DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
WTCR

Fölényes Michelisz-győzelem Portugáliában

A pole-pozícióból induló versenyző csapattársa, Farfus segítségéből is profitálva simán behúzta a WTCR-hétvége első futamát. A bajnoki éllovas Guerrieri szenvedett, így a pontkülönbség drasztikusan csökkent.

Nagy lehetőség adódott a túraautó-világkupa első Vila Real-i futamán Michelisz Norbert számára: a magyar pilóta, a pontverseny második helyezettje a pole-pozícióba kvalifikált az időmérőn, az éllovas Esteban Guerrieri azonban csak a 19. rajthelyet szerezte. A BRC másik pilótája, Augusto Farfus indult mellőle az első sorból, aki adódó helyzetben védhette a bajnokságban legjobban álló Hyundait.

A lámpák kialvását követően a két i30 N a sor elején maradt: összességében nyugalmas rajt történt, nagyobb csaták és ütközések nélkül. A Hyundaiok taktikusan versenyeztek, míg Michelisz előnyt épített ki, Farfus feltartotta Yann Ehrlacher-t és Rob Huffot, az ötödik Nick Catsburg pedig a mögötte álló Aurelian Panist és Johan Kristofferssont.

A Vila Real-i vonalvezetés sajátossága a jokerkör, egy rövid pályaszakasz egy körforgalomban kialakítva, melyet a futam során egyszer teljesíteni kell. Mikor Michelisz a harmadik körben elvégezte időveszteséggel járó jokerét, könnyedén az első helyre jött vissza. Farfus csapattársával egyszerre abszolválta a jokert, míg Ehrlacher két körrel tovább várt: a francia akkora előnyt épített ki, hogy a brazil elé tért vissza.

A 11 körös futam legérdekesebb eseménye Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro ütközése volt, az élmezőnyben azonban nem túl eseménydús verseny folyt: a magyar nézők örömére, ez ugyanis Michelisz Norbert sima futamgyőzelmét jelentette 2,3 másodperc előnnyel, a második elsőséget szezonja során. Eközben a hátulról rajtoló Guerrieri csak az utolsó pontszerző helyeken küzdött, majd Hondája lelassult, így az argentin végül nullázott. Előnye a világkupa összetettjében 15 pontra csökkent a második Micheliszhez képest.



A dobogó második fokára Ehrlacher, a harmadikra Farfus állt, kivédekezve Huff támadásait. Catsburg, Panis, Kristoffersson és Björk végzett a legjobb nyolc helyezett között. Tassi Attila, aki motorcsere miatt a mezőny végéről rajtolt, a 21. helyen ért célba.

Az 1. futam eredménye (top 15):

  Versenyző Csapat Autó Idő/hátrány
1 Norbert Michelisz BRC Squadra Corse Hyundai 22:40.936
2 Yann Ehrlacher Cyan Performance Lynk & Co 2.291
3 Augusto Farfus BRC Racing Team Hyundai 3.009
4 Rob Huff SLR VW Motorsport Volkswagen 3.538
5 Nicky Catsburg BRC Racing Team Hyundai 7.630
6 Aurelien Panis Comtoyou Cupra Cupra 8.437
7 Johan Kristoffersson SLR Volkswagen Volkswagen 10.344
8 Thed Bjork Cyan Racing Lynk & Co 11.349
9 Yvan Muller Cyan Racing Lynk & Co 16.051
10 Jean-Karl Vernay WRT Audi 17.248
11 Nestor Girolami Munnich Motorsport Honda 19.081
12 Andy Priaulx Cyan Performance Lynk & Co 22.000
13 Mikel Azcona PWR Racing Cupra 22.775
14 Ma Qing Hua Team Mulsanne Alfa Romeo 23.735
15 Niels Langeveld Comtoyou Audi Audi 26.254
16 Benjamin Leuchter SLR Volkswagen Volkswagen 28.016
17 Gordon Shedden WRT Audi 29.525
18 Tom Coronel Comtoyou Cupra Cupra 29.757
19 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo 30.743
20 Frederic Vervisch Comtoyou Audi Audi 32.409
21 Attila Tassi KCMG Honda 33.515
22 Mehdi Bennani SLR VW Motorsport Volkswagen 34.014
23 Tiago Monteiro KCMG Honda 40.051
24 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 53.762
25 Daniel Haglof PWR Racing Cupra 53.926
- Gabriele Tarquini BRC Squadra Corse Hyundai kiesett

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: