Pénteken startolt el az Endurance-világbajnokság 2022-es szezonja a sebringi 1000 mérföldes versennyel. Már a rajtelsőséget is az Alpine kaparintotta meg, s a futam első fázisában úgy festett, ezúttal tényleg erőből képes lehet legyőzni a csúcskategóriát évek óta kisebb-nagyobb mértékben uraló Toyotákat.
Három és fél óra elteltével aztán a riválisok megfogyatkoztak: az akkor éppen vezető és vb-címvédő #7-es Toyotában ülő Jose Maria Lopez egy lekörözés közben összeért a #88-as Dempsey Proton Porschével és a falnak ütközött. Az argentin azonban megpróbált továbbmenni és ebből lett az igazán nagy baj: a szemlátomást megsérült Toyota hatalmas tempóval csapódott a gumifalba, az autó a feje tetejére is állt – szerencsére Lopez sértetlenül szállt ki az összetört versenygépből.
Az incidens miatt hosszú időre megszakították a versenyt, de nem ez volt az utolsó piros zászló, az utolsó órához közeledve ugyanis villámok miatt ismét le kellett állítania a körözést. Már úgy tűnt, hogy egy utolsó félórás sprintre még el tudják indítani a viadalt, az újabb vihartevékenység miatt végül azonban letett erről a versenyirányítás, így idejekorán véget ért a legfeljebb nyolcórásra tervezett futam.
Amely így az Alpine első WEC-győzelmét hozta: Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere és Andrea Negrao hármasa 9,2 másodperccel utasította maga mögé az állva maradt #8-as Toyotát Sebastien Buemivel, Brendon Hartley-val és Ryo Hirakawával, míg a dobogót a Glickenhaus tette teljessé Ryan Briscoe-val, Olivier Plával és Romain Dumas-val – pedig utóbbi egység büntetést is kapott, amiért az első újraindításnál túl korán előztek meg GTE-kategóriás Corvette-et.
Ami a Hypercar géposztály mögötti küzdelmeket illeti: az LMP2-ben a #23-as United Autosport végzett az első helyen Paul di Restával, Oliver Jarvisszal és Josh Piersonnal a volánnál, megelőzve a WRT két autóját – a kategóriaharmadik egységben láthatjuk egyébként Habsburg Ferdinándot is. A most debütáló Prema Robert Kubicával a soraiban negyedik lett az LMP2-esek között.
A GTE Pro élvezetes csatát hozott a Porschék és az egyetlen Corvette között: bár előbbi márka mindkét gyári autója büntetésben is részesült, végül mégis a Kevin Estre és Michael Christensen fémjelezte #92-es autó húzta be az első helyet, 1,4 szekundummal a Corvette előtt. A GTE Am kategóriában A Northwest AMR Aston Martinja nyert Paul Dalla Lanával, Nicki Thiimmel és David Pittarddal.