Az utolsóelőtti órában lehettünk szemtanúi annak, hogy a Kobayashi a hetes Toyotával egyszer csak az egyik körben látványosan lelassult és több, mint fél kört nyolcvan kilométer/órás sebességgel vánszorgott végig, csak a pálya utolsó negyedére gyorsult fel. Mindenki technikai hibára gondolt, de egyszerű emberi mulasztás történt.
A japán versenyző egyszerűen elfelejtett kimenni a bokszba a szükséges pillanatban, nem koncentrált eléggé. Biztos akart lenni, hogy az autó visszaér a tankoláshoz, ezért lassított le ennyire és vesztett hosszú perceket. De nem úszta meg ennyivel, két szabályszegésért is 10-10 másodperces stop/go büntetést kapott az egység. Egyet azért, mert túllépte a maximálisan megengedett tizenegy körös etapot, egyet pedig azért, mert emiatt az egy etap alatt felhasználható maximális üzemanyag-mennyiséget is túllépte.
Kobayashi elismerte, hogy egyszerűen elfelejtett kiállni, abszolút a saját hibája volt. Pozíciót nem vesztett vele a 7-es autó, mivel már előtte is jókora hátrányban körözött Fernando Alonsóék 8-as gépe mögött, de végül hivatalosan két kör hátránnyal intette le a kockás zászló, a Toyoták kettős győzelmét semmi sem veszélyeztette, a Rebellion ugyanis több, mint tíz körrel járt mögöttük.
Ennél nagyobb az LMP2-es kategória győztesének a G-Drive csapatnak a drámája, ugyanis utólag a technikai ellenőrzésen megbukott a gárda, így eredményét törölték. Egy illegálisan beépített eszközzel segítették a gyorsabb tankolásokat, így az eredetileg győztes 26-os számú Oreca (Ruszinovval, Vergne-nyel és Pizzitolával) a kizárás sorsára jutott.
Az LMP2-es kategória első helyét így a 36-os Signatech Alpine Oreca örökölte meg Nicolas Lapierre, Andre Negrao, Pierre Thiriet összeállításban. Az ügynek még nincs vége, a G-Drive ugyanis fellebbezni kíván a kizárás ellen. Egy újabb példa arra, hogy az autósportban nemhogy a leintéskor, de időnként még napokkal azután sincs egyértelmű végeredmény.