Hat forduló elteltével Esteban Guerrieri 24 pontos előnnyel rendelkezik Michelisz Norberttel szemben a Túraautó-világkupa összetettjében, míg a harmadik helyen álló Thed Björk 50 egységnyi távolságból követi az argentint. Ennél is fontosabb, hogy Nestor Girolami már 55 pontos lemaradásban van, éppen ezért a Honda úgy döntött, mostantól Guerrierit támogatja a vk-címért folytatott küzdelemben. Minderről alighanem a Vila Real-i forduló szombati napját követően döntöttek, amely után Michelisz mindössze 15 pontra volt a pilótájuktól, az elhatározásnak pedig látványos eredménye lett, hogy a vasárnapi időmérőn az addig főként csak szenvedő KCMG csapatának pilótái dominálták az időmérőt.
Tassi Attila a hungaroringi hétvégén elárulta nekünk és a sajtó többi munkatársának, hogy nem volt adatmegosztás a két hondás istálló, azaz a Münnich Motorsport és a KCMG között, ellentétben például a Hyundaijal vagy a Lynk & Cóval, ahol csak névlegesen beszélhetünk két külön csapatról, s ez rá is nyomhatta a bélyegét a nemzetközi túraautózásban tapasztalatlannak számító hongkongi gárda teljesítményére. Vasárnaptól viszont már más a helyzet, s ezt maga Guerrieri is elismerte
„A KCMG és Nestor mostantól készen áll engem segíteni. Jó helyzetben vagyunk, és nagyon örülök annak, hogy Tiago nyert. A jó hír, hogy a KCMG versenyképes volt, így képesek pontot rabolni a többiektől, s ezzel segíthetnek nekünk a bajnokság utolsó szakaszában. Emiatt jó, hogy plusz két Honda került a mixbe, és remélhetőleg úgy folytatják, ahogy ezen a hétvégén szerepeltek” – mondta el az argentin a TouringCarTimes.com szakoldalnak.
Tassi így abba a furcsa, de profi versenyzőként nyilván kezelendő helyzetbe került, hogy az őszi négy állomás során egykori mentorának és honfitársának, Michelisznek a legnagyobb riválisát kell majd segítenie a futamokon. Sőt, a KCMG-sek a Münnich Motorsport csapatbajnoki címében is segédkezni fognak, ahogy az történt épp a fiatal magyar versenyző részéről már Portugáliában is: „Az volt a feladatom a második versenyen, hogy elengedjem Nestort és hagyjam is kis előnyt kiépíteni, pontosan úgy, ahogy a Hyundai tette szombaton. Ezt játszottuk, mert eleve tizedik voltam, és nem számított, mert a harmadik futamra óvtam az autót” – magyarázta a Norbiéknál is látott jokerkörös stratégiát Tassi, aki az elkövetkezendőkben is számít hasonló utasításokra: „Attól függ, hol végzünk az időmérőkön az év hátralévő részében, aztán amit a Honda mond nekünk, azt fogjuk csinálni.”
Mielőtt még valaki kétségbeesetten azt követelné a Hyundaitól, hogy a Honda mintájára álljanak be a tabellán legjobban álló pilótájuk, azaz Michelisz mögé, jelentjük: ez már több versennyel ezelőtt megtörtént. Zandvoortban például Augusto Farfus egy dobogót „ajándékozott” Norbinak, míg Vila Realban épp a Tassi által említett módon segítette ugyancsak a brazil márkatárs abban a magyar versenyzőt, hogy a jokerkör letöltése előtt kényelmes előnyre tegyen szert az üldözőkkel szemben. A Honda és a Hyundai tehát egyértelműen kijelölte, kik lesznek a kedvezményezettek a világkupa-harcban a továbbiakban – már csak az a kérdés, hogy a Lynk & Co és Björk is bele tud-e még ebbe szólni majd.