A Magyar Nagydíj után (ahogy azt már évek óta megszokhattuk) tizennégy napon át kötelező leállni mindenféle munkával az összes Formula-1-es istállónak és harmadik félnek sem adhatnak semmilyen, ilyen irányú feladatot. A gyárakat be kell zárniuk és két héten át semmilyen munka nem folyhat.
Az FIA-nak azonban szemet szúrt a Mercedes csapatfőnökének és ötszörös világbajnok pilótájának egymástól független nyilatkozata, amelynek bizonyos elemei arra engednek következtetni, hogy az istálló megszegte a szabályzat 21.8-as pontját és nem hajtotta végre a kötelező, kéthetes leállást.
Ha valóban Hamilton és Wolff szavai buktatták le a csapatot, az kissé nevetséges lenne. A Grandprix247.com szakportál gyűjtése alapján megtudhatjuk, mik voltak az ominózus, gyanús nyilatkozatok. „A nyári szünetben kapcsolatban álltam a Mercedesszel, többször is kommunikáltunk a csapattal, amit általában nem szoktunk a nyári pihenőidő alatt. Igyekeztünk megnézni, hol tudnánk még tovább fejlődni, minden területet megvizsgáltunk” – mondta el Lewis Hamilton egy nyilatkozatában.
Toto Wolff a versenyhétvége felvezetőjében fogalmazott úgy, ami feltétlenül magyarázatra szorul a Nemzetközi Szövetség szerint. „A csapattagok Brixworthben a teljes nyári szünetet végigdolgozták, hogy az új motor teljesítményén és megbízhatóságán tovább javítsanak. Brackley-ben a relatíve csendes napokat is munkával töltöttük a gyárban.”
„Munkatársaink zömének lehetősége volt a nyári szünet alatt egy kicsit pihenni és feltöltődni a második félév előtt, más csapattagok pedig addig átvették a karmesteri pálcát az elmúlt néhány hét során” – fogalmazott Toto Wolff, meglehetősen félreérthetően. Valóban csak félreérthető lenne a Mercedes részéről Hamilton és a csapatfőnök megnyilvánulása, vagy elszólták magukat és ezzel ráirányították a figyelmet saját szabályszegésükre? Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi mindenesetre elfogadta a Mercedes magyarázatát Hamilton esetében, miszerint a kommunikáció közvetlenül a Magyar Nagydíj után történt még aznap, a kötelező leállást megtették. Wolff mondataira még nem kaptunk magyarázatot.
A Grandprix247.com felteszi a költői kérdést, hogy miért hoznak olyan szabályokat a Formula-1-ben, aminek betartását képtelenek megfelelően ellenőrizni? Az új Mercedes-erőforrás mindenesetre valóban fejlesztésre szorul, mivel a Belga Nagydíj hétvégéjének első két napján a Racing Pointnál és a Williamsnél is elfüstölt már egy-egy motor, ami nem túl jó előjel.