DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő

Szabály

Megtiltja a kerítésre mászós ünneplést az FIA

Nem új szabályt vezet be Niels Wittich versenyigazgató, hanem egy eddig is meglévőt tartat be szigorúbban az F1-es Ausztrál Nagydíjtól kezdődően.

részletek

A FIA engedélyhez köti a politikai állásfoglalást

A Nemzetközi Sportkódex 2023 előtt frissített verziójában bukkant fel az új szabály, melynek alapján a pilótáknak engedélyre lesz szükségük, ha politikai állásfoglalást akarnak tenni egy FIA által szabályozott rendezvényen.

részletek

Már Austinban kipróbálnák az új sárga zászlós módszert

Michael Masi már az USA Nagydíjon szeretné kipróbálni legújabb ötletét: minden dupla sárga zászlós időszak alatt született köridőt törölnének. Egyelőre azonban szó sincs szabályváltozásról.

részletek

Eltörölték az értelmetlen szabályt, a pilóták szabadon variálhatják sisakfestésüket

Már öt éve volt hatályban az a furcsa szabály, hogy a Formula-1-es versenyzők egy évben maximum egyszer változtathatnak év eleji sisakfestésükön. Ennek most vége, jöhetnek a szép dizájnok.

részletek

Magnussen és Perez egymásra mutogat a koccanás miatt

A második szabadedzésen kis híján nagy baleset történt, amikor Sergio Perez a falhoz szorította a Haas dán pilótáját. Mindketten a másikat tartják hibásnak, szerencséjükre olcsón megúszták.

részletek

Kijelzőket aggatnának az F1-es autókra

Sajtóértesülések alapján azt tervezik az F1-ben, hogy 2021-től kijelzőket helyeznek el az autók különböző pontjaira. A karosszéria mellett a kerékfelnik is digitálissá válnának.

részletek

FIA-vizsgálat: Szabályt szeghetett a Mercedes

A Nemzetközi Szövetség vizsgálódni kezdett a világbajnoki címvédő istállóval szemben, mivel erősen felmerült a gyanú, hogy a Mercedes nem tartotta be a kötelező, kéthetes nyári leállást.

részletek

A Mercedesnél a leintésig félhetnek

Hiába vezetett komoly előnnyel a két Mercedes a riválisok előtt, az idei évtől kezdve a leintésig nagy stresszben vannak a Mercedes szakemberei a leggyorsabb körért vívott utolsó körös harcok miatt.

részletek

Drasztikusan jobban kopó Pirellik jöhetnek jövőre

Az F1 vezetői azon igyekeznek, hogy minél több izgalmat vigyenek a sportba. Ennek érdekében az abroncsok kopásának mértéke alaposan megnőhet 2020-tól, a Pirelli azonban ezt nem szeretné.

részletek

A csapatok félnek a Q4-es ötlettől

Egy új kezdeményezés szerint a jövőben nem három, hanem négy részre osztanák az időmérő edzést, ám az istállók szerint ehhez túl kevés abroncsot kapnak, így vonakodnak támogatni.

részletek

Másfélszer több előzésre számíthatunk

Az FIA számított arra, hogy Melbourne-ben nem érnek majd sokat az új szabályok, a folytatásban azonban ennél jóval többet várhatunk az aerodinamikai változtatásoktól.

részletek

A Red Bull-Honda már most a rajtbüntetésekre készül

A bikák főtanácsadója nem titkoltan fontosabbnak tartja idén a sebességet, mint a megbízhatóságot, ennek megfelelően a Honda eleve nem is évi három erőforrással számol, hanem jóval többel.

részletek