Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 28. szerda
WTCR

Tassi: Ez a tökéletes felállás a fejlődéshez és az erős eredményekhez

Idén már nem két külön, hanem tulajdonképpen egy csapatban indul a négy hondás versenyző a WTCR-ben: a fiatal magyar pilóta szerint már tavaly is ugyanezt kellett volna tenniük.

Már csak alig egy hetet kell várnunk a Túraautó-világkupa szezonjára – amely végül nem a Salzburgringen, hanem Zolderben fog elrajtolni –, a Honda pedig ennek apropóján virtuális sajtótájékoztatót rendezett, amelyen mind a négy pilótájuk jelen volt. Természetesen magyar szempontból Tassi Attila a legfontosabb a kvartettből, aki második idényét fogja teljesíteni a WTCR-ben: tavaly a széria legfiatalabb pole-pozíciósa lett Portugáliában, emellett többször is közel volt a dobogóhoz, az igazán nagy eredmény azonban több balszerencsés fejlemény elmaradt. Ezen változtathat az a tény, hogy idén ő és Tiago Monteiro már nem a KCMG, hanem Esteban Guerrierihez és Nestor Girolamihoz hasonlóan a Münnich Motorsport színeit fogja erősíteni – még ha a két páros csapatainak hivatalos nevében lesz is némi eltérés (All-Inkl.com lesz a két argentin, All-Ink.de pedig a magyar-portugál duó alakulata).

honda-wtcr-1



„Tavaly volt néhány nagyon jó pillanatunk, különösen Vila Realban, de elég balszerencsés voltam ott” – fogalmazott Tassi a sajtótájékoztatón, amelyen a Honda meghívására a Formula.hu is részt vett. „Idén sokkal tovább kellett várnunk, mint szerettünk volna. Most a célom továbbra is, hogy a lehető legtöbbet fejlődjek, és szerintem minden adott is ehhez. Tökéletes téli, vagyis inkább nyári tesztidőszakon vagyunk túl az utóbbi hetekben. Ráadásul végre most mind a négyen együtt vagyunk, ez pedig egy nagyon jó lehetőség lesz, hogy tanuljak a csapattársaimtól. Várom, hogy erős eredményeket érjek el, mert eljött ennek is az ideje: a tavalyi egy tanulóév volt, és remélem, erős pontokat fogok szerezni idén.”

A legfőbb változás a Hondánál a már említett egy csapattá válás, ezt Michelisz Norbert tavalyi legfőbb ellenfele, a vk-ezüstérmes Guerrieri is kiemelte – mindenekelőtt épp a Hyundai 2019-es stratégiáját felhozva példaként: „Láttuk, hogyan működött a Hyundai nagyjából a harmadik versenyhétvége óta, amikor Farfus már pozíciót adott át, hogy Norbi több pontot szerezhessen. Mindenki egy irányba haladt onnantól, szóval ez már két-három forduló után látszódott” – mutatott rá az argentin pilóta. „Nem azt mondom, hogy mi nem dolgoztunk együtt tavaly, de két külön csapat voltunk annak ellenére is, hogy mindannyian Hondával mentünk. Más szponzorok voltak, más csapatok, más érdekek.”

„Végső soron jó évünk volt, de talán még jobban is teljesíthettünk volna, ha olyan helyzetben vagyunk, mint most. Így, hogy egy struktúra részei vagyunk, könnyebben tervezhetünk. Nem azt jelenti ez, hogy mindig úgy is fognak alakulni a dolgok, de legalább a lehető legjobb módon tervezhetünk. Úgy gondolom, így több potenciál van bennünk, hogy jobban összehangoljuk az energiáinkat egy fő cél érdekében. Mindig a Hyundai ugrik be, amit a harmadik fordulótól kezdve csináltak. Nem terveztük még meg, melyik ponton érkezhet csapatutasítás vagy ilyesmi, de elég rövid és intenzív szezonunk lesz hat állomással.”

honda-wtcr-2

Tassi Atika is utalt rá, hogy szerencsésebb lett volna, ha a két hondás egylet már tavaly is jobban együtt dolgozik: „Ahogy említettem, a fő célom, hogy hasonlóan erős legyek, mint a csapattársaim, és tanuljak tőlük. Jóval több tapasztalatuk van, mint nekem. Ahogy Tiago is mondta, más irányba dolgozott tavaly a két csapat, és talán csak az utolsó fordulón kezdtünk el együtt dolgozni. Elég jól dolgoztunk együtt, de szerintem többet is fejlődhetünk még ezen a téren. De igen, ez a tökéletes felállás, szerintem már tavaly is ezt kellett volna tennünk. De jobb később, mint soha, elégedett vagyok a mostani helyzettel.”

De vajon kiket tartanak a hondások a legfőbb riválisoknak, a legfőbb esélyeseknek a 2020-as idényben? „Nem Norbit, az biztos! Csak viccelek…” – felelte nevetve kérdésünkre Guerrieri. Monteiro aztán már részletesebb választ adott: „Itt vannak a szokásos esélyesek. Ott van Yvan, meg igazából a Lynk & Co mind a négy autója. A négy Hyundai is mindig erős, Norbi szeretne zsinórban egy második bajnoki címet is nyerni. Biztos vagyok benne, hogy Gabriele is a csúcson szeretné befejezni – persze nem azt mondom, hogy befejezi jövőre, mert Gabriele sosem hagyja abba a versenyzést!” – tréfálkozott Tarquini korával egykori csapattársa. „De ha esetleg sikerülne még egy bajnoki címet szereznie, akkor az talán megfelelő időpont lenne számára a visszavonulásra. Persze az összes többi hyundaiosban is benne lehet a potenciál.”

„A Hondánál is erősek a pilóták: Esteban készül a visszavágásra, ahogy Nestor és én is. Mindenkiben rengeteg a potenciál, nagyon nehéz egy emberre rámutatni. Hat-hét, akár nyolc versenyző is megnyerheti a bajnokságot. Rendkívül sűrű a szezon, így valószínűleg az fog nyerni, aki rögtön az elejétől kezdve és végig kiegyensúlyozott tud lenni. Nincs idő gondolkodni, pihenni, folyamatosan teljesíteni kell.”

Tassi a következőket tette hozzá: „Nagyon sok esélyes van idén. Személy szerint nincs egy konkrét versenyző, akit én le szeretnék győzni: nyilván mindenkit le akarok győzni, mint mindenki más. Szerintem minél több jó versenyző van, annál jobb, mert akkor jókat lehet csatázni a hétvégéken, amikből tanulhatok is. Idén is arra fogok fókuszálni, hogy a lehető legtöbbet fejlődjek, emellett pedig a lehető legelőrébb végezzek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?