Szabály
6 általános szabály, ami a versenyautókra is vonatkozik
Habár a közúti közlekedés és a versenypályán történő vezetés körülményei igencsak eltérőek, vannak olyan általános szabályok, amelyek – akár a közlekedés szabályaira, akár a járművek műszaki vagy felszereltségi kívánalmaira vonatkozóan – egyaránt érvényesek a személygépjárművekre és a versenyautókra is. Mostani cikkünkben ezekből gyűjtöttük össze a legfontosabbakat.
részletekMegtiltja a kerítésre mászós ünneplést az FIA
Nem új szabályt vezet be Niels Wittich versenyigazgató, hanem egy eddig is meglévőt tartat be szigorúbban az F1-es Ausztrál Nagydíjtól kezdődően.
részletekA FIA engedélyhez köti a politikai állásfoglalást
A Nemzetközi Sportkódex 2023 előtt frissített verziójában bukkant fel az új szabály, melynek alapján a pilótáknak engedélyre lesz szükségük, ha politikai állásfoglalást akarnak tenni egy FIA által szabályozott rendezvényen.
részletekMár Austinban kipróbálnák az új sárga zászlós módszert
Michael Masi már az USA Nagydíjon szeretné kipróbálni legújabb ötletét: minden dupla sárga zászlós időszak alatt született köridőt törölnének. Egyelőre azonban szó sincs szabályváltozásról.
részletekEltörölték az értelmetlen szabályt, a pilóták szabadon variálhatják sisakfestésüket
Már öt éve volt hatályban az a furcsa szabály, hogy a Formula-1-es versenyzők egy évben maximum egyszer változtathatnak év eleji sisakfestésükön. Ennek most vége, jöhetnek a szép dizájnok.
részletekMagnussen és Perez egymásra mutogat a koccanás miatt
A második szabadedzésen kis híján nagy baleset történt, amikor Sergio Perez a falhoz szorította a Haas dán pilótáját. Mindketten a másikat tartják hibásnak, szerencséjükre olcsón megúszták.
részletekKijelzőket aggatnának az F1-es autókra
Sajtóértesülések alapján azt tervezik az F1-ben, hogy 2021-től kijelzőket helyeznek el az autók különböző pontjaira. A karosszéria mellett a kerékfelnik is digitálissá válnának.
részletekFIA-vizsgálat: Szabályt szeghetett a Mercedes
A Nemzetközi Szövetség vizsgálódni kezdett a világbajnoki címvédő istállóval szemben, mivel erősen felmerült a gyanú, hogy a Mercedes nem tartotta be a kötelező, kéthetes nyári leállást.
részletekA Mercedesnél a leintésig félhetnek
Hiába vezetett komoly előnnyel a két Mercedes a riválisok előtt, az idei évtől kezdve a leintésig nagy stresszben vannak a Mercedes szakemberei a leggyorsabb körért vívott utolsó körös harcok miatt.
részletekDrasztikusan jobban kopó Pirellik jöhetnek jövőre
Az F1 vezetői azon igyekeznek, hogy minél több izgalmat vigyenek a sportba. Ennek érdekében az abroncsok kopásának mértéke alaposan megnőhet 2020-tól, a Pirelli azonban ezt nem szeretné.
részletekA csapatok félnek a Q4-es ötlettől
Egy új kezdeményezés szerint a jövőben nem három, hanem négy részre osztanák az időmérő edzést, ám az istállók szerint ehhez túl kevés abroncsot kapnak, így vonakodnak támogatni.
részletekMásfélszer több előzésre számíthatunk
Az FIA számított arra, hogy Melbourne-ben nem érnek majd sokat az új szabályok, a folytatásban azonban ennél jóval többet várhatunk az aerodinamikai változtatásoktól.
részletek