„A Hyundai Motorsport ügyfelei nem fognak részt venni a WTCR német versenyén” – küldték ki csütörtök reggel, a WTCR szabadedzései előtt a sajtóközleményt. A márka két partnercsapata, a BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse (versenyzői Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini), valamint az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team (versenyzői Luca Engstler és Nicky Catsburg) megérkeztek a helyszínre, de nem fognak versenyezni.
A márka indoklása a következő: „A Hyundai Motorsport úgy érzi, hogy sem a cégnek, sem ügyfélcsapatainak nem adják meg az egyenlő bánásmódot a sorozatban a többi résztvevőhez képest, és nem érzi úgy, hogy szívesen látnák.”
A dél-koreai márka részéről már két héttel ezelőtt, a belgiumi szezonnyitón elhangzott egy olyan erős kijelentés – Andrea Adamo sportfőnök szájából –, hogy „ha nem akarják, hogy a Hyundai itt legyen, mert tavaly győztünk, akkor nem fogunk zavarni.” A gyártó igazságtalannak érzi, hogy egyes modellek (Renault, Alfa Romeo és Audi) kivételt kaptak a kötelező egységes vezérlőelektronika használata alól többletsúlyért cserébe, valamint a radikális teljesítménykiegyenlítést (BoP) is kritizálták.
A zolderi hétvége arról tanúskodott, hogy az eltúlzott teljesítménykiegyenlítés tetemes hátrányba hozta a 2018-as és 2019-es világkupát is megnyerő Hyundai i30 N TCR-t: a középmezőnybe visszaeső négy autó legjobb helyezése nyolcadik pozíció volt a két futamról, melyet Michelisz szerzett a második versenyen.
A második forduló előtt kedvezőbb BoP-t biztosítottak a Hyundai számára, a 95 %-os motorerőszintet 97,5 %-ra emelték – de úgy tűnik, a márka ezt az engedményt sem érezte méltányosnak.