Nagy lehetőség adódott a túraautó-világkupa első Vila Real-i futamán Michelisz Norbert számára: a magyar pilóta, a pontverseny második helyezettje a pole-pozícióba kvalifikált az időmérőn, az éllovas Esteban Guerrieri azonban csak a 19. rajthelyet szerezte. A BRC másik pilótája, Augusto Farfus indult mellőle az első sorból, aki adódó helyzetben védhette a bajnokságban legjobban álló Hyundait.
A lámpák kialvását követően a két i30 N a sor elején maradt: összességében nyugalmas rajt történt, nagyobb csaták és ütközések nélkül. A Hyundaiok taktikusan versenyeztek, míg Michelisz előnyt épített ki, Farfus feltartotta Yann Ehrlacher-t és Rob Huffot, az ötödik Nick Catsburg pedig a mögötte álló Aurelian Panist és Johan Kristofferssont.
A Vila Real-i vonalvezetés sajátossága a jokerkör, egy rövid pályaszakasz egy körforgalomban kialakítva, melyet a futam során egyszer teljesíteni kell. Mikor Michelisz a harmadik körben elvégezte időveszteséggel járó jokerét, könnyedén az első helyre jött vissza. Farfus csapattársával egyszerre abszolválta a jokert, míg Ehrlacher két körrel tovább várt: a francia akkora előnyt épített ki, hogy a brazil elé tért vissza.
A 11 körös futam legérdekesebb eseménye Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro ütközése volt, az élmezőnyben azonban nem túl eseménydús verseny folyt: a magyar nézők örömére, ez ugyanis Michelisz Norbert sima futamgyőzelmét jelentette 2,3 másodperc előnnyel, a második elsőséget szezonja során. Eközben a hátulról rajtoló Guerrieri csak az utolsó pontszerző helyeken küzdött, majd Hondája lelassult, így az argentin végül nullázott. Előnye a világkupa összetettjében 15 pontra csökkent a második Micheliszhez képest.
A dobogó második fokára Ehrlacher, a harmadikra Farfus állt, kivédekezve Huff támadásait. Catsburg, Panis, Kristoffersson és Björk végzett a legjobb nyolc helyezett között. Tassi Attila, aki motorcsere miatt a mezőny végéről rajtolt, a 21. helyen ért célba.
Az 1. futam eredménye (top 15):
Versenyző | Csapat | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Norbert Michelisz | BRC Squadra Corse | Hyundai | 22:40.936 |
2 | Yann Ehrlacher | Cyan Performance | Lynk & Co | 2.291 |
3 | Augusto Farfus | BRC Racing Team | Hyundai | 3.009 |
4 | Rob Huff | SLR VW Motorsport | Volkswagen | 3.538 |
5 | Nicky Catsburg | BRC Racing Team | Hyundai | 7.630 |
6 | Aurelien Panis | Comtoyou Cupra | Cupra | 8.437 |
7 | Johan Kristoffersson | SLR Volkswagen | Volkswagen | 10.344 |
8 | Thed Bjork | Cyan Racing | Lynk & Co | 11.349 |
9 | Yvan Muller | Cyan Racing | Lynk & Co | 16.051 |
10 | Jean-Karl Vernay | WRT | Audi | 17.248 |
11 | Nestor Girolami | Munnich Motorsport | Honda | 19.081 |
12 | Andy Priaulx | Cyan Performance | Lynk & Co | 22.000 |
13 | Mikel Azcona | PWR Racing | Cupra | 22.775 |
14 | Ma Qing Hua | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 23.735 |
15 | Niels Langeveld | Comtoyou Audi | Audi | 26.254 |
16 | Benjamin Leuchter | SLR Volkswagen | Volkswagen | 28.016 |
17 | Gordon Shedden | WRT | Audi | 29.525 |
18 | Tom Coronel | Comtoyou Cupra | Cupra | 29.757 |
19 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo | 30.743 |
20 | Frederic Vervisch | Comtoyou Audi | Audi | 32.409 |
21 | Attila Tassi | KCMG | Honda | 33.515 |
22 | Mehdi Bennani | SLR VW Motorsport | Volkswagen | 34.014 |
23 | Tiago Monteiro | KCMG | Honda | 40.051 |
24 | Esteban Guerrieri | Munnich Motorsport | Honda | 53.762 |
25 | Daniel Haglof | PWR Racing | Cupra | 53.926 |
- | Gabriele Tarquini | BRC Squadra Corse | Hyundai | kiesett |