Hat fordulót (18 futamot) lefutottak a túraautó-világkupából, négy menet (12 verseny) még hátravan: a BRC Hyundai versenyzője, Michelisz Norbert jó esélyekkel rendelkezik, hogy elérje karrierje legjobb eredményét, azaz megnyerje a WTCR-t. A végéhez közeledő nyári szünetben a tabella második helyén áll, 24 ponttal a listavezető hondás Esteban Guerrieri mögött. A magyar pilóta Budapesten, az OMV sajtóreggelijén tartott félévértékelőt.
„Szerintem az idei bajnokság fő esélyese Guerrieri. És nemcsak azért, mert ő vezet jelenleg, hanem azért is, mert eddig borzasztóan meggyőző teljesítményt nyújtott az idei évben. Jelenlegi állás szerint én és Björk követjük őt szorosan. Az én esetemben pozitívum, hogy fokozatosan fejlődtem az évben, az utolsó versenyhétvégéken jöttek a pole-pozíciók és futamgyőzelmek. Van három nagyon erős csapattársam, akik már kimondva is segítenek engem a bajnoki címért folytatott harcban” – mondta el a magyar versenyző a Formula.hu-nak és a sajtó többi megjelent képviselőjének.
„Nagyjából ugyanezt tudom elmondani (Thed) Björk esetében is, a Lynk & Córól azonban nehéz pontosan állást foglalni, mert valamiért azt érzem, nekik van plusz tartalékuk az eddig mutatott teljesítményükhöz képest. Világszerte kevés autójuk fut, ezért nem nyilvánvaló a széles közönség számára, mire képesek” – mondta Michelisz, aki szerint a kínai márka csak az utolsó versenyeken fogja felfedni lapjait.
„Hármunk mögött következik (Nestor) Girolami, aki hasonló kvalitású versenyző, mint Guerrieri, de úgy gondolom, neki kevesebb esélye van, mert segítenie kell a csapattársat, amíg ilyen egyértelműen előtte áll a bajnokságban. (Yvan) Muller esetében ugyanez a helyzet, úgy látom, a Lynk & Cónál most Björkre fókuszálnak. (Mikel) Azcona viszont meglepetés lehet, nagyon erős szezont futott eddig” – vette sorba a tabellán következő versenyzőket is Michelisz.
A 35 éves pilóta elmondta: a hátralevő négy ázsiai pálya közül Ningbo kedvez leginkább a Hyundai i30 N TCR-nek, ő azonban nem kifejezetten szereti a kínai helyszínt. Suzuka és Makaó esete fordított, sokkal közelebb állnak hozzá, itt azonban nem feltétlenül ők lesznek a favoritok, akárcsak a szezonzárónak otthont adó Sepangban, amely most került a versenynaptárba, de teszten már volt alkalma megismerkedni az aszfaltcsíkkal.
A WTCR-ben működő teljesítménykiegyenlítő rendszer (Balance of Permance, BoP) célja, hogy különböző paraméterekkel – ballasztsúly, hasmagasság és motorerő korlátozása – visszafogja a mezőnyből kiemelkedő autókat. A szisztémát számos kifogás éri arra vonatkozóan, hogy eredeti rendeltetésénél sokkal nagyobb mértékben belenyúl az erőviszonyok alakulásába. A WTCR-ben mindennapos, hogy egy pilóta egyik versenyről a másikra az első helyről a mezőny hátsó felébe esik vissza – Michelisz Norberttel is megesett már, és nem meglepő, hogy a magyar pilóta sem a BoP jelenlegi működésének híve.
„Ez egy nagyon érzékeny kérdés. Bár a Hyundai elöl megy, néha a mi házunk tájáról is elhangzanak kritikus megjegyzések a BoP-t illetően. Én azt gondolom, hogy mivel mindig is jellemezte a nagy túraautóbajnokságokat az esélykiegyenlítő rendszer, nem ördögtől való. De a fő cél mindig az kell hogy legyen, hogy arányosan tartsák az erőviszonyokat. Úgy érzem, az idei évben volt olyan pillanat, amikor – most lehet, hogy azt gondoljátok, hazabeszélek – a Hyundait aránytalanul büntették. Kicsit az volt a benyomáson, hogy csak azért, hogy szorosan tartsák a világkupa pontállását, büntették a Hyundait. De akár mondhatnám a Hondát vagy a Lynk & Cót is, akiket szintén hátrányosan érintett a BoP, annak érdekében, hogy a bajnokság ne engedje el a fő célt, és az utolsó versenyhétvége utolsó futamán dőljön el a bajnoki cím.”
„Az én személyes véleményem szerint nem biztos, hogy ez a sportértéket ugyanúgy szolgálja, mint az a BoP, amelyikben a szezon elején elvisznek minden márkát egy független versenyzővel egy pályára, az a versenyző fut egy köridőt, aztán az autókat elviszik a szélcsatornába és a motorfékpadra is. Nekem eddig a pontig elég az esélykiegyenlítő rendszer. És aztán ha belefut a bajnokság egy olyan évadba, ahol valakinek egy kicsit erősebb autója van, akkor az az évad menjen le úgy, majd a következő szezon előtt változtassanak csak a BoP-n. Évad közben én szerencsétlennek érzem a tíz-húsz-harminc kilogrammokat, motorkorlátozásokat és hasmagasságbeli változtatásokat” – beszélt arról Michelisz, szerinte milyen fokú teljesítménykiegyenlítés lenne ideális.