DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
WEC

Három piros zászló után győzött a Toyota

Balesetek és a tipikus spái időjárás miatt többször is meg kellett szakítani a WEC idei második hatórás versenyét, amelyet egy ideig egy LMP2-es autó vezetett, s amelyen a GTE-ben a befutó döntött.

Másfél hónappal a sebringi 1000 mérföldes után Spa-Francorchamps-ban folytatódott az Endurance-világbajnokság 2022-es idénye. A rajtelsőséget némi meglepetésre a Glickenhaus szerezte meg, de már a hatórás viadal elején megelőzte a #708-as egységet mindkét Toyota. A vezetést a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa fémjelezte #8-as trió ragadta magához, de nem sokáig: az első megszakítást követő újraindítás után hidraulikai hibával félre kellett állniuk.

Ebből már kiderülhetett, hogy előkerültek a versenyen a piros zászlók, ráadásul nem is egyszer. Első alkalommal Miroslav Konopka szenvedett balesetet az ARC Bratislava #44-es LMP2-es autójával, a kétórás határhoz érve pedig a klasszikus spái időjárás csapott le, ugyanis szakadni az eső, s több autó felúszása miatt újból a félbeszakítás mellett döntött a versenyirányítás.

lopez-toyota-wec-spa-dppi



Addig a #7-es Toyota örökölte meg a vezetést, az esős kavarodásban azonban Robin Frijns keveredett az élre a WRT LMP2-es egységével, ráadásul a vizes pályán távolodni is tudott a Hypercar kategória legjobbjaitól. Valamivel túl a táv felén viszont újból lendült a piros: ezúttal Alex Brundle rakta a falba az Inter Europol Oreca #34-es versenygépét, amely után javítani is kellett a korlátot.

Bő két órával a vége előtt lassan száradó pályán indult újra harmadjára is a futam, s újra a #7-es Toyota vezetett, Jose Maria Lopez pedig a sebringi autótörését korrigálva be is húzta a győzelmet magának, Mike Conway-nek és Kamui Kobayashinak. A szezonnyitón győztes Alpine lett a második, ezzel stabilizálták vezetésüket a világbajnoki tabellán. A Glickenhaus ugyanakkor egy kommunikációs hiba miatt megejtett felesleges kerékcserének is köszönhetően csupán kilencedik lett – igaz, a hiperautók között így is maradtak harmadikak.

Ez viszont azt is jelentette, hogy az összetett dobogóra felfért az LMP2 legjobbja, a Frijns, René Rast, Sean Gelael hármas. A WRT ráadásul kettős győzelemnek örülhetett a géposztályban. A GTE Pro szokás szerint elképesztő izgalmakat hozott, egészen az utolsó méterekig kemény csata dúlt a Ferrari és a Porsche között, amelyből ezúttal az Alessandro Pier Guidi, James Calado ferraris páros került ki győztesen. A Porsche a GTE Amban szerzett elsőséggel (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Ticknell) vigasztalódhatott.

A WEC szezonja június közepén a legendás Le Mans-i 24 órással folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: