DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
WEC

Alonso: A privátok sokkal gyorsabbak, mint mi

Merész kijelentést tett Fernando Alonso Sanghajban, a kétszeres F1-es világbajnok spanyol szerint a privát LMP1-esek sokkal gyorsabbak, mint a hibrid Toyoták. Igaza van a kiváló pilótának?

A japán gyártó valódi rivális nélkül maradt az idei WEC-szezonban, a korábbi vetélytársak közül ugyanis először az Audi, majd tavaly a Porsche is távozott a sorozatból. Ezzel viszont kialakult az a helyzet, hogy hibridrendszert egyedül a Toyota megmaradt két autója használ, az eddigi versenyek alapján pedig komoly fórjuk van a mezőny bármely más tagjához képest.

Sanghajban az időmérőn viszont meglepően jól teljesített a Rebellion, Andre Lotterer legjobb köre ugyanis mindössze három tizeddel maradt el Mike Conway pole-pozíciós kísérletétől, sőt, a második helyet megszerző Kamui Kobayashitól pedig mindössze 0,161 másodperc a lemaradása, ami az R-13-astól az utóbbi időben messze a legbiztatóbb teljesítmény.

Ez viszont közel sem minden, legutóbbi Fujiban sem volt távol egymástól a Toyota és a Rebellion, a leintésig mégis négyszer lekörözték a Toyoták a (harmadik helyen végző) legjobb privát LMP1-es gárdát. Ugyanakkor Fernando Alonso arra mutatott rá, hogy a Toyota sanghaji előnye mesterséges, ugyanis a hibridrendszer nélkül a privátok már jóval gyorsabbak lennének egy körön.

Fernnado Alonso szerint nyers tempóban alaposan átlépte őket a Rebellion és az SMP


„Már Fujiban is láttam, hogy a hibridet nem használók gyorsabbak voltak nálunk, itt pedig sokkal gyorsabbak. Kvalifikációs beállításokkal mentünk, ami csak egy körön működik, valamint az akkumulátort is teljesen lemerítjük, ezzel több energiát használhatunk fel, de ez csak egy körön át működik így” – idézi Alonsót a Motorsport.com szakoldal.

„Kimondhatjuk, hogy az előnyünk mesterséges, a többiek sokkal gyorsabbak nálunk” – tette hozzá a spanyol. Egy másik Toyota-pilóta is kiemeli a különbség csökkenését. „Az előző futamokhoz képest más történetet láthatunk, a Toyota már nem nyer több kör előnnyel” – erősítette meg Mike Conway.

A Rebellion versenyzője, Andre Lotterer viszont változatlanul esélytelennek tartja a privátokat, köztük saját gárdáját is. „Lehet, hogy itt lesz a legkisebb különbség idén, de a lemaradás biztos, hogy végül minimum két kör lesz a Toyota mögött. Legalább egy másodperccel kellene gyorsabbnak lennünk körönként ahhoz, hogy bármilyen módon veszélyesek lehessünk a Toyotákra versenytávon” – hűtötte le a kedélyeket a német pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: