Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 24. péntek

Szabály

A csapatok félnek a Q4-es ötlettől

Egy új kezdeményezés szerint a jövőben nem három, hanem négy részre osztanák az időmérő edzést, ám az istállók szerint ehhez túl kevés abroncsot kapnak, így vonakodnak támogatni.

részletek

Másfélszer több előzésre számíthatunk

Az FIA számított arra, hogy Melbourne-ben nem érnek majd sokat az új szabályok, a folytatásban azonban ennél jóval többet várhatunk az aerodinamikai változtatásoktól.

részletek

A Red Bull-Honda már most a rajtbüntetésekre készül

A bikák főtanácsadója nem titkoltan fontosabbnak tartja idén a sebességet, mint a megbízhatóságot, ennek megfelelően a Honda eleve nem is évi három erőforrással számol, hanem jóval többel.

részletek

Eltűnhet a parti mód az időmérőkön

Különösen a Mercedes és a Ferrari volt képes drasztikusan javítani az időmérők harmadik szakaszában, ám most az FIA egy szabályváltozással hadat üzent egy komoly kiskapunak. Feltörhet a Renault?

részletek

Ezek a szabályok is változnak idén az F1-ben

Nem az autók kinézete lesz az egyedüli újdonság az új szezonban. Sorra vettük, mi változik a versenyzők minimumtömegétől a rajtbüntetéseken át a gépátvétel megszüntetésétől a kockás lámpáig.

részletek

Több üzemanyag, sokkal jobb versenyek?

Egyre több F1-es szakember vélekedik úgy, hogy ha nem lenne ennyire szabályozva az elfogyasztható maximális üzemanyagmennyiség, sokkal inkább visszatérnének az izgalmak a sportágba.

részletek

Ricciardo: Most sem növesztünk sörhasat

Az új szabályok szerint külön mérendő a pilóta és a versenyautó súlya, így némi túlsúly nem jelent már problémát. A hétszeres futamgyőztes így sem gondolja, hogy a pilóták hirtelen sörhassal jelennek meg.

részletek

Muszáj volt új szabályt hozni az F1-ben

Az FIA szerint jelentősen csökkenhet a hátul érkező autó problémája a következő szezonban, de ha nem tettek volna semmit, akkor folyamatosan romlana a helyzet a továbbiakban.

részletek

„Rövidítsék le a versenyeket”

Számos alkalommal hallhattuk a panaszkodást a pilóták részéről, hogy az üzemanyag-spórolásról szól szinte minden versenyük. A Haas csapatfőnöke szerint ennek kiiktatásával sok izgalmat láthatnánk.

részletek

A rondább autókkal sem lesz könnyebb előzni?

Max Verstappennek kétségei vannak afelől, hogy a jövő évi aerodinamikai változtatások valóban sokat segítenek az előzések tekintetében. Ellenben sokkal csúnyábbak lesznek az autók 2019-ben.

részletek

Változatlan marad a kék zászlós szabály

Hiába jelentett a legutóbbi F1-es futamon jelentős problémát a forgalom, az FIA szerint semmi gond nincs a jelenlegi előírásokkal. Bottas ezzel nem elégszik meg, Szocsiban újra szóba hozza a kérdést.

részletek

Az F1 nem akar töltelékcsapatokat

Az lenne az F1 reformjának egyik legnagyobb sikere, ha új, profi csapatok sora kopogtatna a sorozat ajtaján - állította Ross Brawn. Ehhez viszont előbb le kellene végre fektetni a motorszabályokat.

részletek
Olvastad már?