilyen felemás évben, amikor nem mindenki egyforma mennyiségűt tesztel, új a gumi és új az elektronika is. Szinte garantált, hogy érkezünk meg az első hétvégére, hogy valaki elégedett lesz, valaki kevésbé. Most éppen mi voltunk az elszenvedői ezeknek, de bármilyen közhelyes is, ez is benne van a pakliban.”

„A BoP-nél is azt kell látni, hogy ez arra eszköz, hogy a fejlesztési versenyt és a költségeket szinten tartsák. Nem arról van szó, hogy a rendszer szándékosan megpróbálja a legjobbakat sújtani. Előfordul, hogy félremennek a dolgok, de szerintem ez benne van. A fő cél, hogy az arányokat megtartsák, s egy jó autóval lehessen bajnokságot nyerni, egy rossz autóval pedig néha oda lehessen érni, de összetettben azért ne lehessen nyerni. Úgy érzem, amíg ez megvan, addig rendben van. Valóban nem szerencsés, hogy az utóbbi időben több szalagcím szólt BoP-ről, mint versenyzésről, de néha vannak ilyen helyzetek is” – magyarázta Michelisz, aki tehát szombaton és vasárnap a Hungaroringen versenyez (a pontos menetrend és a tv-közvetítések ITT találhatók).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: